• Isbit

Katten bajsade på golvet!!!!!!!!

Men varför helt plötsligt bajsade katten på golvet i ett helt annat rum??
    Dom går ju alltid på lådan annars.

fan va äckligt!!!!

• Svar på tråden Katten bajsade på golvet!!!!!!!!
  • Birmafröken
    Isbit skrev 2012-08-31 14:05:15 följande:
    Men jag är hemma hela tiden. Lådan används bara under natten

Ja, du gör som du vill. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det tydligare för dig vad som bör göras för att förhindra att den hamnar mer bajs eller kiss utanför lådan.
  • Isbit
    Birmafröken skrev 2012-08-31 14:15:23 följande:

Ja, du gör som du vill. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det tydligare för dig vad som bör göras för att förhindra att den hamnar mer bajs eller kiss utanför lådan.
    Verkar bara osannolikt när dom alltid kissar eller bajsar på lådan annars.

hur fasen får man till att katterna går ut o skiter hellre än på lådan??
    Dom kan ha vart ute precis men när dom kommer in så sätter dom säg o skiter på lådan!!!
  • Birmafröken
    Isbit skrev 2012-08-31 14:17:40 följande:
    Verkar bara osannolikt när dom alltid kissar eller bajsar på lådan annars.

hur fasen får man till att katterna går ut o skiter hellre än på lådan??
    Dom kan ha vart ute precis men när dom kommer in så sätter dom säg o skiter på lådan!!!

Att katterna går in för att bajsa beror på att de inte känner sig tillräckligt trygga eller hemma utomhus. Utomhuset kanske är en annan katts revir som denne redan markerat med avföring och kiss. Att ge sig tillkänna genom att bajsa på andra katters revir är utmanande och något som de flesta katter undviker.

Är katterna okastrerade ska de inte vara utomhus själva alls.
  • Isbit
    Birmafröken skrev 2012-08-31 14:23:48 följande:

Att katterna går in för att bajsa beror på att de inte känner sig tillräckligt trygga eller hemma utomhus. Utomhuset kanske är en annan katts revir som denne redan markerat med avföring och kiss. Att ge sig tillkänna genom att bajsa på andra katters revir är utmanande och något som de flesta katter undviker.

Är katterna okastrerade ska de inte vara utomhus själva alls.
    överkurs!

Vi bor på landet. Finns inga katter i närheten & verkligen inte på vår gård
  • Birmafröken
    Isbit skrev 2012-08-31 14:25:44 följande:
    överkurs!

Vi bor på landet. Finns inga katter i närheten & verkligen inte på vår gård

Principen är iallafall densamma. Det finns miljoner främmande lukter utomhus från andra djur som katterna uppfattar. De vill bajsa i sitt eget revir där de känner sig hemma och trygga. Helst i lådan, men om den inte duger kan en annan del av det trygga inomhusreviret användas.

På landet finns det okastrerade hankatter med enorma revir. Även om ni inte har sett någon så kan era katter ha upptäckt spår efter en sådan. Om du inte kastrerar dina hankatter kan de bli sådana själva, redo att leta upp honkatter hur långt de än får gå för att hitta någon och redo att slåss med rivaler.
  • Isbit
    Birmafröken skrev 2012-08-31 14:32:58 följande:

Principen är iallafall densamma. Det finns miljoner främmande lukter utomhus från andra djur som katterna uppfattar. De vill bajsa i sitt eget revir där de känner sig hemma och trygga. Helst i lådan, men om den inte duger kan en annan del av det trygga inomhusreviret användas.

På landet finns det okastrerade hankatter med enorma revir. Även om ni inte har sett någon så kan era katter ha upptäckt spår efter en sådan. Om du inte kastrerar dina hankatter kan de bli sådana själva, redo att leta upp honkatter hur långt de än får gå för att hitta någon och redo att slåss med rivaler.
    suck

jag ska kastrera dom men dom är fortf för små
  • Isbit

dessutom skiter dom ute ibland.
    Det är olika ggr...

• Isbit
    Birmafröken skrev 2012-08-31 14:40:34 följande:
    Hur små kattungar pratar vi om?
    Fick dom i slutet på maj
Svar på tråden Katten bajsade på golvet!!!!!!!!