• Anonym (ånga)

gemensam bastu

har ni varit på nån gemensam bastu med okända?  naken eller har ni handuk? 

• Svar på tråden gemensam bastu
  • Cornellia

Givetvis har man badat bastu med andra. Jag brukar ha handduk, men andra bastar nakna, inga konstigheter.

• Anonym (Kille)

Så om det är en gemensam bastu är det ok att gå in naken om det finns kvinnor där. Tänker mig om andra inte är nakna utan har handduk runt. Är det ändå ok att basta naken om jag vill det?

• Cornellia
    Anonym (Kille) skrev 2012-09-13 13:34:36 följande:
    Så om det är en gemensam bastu är det ok att gå in naken om det finns kvinnor där. Tänker mig om andra inte är nakna utan har handduk runt. Är det ändå ok att basta naken om jag vill det?
    Jag tycker det. Min man bastar alltid naken oavsett sällskap.
  • Anonym (nej)
    Cornellia skrev 2012-09-13 13:36:09 följande:
    Jag tycker det. Min man bastar alltid naken oavsett sällskap.
    Menar du att om du och dina väninnor och din mamma sitter med handdukar i en bastu så är det ok om din man kommer in och deltar naken med er? Wow, min fru hade inte varit glad, de andra kan jag inte tala för.
  • giftfri
    Anonym (nej) skrev 2012-09-13 13:46:27 följande:
    Menar du att om du och dina väninnor och din mamma sitter med handdukar i en bastu så är det ok om din man kommer in och deltar naken med er? Wow, min fru hade inte varit glad, de andra kan jag inte tala för.

Är det gemensam bastu så får man allt räkna med att folk är nakna i den åxå.., vitsen med att bada bastu är faktiskt att vara naken så kroppen kan svettas ut ordentligt.., även om folk naturligtvis får göra som dom vill..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • Anonym (nej)

Ja alla är vi olika, jag kommer då aldrig näcka för svärmor, oavsett sammanhang. Lika lite skulle jag uppskatta att min fru sitter naken i bastun med min pappa.

Cornelia, du tycker att vara naken och bastu med andra oavsett person och kön inte är konstigt men när du själv bastar så väljer du att sitta med handduk, varför är du inte själv naken då?

• Ankan 89

Alltså det folk har svårt i dag att tackla är ju att naken het inte är lika med sexuelt laddad sitvation.

Men tyvär har det blivit lite så i dagens samhälle. Att vara naken med det andra könet än dit egna ska bara inträffa under en sexuel sitvaton och inte narturligt. Synd Synd.

• Cornellia
    Anonym (nej) skrev 2012-09-13 14:10:17 följande:
    Ja alla är vi olika, jag kommer då aldrig näcka för svärmor, oavsett sammanhang. Lika lite skulle jag uppskatta att min fru sitter naken i bastun med min pappa.

Cornelia, du tycker att vara naken och bastu med andra oavsett person och kön inte är konstigt men när du själv bastar så väljer du att sitta med handduk, varför är du inte själv naken då?
    För att jag vill inte visa mig naken. Jag trivs inte med min kropp och visar inte kroppen för någon förutom min man.

Jag tycker inte heller att det är konstigt att ha handduk på sig i bastun, låt folk basta som dom vill så blir det nog trevligast för alla.
  • Anonym (Kille)
    Cornellia skrev 2012-09-13 14:19:27 följande:
    För att jag vill inte visa mig naken. Jag trivs inte med min kropp och visar inte kroppen för någon förutom min man.

Jag tycker inte heller att det är konstigt att ha handduk på sig i bastun, låt folk basta som dom vill så blir det nog trevligast för alla.

Jag håller med dig Cornelia. Men jag blev bara nyfiken på hela situationen.

Du skulle inte reagera om du och jag råkade hamna i samma bastu och jag satt naken.
    Skulle du reagera om du och jag var i samma rum och jag skulle byta kläder och klädde av mig naken?
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-13 13:00:30 följande:
    Visar som sagt inte pitten för andra kvinnor än min fru, inte för min moster, svägerska, mormor eller andra kvinnor jag inte känner. Där jag regelbundet tränar har vi separat omklädningsrum för kvinnor respektive män, så var det också i skolan. Men du kanske sportar naken i nån naturistklubb där alla sen duschar i gemensamt omklädningsrum.
    Vad är det för skillnad menar du mellan att visa sig naken för en man eller en kvinna?
Svar på tråden gemensam bastu