• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 22:00:55 följande:
    Jag VET att ingen är perfekt så jag hade helt ärligt varit mer rädd för att bli tex våldtagen av en kille som påstår sig ha ett 100% perfekt förflutet

Han kommer säkert inte göra något nu såhär i början när ni ses.. mrn allt eftersom tiden går kommer hans "rätta" jag komma fram. En psykopat.. läs på tuvali forum, där har du massa bra info som du säkerligen kom mer ha nytta av i framtiden om du inleder ett förhållande med denna man.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym skrev 2012-08-30 22:18:23 följande:

Han kommer säkert inte göra något nu såhär i början när ni ses.. mrn allt eftersom tiden går kommer hans "rätta" jag komma fram. En psykopat.. läs på tuvali forum, där har du massa bra info som du säkerligen kom mer ha nytta av i framtiden om du inleder ett förhållande med denna man.
    Men varför tror alla att han är psykopat? :(
  • deepsounds

Någonsin hört talas om frasen "folk förändras".
    Har polare som har varit helt dum i huvudet, men är hel goa personer nu.
    Döm inte folk allt förmycket för deras förflutna.
    Tror knappast ni var änglar när ni var yngre. Skillnaden är bara att dom har hamnat lite mer snett på vägen.
    Nu säger jag inte att de är helt hundra att han har ändrats. Men chansen finns.
    De finns folk med finafina förflutna som har mördat och våldtagit. 

• Anonym
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 22:22:51 följande:

Läs på Tuvali forum, snälla så du är beredd på vad du ger dig in i!

Han visar många tecken!Att han sedan suttit inne för mishandel, rån osv.. 6 år visar att han ÄR kapabel till att göra vad som helst !!

Detta har du själv skriivt; 

"Han är jättesnäll och mysig när vi pratar i telefon. Inget konstigt alls. Ibland har man fått vissa "vibbar" som att han sagt grejer jag blivit paff över att han vågat säga till mig såhär tidigt (tex kallade kläderna på en tjej han sett för "horutstyrsel" men när det kommer till kritan uppskattar jag verkligen hans uppriktighet

Ni känner honom inte och vet hur snäll och fin han är som person. Han är 100% genuin och jag känner att jag kan berätta vad jag vill för honom...alla mina mörkaste hemligheter.

Han är en romantiker också tex säger grejer som att han ska ge mig en överasskning när jag kommer dit men jag får inte veta vad.

Han har sagt också att han vill göra ett jättebra intryck på mig för att han tycker om mig så mycket. Och jag har börjat tycka om honom också...tänker på honom hela tiden!

Vi pratade precis rätt länge om hans fängelsevistelse för jag kände att jag vill veta mer om den och varför han suttit inne och så. Tydligen var det för grovt väpnat rån, droger och misshandel. Han ville inte ge några detaljer men han sa att han skadat många (både som han älskar och andra människor) och att han är väldigt ledsen för hur han betett sig. Han har gått igenom väldigt mycket och har förlorat mycket också. Men samtidigt går han inte runt och är deprimerad eller så utan är helt redo för ett nytt liv."

• Anonym (Osäker)
    deepsounds skrev 2012-08-30 22:25:42 följande:
    Tror knappast ni var änglar när ni var yngre. Skillnaden är bara att dom har hamnat lite mer snett på vägen.
    Tack!!!
  • Silversäl
    deepsounds skrev 2012-08-30 22:25:42 följande:
    det är klart det finns en chans att folk förändras, men det är väl inte det saken handlar om?
    saken handlar väl om att TS inte kan veta om killen i fråga har förändrats eller ej och hon därmed tar en stor risk. det är väl det som detta handlar om ?
  • Silversäl
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 22:28:42 följande:
    Tack!!!
    är du verkligen 25?
    du verkar ha världsvanan av en 14 åring nämligen. och 0 självbevarelsedrift.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 22:22:51 följande:

Jag tror inte att han är en psykopat. Däremot VET jag att det alltid är tryggare och bättre att träffa någon på en publik plats de första par gångerna, oavsett kön, ålder och annat. Om inte annat - tänk vad aptrist det blir om er kemi inte alls klickar och du ska på långresa med någon du känner är direkt frånstötande! Not nice!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym

Ja förr slaktade jag och hade ihjäl folk, kanske 25-30 personer som jag inte gillade, men det var förut nu är jag from som ett lamm och en jättesnäll kille. Jag har slutat med sånt och nu skänker jag istället pengar till välgörenhet och hjälper de som behöver, nu är jag en helt ny människa.....

DAAAH?

Svar på tråden "akta dig för honom!"