• Anonym (ånga)

gemensam bastu

har ni varit på nån gemensam bastu med okända?  naken eller har ni handuk? 

• Svar på tråden gemensam bastu
  • Ermenegildo

Varför skulle man basta med pöbeln? Verkar fånigt.

It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • Anonym (Nickenyfiken)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-20 14:14:56 följande:
    Hej Omogen,

Vi är helt överens om att nakna tjejer är läckra.
    Vi är också helt överens om att fula snarare är avtändande.

Men som sagt finns det lägen att koppla det till sex och så finns det lägen att inte koppla det till sex.
    Naket behöver alltså inte vara direkt kopplat till sex.

Din grundfråga jag svarade på var om DU var onormal. Jag svarade att DU snarare var omogen. Jag har inte talat om resten av världen eller vad som var normal och onormalt.
    MEN! vad fint att kan ta på dig ansvaret att tala för alla dessa människor i världen. Denna majoritet.

Jag har dock aldrig sett eller hört talas om någon undersökning som visar på att män som får stånd i unisex-bastu är i majoritet i världen. 
    Svara gärna med länk till din källa.
    Tills du presenterar detta kommer jag att fortsätta kalla dig för omogen.

MVH
    Bastukungen  
    Visa då istället på en studie som visar att majoriteten män INTE får stånd när de vistas bland vackra nakna kvinnor.

Du försöker verka världsvan men gör dig bara till åtlöje. Är du besviken för att du bara får basta med dem?
  • OlleSQ
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-20 23:18:17 följande:
    Visa då istället på en studie som visar att majoriteten män INTE får stånd när de vistas bland vackra nakna kvinnor.

Du försöker verka världsvan men gör dig bara till åtlöje. Är du besviken för att du bara får basta med dem?
    Det är snarare du som skall visa att de flesta får stånd. De flesta kan nämligen skilja på nakenhet och sex. Jag brukar vara på nakenbad och inga där har stånd fast det finns en massa nakna vackra kvinnor.
  • Anonym (bastukungen)
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-20 23:18:17 följande:

Hej Omogen,

Eftersom jag aldrig pekat på att någon majoritet gör varken det ena eller det andra finns ingen anledning för mig att ta fram dylika undersökningar.
    Däremot har du valt att göra gällande vissa saker om majoriteten av människor. 
    Därför är det upp till dig att visa källan på dina uppgifter. Annars faller din argumentation och det du säger blir inget värt.
    Kära Omogen, Det är enkel matematik.

Som svar på din fråga om jag är besviken att jag bara får basta med dem:
    Nej det är jag inte besviken för. Jag tycker om att umgås med både män och kvinnor socialt och att samtal om alla världens frågor i en bastu är, för mig, väldigt givande.
    Jag antar att du menar att jag skulle velat ha sex med dem. 
    Nej det vill jag inte. Jag vill bara ha sex med min fru. 

Upp till bevis nu, Omogen! 
    Ta fram undersökningen eller kom på en bättre argumentation.

MVH
    Bastukungen

• Anonym (nej)
    OlleSQ skrev 2012-09-20 07:36:48 följande:
    Det är enkelt att bara ducka för frågan. Men det är ju faktiskt exakt det som det gäller. Vad är skillnaden tycker du?
    Du som naturist kan ju ta och spatsera runt naken på en vanlig badstrand så kommer du få svar så det räcker till och blir över. Jag förstår att det här är din stötesten som du alltid kommer dragandes med, och vad ska jag ge dig för svar som du inte redan har hört?

• Anonym (nej)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-21 09:26:40 följande:
    Hej Omogen,

Eftersom jag aldrig pekat på att någon majoritet gör varken det ena eller det andra finns ingen anledning för mig att ta fram dylika undersökningar.
    Däremot har du valt att göra gällande vissa saker om majoriteten av människor. 
    Därför är det upp till dig att visa källan på dina uppgifter. Annars faller din argumentation och det du säger blir inget värt.
    Kära Omogen, Det är enkel matematik.

Som svar på din fråga om jag är besviken att jag bara får basta med dem:
    Nej det är jag inte besviken för. Jag tycker om att umgås med både män och kvinnor socialt och att samtal om alla världens frågor i en bastu är, för mig, väldigt givande.
    Jag antar att du menar att jag skulle velat ha sex med dem. 
    Nej det vill jag inte. Jag vill bara ha sex med min fru. 

Upp till bevis nu, Omogen! 
    Ta fram undersökningen eller kom på en bättre argumentation.

MVH
    Bastukungen

Varför snöar ni in på om man får stånd eller inte? Varför skulle min fru visa sig spritt naken för andra män än mig bara för att hon sitter i en bastu? Varför skulle hon behöva se era snoppar bara för att ni sitter i en bastu? Det är nåt jäkla magiskt med bastun, era hjärnor stänger av alla fortplantningsdrifter och ni sitter där i sinnet som om ni hade kläder på er och befann er i ett konferensrum fast ni är nakna. Måste väl vara något som ni blir drillade till från födseln då, in i bastu -reptilhjärna av- ut ur bastu - reptilhjärna på. Funkar inte på mig.
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-21 09:53:09 följande:
    Du som naturist kan ju ta och spatsera runt naken på en vanlig badstrand så kommer du få svar så det räcker till och blir över. Jag förstår att det här är din stötesten som du alltid kommer dragandes med, och vad ska jag ge dig för svar som du inte redan har hört?

Du vet att du inte har ett svar som är logiskt. Det är helt ok.
  • Anonym (Närsynt)

Om man får stånd av att se på nakna tjejer beror det på att man är potent. Helt frisk. Om man inte får det beror på ngt som jag inte känner till. Man är närsynt kanske Glad

• Putt B
    Anonym (nakenfis) skrev 2012-09-20 00:36:42 följande:
    Min man jobbar utomlands, så när jag hälsar på honom brukar vi ibland gå på spa eller till badhus. I Schweiz och Tyskland har de gemensam, naken bastu. Däremot vill de att man har badkläderna på sig när man duschar innan/efter badet... Medans bastun är naket... Fast vill man basta så får man betala separat för det, det är inte som här i Sverige, att bastun ingår. Jag tar seden dit jag kommer, så är det naket i bastun så är jag det med. (även om jag väger 135kg! en del verkar tro att bara "perfekta" människor får visa sig nakna...)
    Man är lika mycket perfekt även om man väger 135 pannor....
  • Putt B
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-20 14:14:56 följande:
    Hej Omogen,

Vi är helt överens om att nakna tjejer är läckra.
    Vi är också helt överens om att fula snarare är avtändande.

Men som sagt finns det lägen att koppla det till sex och så finns det lägen att inte koppla det till sex.
    Naket behöver alltså inte vara direkt kopplat till sex.

Din grundfråga jag svarade på var om DU var onormal. Jag svarade att DU snarare var omogen. Jag har inte talat om resten av världen eller vad som var normal och onormalt.
    MEN! vad fint att kan ta på dig ansvaret att tala för alla dessa människor i världen. Denna majoritet.

Jag har dock aldrig sett eller hört talas om någon undersökning som visar på att män som får stånd i unisex-bastu är i majoritet i världen. 
    Svara gärna med länk till din källa.
    Tills du presenterar detta kommer jag att fortsätta kalla dig för omogen.

MVH
    Bastukungen  
    Det var detta jag menade... visst är det läckert med nakna kvinnor.. men en naken kvinna innebär inte automatiskt att jag får stånd...och det är inget fel på min potens..det kan jag garantera... men stämningen i en gemensam bastu, och syftet med bastu är inte att knulla... väldig skillnad.. precis som anonym nakenfis skrev tidigare här, så är det seden dit man kommer som avgör... du kan göra ett aktivt val att låta bli att basta om du kommer till en gemensam bastu och det inte bjuds knulla... jag och min fru åker till nakenbad på somrarna.. där är det inte ok bland de badande att folk har kläder på sig... likaväl så är inte vi nakna heller på en strand där det inte är nakenbad...vill vi inte visa oss nakna, då väljer vi en strand för badkläder.
    Inga konstigheter kan jag tycka..
Svar på tråden gemensam bastu