• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Blancheflour
    söderomizabella skrev 2012-08-30 21:15:40 följande:
    TS, vi är så många som har gett dig råd, ifrågasatt, varnat, försökt hindra dig från att åka, bett dig att tänka på ditt och datt men jag får tyvärr uppfattningen av att du redan hade bestämt dig att åka innan du startade tråden och därför önskar jag dig lycka till och hoppas du har förstånd nog att hantera situationen fortsättningsvis. Vi har alla varnat dig och det är upp till dig att ta till dig alla råd du har fått eller låta bli. Du ansvarar själv för hur din framtid ser ut, väljer du en man med grovt kriminellt förflutet anar du säkert vad som väntar dig för sorts liv. Lycka till.

• Isis
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 21:17:47 följande:
    Okej. Alltså. Många här verkar verkligen INTE förstå det här.

Varför tycker du att det här verkar som en kille som snackar skit? För att han varit EXTREMT ärlig med mig hela tiden, även om saker som många tjejer kanske skulle springa iväg för? Om han snackat skit och bara velat lura i mig att han var nån slags perfekt drömprins hade han knappast nämn för mig såhär tidigt att han suttit i fängelse i 6 år. Så nej han snackar inte skit han är bara uppriktig.

Sen tycker jag helt tvärtemot din första kommentar. Vad skulle han bättre kunna göra nu än att gå vidare och försöka att bli lycklig och inte bara älta det gamla negativa hela tiden? Tror du nån skulle må bättre av att han fortsatte må skit? Nej det tror inte ens du...du vill bara att han ska lida för att du tycker han verkar vara en dålig person...du vill han ska fortsätta ha ånger och må skit i all evighet. Well det vill inte han...han vill göra gott nu där han tidigare gjort dåligt och det ska ingen ta ifrån honom.
    Varför det låter som om han snackar skit? För att det är så enkelt att dra till med: "Jag har varit en bad boy men har förändrats". inte bara är det en klyscha som vilken galning som helst kan dra till med utan att det behöver betyda nåt, dessutom är det en ganska bra raggningsreplik på tjejer som gillar det lite lagom farligt... Helt ärligt.

Men självklart behöver det inte vara så. Jag tycker verkligen inte att man ska lida i all evighet för det man gjort tidigare i livet, tvärtom. Kanske HAR han förändrats, gått igenom alla skuldkänslor och blivit en ny person... Men varför fick du i så fall en varning av en annan tjej? oroar det inte dig?

Du har tydligen redan bestämt dig så det spelar ju ingen roll vad jag tycker? Jag tycker dock att du är naiv och att du tar en stor risk. Du skrev själv att det ringt varningsklockor för dig... Ibland ska man lyssna på dom.

Jag hoppas verkligen att allt går bra om du åker, och att du garderar dig så mycket du kan innan. Jag skulle inte åka obeväpnad.
  • Anonym (saiko)

Om ett år har vi en följetong till tråd om killen som var sååå fantastisk och sen blev psykopat...

• Anonym (Osäker)
    mion skrev 2012-08-30 21:41:25 följande:
    Har han varit extremt ärlig emot dig?  Hur vet du det?????   En kille som vill ha dit en tjej kan ljuga sig blå för att lura dom förstår du inte det el??
    Jo men vad exakt får dig att tro att han är mer oärlig än nån annan kille? När han till och med berättar rätt tunga grejer om sig själv tidigt. Varför gör du en koppling till att DET skulle vara en oärlig kille till skillnad mot en som verkar helt "perfekt" på ytan? Varför skulle jag lita mer på en sån kille?
  • Anonym (Osäker)

Jag VET att ingen är perfekt så jag hade helt ärligt varit mer rädd för att bli tex våldtagen av en kille som påstår sig ha ett 100% perfekt förflutet

• Anonym (essi)
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 21:59:19 följande:
    Jo men vad exakt får dig att tro att han är mer oärlig än nån annan kille? När han till och med berättar rätt tunga grejer om sig själv tidigt. Varför gör du en koppling till att DET skulle vara en oärlig kille till skillnad mot en som verkar helt "perfekt" på ytan? Varför skulle jag lita mer på en sån kille?

Vad vet du om det han INTE berättar då? Att han berättar ett och annat kan också vara ett sätt att lura in dig i nån sorts tillit. Han vet ju lika väl som du att ingen är perfekt, så om han berättar att han suttit inne för vaddetnuvar så kanske han inte behöver berätta att han t.ex. avtjänade straffet på rättspsyk. (Säger inte att han gjorde det, men förhoppningsvis förstår du min poäng).
  • Blancheflour
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 22:00:55 följande:
    Jag VET att ingen är perfekt så jag hade helt ärligt varit mer rädd för att bli tex våldtagen av en kille som påstår sig ha ett 100% perfekt förflutet

Det verkar ju logiskt *suck*.
  • Anonym (Osäker)
    söderomizabella skrev 2012-08-30 22:09:10 följande:

Det verkar ju logiskt *suck*.
    Öh JA. För i mitt exempel VET jag att en kille ljuger. Den andra killen har inte uppvisat nånting jag kunnat tolka som en lögn.
  • Pirum

Om han är så ärlig och öppen så kan han väl mejla dig en kopia av domen, eller ge dig målnumret så du själv kan läsa. 

• Anonym (Osäker)
    Anonym (essi) skrev 2012-08-30 22:08:06 följande:

Vad vet du om det han INTE berättar då? Att han berättar ett och annat kan också vara ett sätt att lura in dig i nån sorts tillit. Han vet ju lika väl som du att ingen är perfekt, så om han berättar att han suttit inne för vaddetnuvar så kanske han inte behöver berätta att han t.ex. avtjänade straffet på rättspsyk. (Säger inte att han gjorde det, men förhoppningsvis förstår du min poäng).
    Jo fast så kan man ju säga om vem som helst isåfall..."han sa att han kan cykla så han kanske cyklat ihjäl nån men inte säger det!". Gör det liksom inte mer troligt att han ljuger så vitt jag kan se...
Svar på tråden "akta dig för honom!"