Lakey69 skrev 2012-09-21 22:52:06 följande:
Egentligen - ja.
Vem påstår att jag är mer attraktiv för en kvinna än för en homosexuell man? Varför skulle jag åtrå en rultig kvinnlig brunett mer än en vältränad, blond kille? ...
Har du så svårt att skilja på nakenhet och sex tror jag det beror på att du sätter ditt filter för sent i tankeprocessen. Om du ser en naken kropp som passar in på dina sexuella preferenser och tänker: "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var. Och naken är den. Undrar hur den skulle kännas mot min? De där brösten är säkert jättemysiga att kela med. Mmmm... kolla vad snyggt benen liksom söker sig upp mot .. HRM VAD ÄR NU DETTA - JAG HÅLLER JU PÅ ATT TÄNKA PÅ SEX OCH DET RYCKER I BAGUETTEN...? *filter* Måste tänka på annat!
Om du istället tänker "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var.*filter* Undrar vad hon vill prata om eller om hon kanske vill vara ifred? Nåja, hälsa kan man ju alltid göra...
Väldigt bra beskrivet, tycker jag. Har också tänkt en del på det där med homosexuella och bisexuella.
I yngre år, säg 25-35-årsåldern, badade jag en del bastu med andra, goda vänner, och ibland mer okända, och ibland helt okända. Aldrig såg jag en kille få stånd, inte heller i den trånga duschen när vi duschade ihop, som på fjällresor när man delade på ett hus. Men, om någon hade börjat tvåla in någon annan där i duschen, då hade "saken säkert hamnat i ett annat läge", om man säger så.
Nuförtiden badar vi på nakenbad, vi har nog sett kanske 200-250 nakna män - och lika många nakna kvinnor - i sommar. Ingen med stånd. Men det är samma där, börjar man tänka "Undrar hur det skulle kännas om hon därborta kom och började smeka mig o kyssa mig...", då börjar det ju pirra där nere. Det är då man tar upp sin bok igen, och tänker på innehållet i den i stället.