• Anonym (ånga)

gemensam bastu

har ni varit på nån gemensam bastu med okända?  naken eller har ni handuk? 

• Svar på tråden gemensam bastu
  • Anonym (bastukungen)
    Putt B skrev 2012-09-21 13:06:16 följande:
    Det var detta jag menade... visst är det läckert med nakna kvinnor.. men en naken kvinna innebär inte automatiskt att jag får stånd...och det är inget fel på min potens..det kan jag garantera... men stämningen i en gemensam bastu, och syftet med bastu är inte att knulla... väldig skillnad.. precis som anonym nakenfis skrev tidigare här, så är det seden dit man kommer som avgör... du kan göra ett aktivt val att låta bli att basta om du kommer till en gemensam bastu och det inte bjuds knulla... jag och min fru åker till nakenbad på somrarna.. där är det inte ok bland de badande att folk har kläder på sig... likaväl så är inte vi nakna heller på en strand där det inte är nakenbad...vill vi inte visa oss nakna, då väljer vi en strand för badkläder.
    Inga konstigheter kan jag tycka..
  • Anonym (nej)
    OlleSQ skrev 2012-09-21 10:50:20 följande:
    Du vet att du inte har ett svar som är logiskt. Det är helt ok.
    Hur ska jag kunna ge ett för dig logiskt svar, du som tycker att det är helt ok att spatsera runt och visa snoppen för kvinnor och barn du inte känner? Men mästra på du om du går igång på det.
  • Anonym (nej)

Jag tycker det är hyfsat ointressant att läsa svar på TS fråga från folk som gillar nudism/naturism, det är ju liksom ingen fråga då. Jag måste säga att det verkar vara grymt tråkigt att det inte finns någon laddning hos en naken kropp av motsatta könet för er, det är bara naket liksom och inget mer med det (om det nu är sant som alla ni hävdar...).

Det är desto intressantare att höra varför normala människor som aldrig i andra sammanhang visar sig nakna för okända av det motsatta könet, men i en bastu inte har problem med det.

• Lakey69

Det tråkiga är bara att nakenheten kopplas ihop så undantagslöst. På vissa av er låter det som om en supermodell har bikini på sig tänker ni hellre på fotboll men skulle ni råka se grannens moster naken i bastun så kommer ståndet automatiskt. Så är det inte. Men om man låter det lilla huvudet ta över tänkandet så kan man nog få stånd i en bastu också. Om man nu vill styras av någon med så dåligt omdöme och så dåligt förstånd. Jag ser inget syfte med att sitta naken i ett konferansrum, men om behovet skulle uppstå (så som jag anser att det finns ett behov i en bastu) så hade jag kunnat sitta där med hela startfältet i miss world utan att få stånd. Det är ingen sexuell sittuation. Tvärtom hade det troligen varit ganska tråkigt med allt tjat om miljö och fred på jorden.

Men aldrig att jag låter svansen vifta på hunden!

• Anonym (nej)
    Lakey69 skrev 2012-09-21 19:09:40 följande:
    Det tråkiga är bara att nakenheten kopplas ihop så undantagslöst. På vissa av er låter det som om en supermodell har bikini på sig tänker ni hellre på fotboll men skulle ni råka se grannens moster naken i bastun så kommer ståndet automatiskt. Så är det inte. Men om man låter det lilla huvudet ta över tänkandet så kan man nog få stånd i en bastu också. Om man nu vill styras av någon med så dåligt omdöme och så dåligt förstånd. Jag ser inget syfte med att sitta naken i ett konferansrum, men om behovet skulle uppstå (så som jag anser att det finns ett behov i en bastu) så hade jag kunnat sitta där med hela startfältet i miss world utan att få stånd. Det är ingen sexuell sittuation. Tvärtom hade det troligen varit ganska tråkigt med allt tjat om miljö och fred på jorden.
    Så var vi där igen, om man klarar av att inte få stånd.. Men då anser du att man bör ha gemensam dusch också, skippa det där med omklädningsrum för män respektive kvinnor?
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-21 17:30:53 följande:
    Hur ska jag kunna ge ett för dig logiskt svar, du som tycker att det är helt ok att spatsera runt och visa snoppen för kvinnor och barn du inte känner? Men mästra på du om du går igång på det.
    Det är ju ditt problem att du koncentrar dig så på könet. Det är en begränsing från din sida.
  • Anonym (bastukungen)
    Lakey69 skrev 2012-09-21 19:09:40 följande:
    Lakey69 for President!!!
    Du formulerar det hela så klart och bra!
    Tack!

• Lakey69
    Anonym (nej) skrev 2012-09-21 20:18:13 följande:
    Så var vi där igen, om man klarar av att inte få stånd.. Men då anser du att man bör ha gemensam dusch också, skippa det där med omklädningsrum för män respektive kvinnor?
    Egentligen - ja.
    Jag förstår inte det logiska med att dela upp per kön. Skulle det vara för att vi inte ska lockas av varandras kroppar så skulle det vara omklädningsrum efter sexuella preferenser. Vem påstår att jag är mer attraktiv för en kvinna än för en homosexuell man? Varför skulle jag åtrå en rultig kvinnlig brunett mer än en vältränad, blond kille? För att 90% är heterosexuella? Ska vi då låta 10% byta om i "fel" omklädningsrum då de egentligen borde byta om i omklädningsrummet för homosexuella män resp homosexuella kvinnor? Var gör vi av de bisexuella?
    Nu stör det kanske inte dig att byta om bland homosexuella men varför stör det dig att byta om bland heterosexuella av motsatt kön då du kanske är samma läckerbit för bägge? Kan det vara så att det är något som vi lärt oss sedan modersmjölken men som egentligen är ganska ologiskt? Visst har jag en kuk mellan benen och visst tänder jag uteslutande på kvinnor, men inte per automatik. 9 ggr av 10 som jag plockar fram kuken är det för att jag behöver slå en drill, inte för att använda den som könsorgan. När jag byter om är det inte för att bli upphetsad utan för att ta på mig badkläder/sportkläder eller för att ta av dem, duscha och klä på mig normala kläder. När jag duschar så brukar jag tvåla in mig och skölja av mig. Inget av det liknar det som du föreställer dig efter att ha tittat för mycket på filmkanalerna vid midnatt. Man står väldigt sällan och smeker sin kropp i slow-motion till ljuv musik i simhallens duschar.

Har du så svårt att skilja på nakenhet och sex tror jag det beror på att du sätter ditt filter för sent i tankeprocessen. Om du ser en naken kropp som passar in på dina sexuella preferenser och tänker: "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var. Och naken är den. Undrar hur den skulle kännas mot min? De där brösten är säkert jättemysiga att kela med. Mmmm... kolla vad snyggt benen liksom söker sig upp mot ..  HRM VAD ÄR NU DETTA - JAG HÅLLER JU PÅ ATT TÄNKA PÅ SEX OCH DET RYCKER I BAGUETTEN...? *filter* Måste tänka på annat!

Om du istället tänker  "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var.*filter* Undrar vad hon vill prata om eller om hon kanske vill vara ifred? Nåja, hälsa kan man ju alltid göra...

Hyfset sitter inte i kläderna. Bara för att du tar av dig kläderna blir du inte en grottmänniska. Däremot brukar prestigen sitta i kläderna. Nakna människor brukar vara ganska prestigelösa. Man har liksom inte så mycket att dölja eller förställa. 

Jag har kanske konstiga vänner men de gånger det varit gemensam bastu har det aldrig varit någon som inte klarat att hantera nakenheten så som naturligt. Ingen har gjort en stor sak av det och ingen har tvekat mer än ett par andetag. Och då har det varit både gamla goda vänner, avlägset bekanta och nyfunna vänner.
  • Lakey69
    Anonym (Närsynt) skrev 2012-09-21 12:49:08 följande:
    Om man får stånd av att se på nakna tjejer beror det på att man är potent. Helt frisk. Om man inte får det beror på ngt som jag inte känner till. Man är närsynt kanske Glad
    Sitter alla manliga deltagare på krokikursen med stånd alltså? Är alla manliga gynekologer antingen impotenta, gay eller helt slut efter en dag med blodbrist ovanför ljumskarna?
Svar på tråden gemensam bastu