• Anonym (ånga)

gemensam bastu

har ni varit på nån gemensam bastu med okända?  naken eller har ni handuk? 

• Svar på tråden gemensam bastu
  • Lakey69
    Ermenegildo skrev 2012-09-21 23:32:36 följande:
    Jag skänker gärna en tia till en insamling till en ladyshave.
    Du kanske kan ge bort en av dina?
  • Ermenegildo
    Lakey69 skrev 2012-09-21 23:35:29 följande:
    Du kanske kan ge bort en av dina?
    Jo, det var just en av mina tior jag tänkte ge bort. Jag ska väl inte ta av dina?
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • Anonym (Nickenyfiken)
    OlleSQ skrev 2012-09-21 07:25:46 följande:
    Det är snarare du som skall visa att de flesta får stånd. De flesta kan nämligen skilja på nakenhet och sex. Jag brukar vara på nakenbad och inga där har stånd fast det finns en massa nakna vackra kvinnor.
    Det är ju bara för att det bara är impotenta snubbar som håller till där, som iofs gärna skulle vilja få stånd men inte lyckas.
  • Anonym (Nickenyfiken)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-21 09:26:40 följande:
    Hej Omogen,

Eftersom jag aldrig pekat på att någon majoritet gör varken det ena eller det andra finns ingen anledning för mig att ta fram dylika undersökningar.
    Däremot har du valt att göra gällande vissa saker om majoriteten av människor. 
    Därför är det upp till dig att visa källan på dina uppgifter. Annars faller din argumentation och det du säger blir inget värt.
    Kära Omogen, Det är enkel matematik.

Som svar på din fråga om jag är besviken att jag bara får basta med dem:
    Nej det är jag inte besviken för. Jag tycker om att umgås med både män och kvinnor socialt och att samtal om alla världens frågor i en bastu är, för mig, väldigt givande.
    Jag antar att du menar att jag skulle velat ha sex med dem. 
    Nej det vill jag inte. Jag vill bara ha sex med min fru. 

Upp till bevis nu, Omogen! 
    Ta fram undersökningen eller kom på en bättre argumentation.

MVH
    Bastukungen

Hej övermogen
    Det spelar ingen roll om man använder begreppet majoritet eller ej. Eftersom du hävdar att det bara är omogna män som får stånd bland nakna kvinnor så säger du ju implicit att majoriteten inte får det. Så nej, det är du som ska fram med bevisen.

PS Den där överlägsna kurator-amatörpsykog-tonen som du kör med funkar möjligtvis i en bastu bland dig och dina gelikar, fast bland intellektuela individer, slår den platt i backen och det hela blir pinsamt DS

De som  diskuterar världens frågor i en bastu har en grunt medvetande.
  • Lakey69
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-22 00:25:05 följande:
    Hej övermogen
    Det spelar ingen roll om man använder begreppet majoritet eller ej. Eftersom du hävdar att det bara är omogna män som får stånd bland nakna kvinnor så säger du ju implicit att majoriteten inte får det. Så nej, det är du som ska fram med bevisen.

PS Den där överlägsna kurator-amatörpsykog-tonen som du kör med funkar möjligtvis i en bastu bland dig och dina gelikar, fast bland intellektuela individer, slår den platt i backen och det hela blir pinsamt DS

De som  diskuterar världens frågor i en bastu har en grunt medvetande.
    Han hävdade bara att det är lite omoget att inte kunna kontrollera sin kropp mer än att man låter allt blod rinna från huvudet med hjärna till huvudet som vill gärna... Jag kan också låta tankarna flyga så att jag kan få stånd näst intill på beställning eller börja gråta för den delen. 
    För all del. Var som en Pavlovsk hund och låt nakenhet vara din lilla väckarklocka till sex och få stånd likt hundarna som började dregla. Men för oss med lite kroppskontroll betyder inte mat framför näsan att jag måste äta, naken kropp att jag måste knulla eller big brother på tv att jag måste titta....
  • kille95

Jag får lätt stånd i bastu för det är varmt och skönt man behöver inte vara omogen bara för man blir kåt.

• Anonym (Nickenyfiken)
    Lakey69 skrev 2012-09-22 02:15:11 följande:
    Han hävdade bara att det är lite omoget att inte kunna kontrollera sin kropp mer än att man låter allt blod rinna från huvudet med hjärna till huvudet som vill gärna... Jag kan också låta tankarna flyga så att jag kan få stånd näst intill på beställning eller börja gråta för den delen. 
    För all del. Var som en Pavlovsk hund och låt nakenhet vara din lilla väckarklocka till sex och få stånd likt hundarna som började dregla. Men för oss med lite kroppskontroll betyder inte mat framför näsan att jag måste äta, naken kropp att jag måste knulla eller big brother på tv att jag måste titta....
    Att få erektion är ingenting att skämmas för. Jag ser inget dygdigt i att vara slak när jag är omgiven av vackra kvinnor, tvärtom.

Om jag är hungrig så innebär mat framför näsan att jag vill äta. Om jag är kåt innebär en vacker dam framför näsan att jag får erektion.

Det där Gandhi-snacket har jag aldrig hajat.
  • Lakey69
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-22 20:16:20 följande:
    Att få erektion är ingenting att skämmas för. Jag ser inget dygdigt i att vara slak när jag är omgiven av vackra kvinnor, tvärtom.

Om jag är hungrig så innebär mat framför näsan att jag vill äta. Om jag är kåt innebär en vacker dam framför näsan att jag får erektion.

Det där Gandhi-snacket har jag aldrig hajat.
    Men då ser du kvinnorna som köttstycke, som sexobjekt till för din sexuella njutning först och främst. Det är väl klart att om man på tu man hand sitter i bastun med en tjej man blivit intresserad av eller som avslutning på en date eller efterfest så skulle säkert andan kunna falla på.
    Men om jag går till en bastu eller liknande offentlig inrättning och där möter kvinnor som jag inte har ett övrigt sexuellt intresse för så blir det inte större för att de är nakna. Hur mycket fantasi krävs för att tänka bort 15 gram lycra om det nu är "för att man ser dem nakna" som är grejen?
    Jag har lika svårt att sätta mig in hur en naken kvinna blir ett sexobjekt på grund av sin nakenhet som du har att sätta dig in i hur jag kan tycka att nakenhet inte är en så stor sak.
    För min del är det helt situationsanpassat vad som är en sexuell situation eller ej. Jag sover naken med min fru varje natt. Oftast ligger vi sked och sover. Men om någon av oss är lite kåta och signalerar detta genom en extra smekning eller en extra lång godnattkyss så ändras situationen till något sexuellt. Inte för att vi plötsligt blev nakna utan för att situationen ändrades. För mig och många med mig är en bastusituation i 99% av fallen inte en sexuell situation. 

Vad har Gandhi med saken att göra? Har aldrig mött honom i en bastu... 
  • aide

Jag tror att det är en vanesak.  Jag har badat bastu i gemensam bastu nästan varje vecka i 10 år. Jag har bastat med många kvinnor i olika åldrar genom åren.
    En del ovana unga tjejer har handduk eller bikini, men de flesta är nakna. Finska och tyska kvinnor oavsett ålder är mer obekymrat nakna än svenska kvinnor har jag märkt. Dagens ungdomar har en tendens att vara rädd för att visa sig naken, varför det har blivit så vet jag inte.

• JagMan

om jag varit på nåt hotell med gemensam bastu så har de alltid bara varit män där dessvärre

• HasseA
    Lakey69 skrev 2012-09-21 22:52:06 följande:
    Egentligen - ja.
    Vem påstår att jag är mer attraktiv för en kvinna än för en homosexuell man? Varför skulle jag åtrå en rultig kvinnlig brunett mer än en vältränad, blond kille? ...

Har du så svårt att skilja på nakenhet och sex tror jag det beror på att du sätter ditt filter för sent i tankeprocessen. Om du ser en naken kropp som passar in på dina sexuella preferenser och tänker: "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var. Och naken är den. Undrar hur den skulle kännas mot min? De där brösten är säkert jättemysiga att kela med. Mmmm... kolla vad snyggt benen liksom söker sig upp mot ..  HRM VAD ÄR NU DETTA - JAG HÅLLER JU PÅ ATT TÄNKA PÅ SEX OCH DET RYCKER I BAGUETTEN...? *filter* Måste tänka på annat!

Om du istället tänker  "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var.*filter* Undrar vad hon vill prata om eller om hon kanske vill vara ifred? Nåja, hälsa kan man ju alltid göra...
    Väldigt bra beskrivet, tycker jag. Har också tänkt en del på det där med homosexuella och bisexuella.  

I yngre år, säg 25-35-årsåldern, badade jag en del bastu med andra, goda vänner, och ibland mer okända, och ibland helt okända. Aldrig såg jag en kille få stånd, inte heller i den trånga duschen när vi duschade ihop, som på fjällresor när man delade på ett hus. Men, om någon hade börjat tvåla in någon annan där i duschen, då hade "saken säkert hamnat i ett annat läge", om man säger så.

Nuförtiden badar vi på nakenbad, vi har nog sett kanske 200-250 nakna män - och lika många nakna kvinnor - i sommar. Ingen med stånd. Men det är samma där, börjar man tänka "Undrar hur det skulle kännas om hon därborta kom och började smeka mig o kyssa mig...", då börjar det ju pirra där nere. Det är då man tar upp sin bok igen, och tänker på innehållet i den i stället.
Svar på tråden gemensam bastu