• Anonym (ånga)

gemensam bastu

har ni varit på nån gemensam bastu med okända?  naken eller har ni handuk? 

• Svar på tråden gemensam bastu
  • Anonym (nakenfis)

Min man jobbar utomlands, så när jag hälsar på honom brukar vi ibland gå på spa eller till badhus. I Schweiz och Tyskland har de gemensam, naken bastu. Däremot vill de att man har badkläderna på sig när man duschar innan/efter badet... Medans bastun är naket... Fast vill man basta så får man betala separat för det, det är inte som här i Sverige, att bastun ingår. Jag tar seden dit jag kommer, så är det naket i bastun så är jag det med. (även om jag väger 135kg! en del verkar tro att bara "perfekta" människor får visa sig nakna...)

• Anonym

Självklart är man ( jag ) naken i bastun.
    Om någon har något emot det så kan han/hon gå ut och vänta tills jag är klar.
    Gäller i min bastu.
    Har finskt påbrå så det där med att vara naken inför andra i en bastu är inget konstigt alls.
    Tyvärr så förknippar många det där med nakenhet o bastu med sex, helt fel.
    Det är det bästa sättet för avkoppling,vård för både kropp o själ, dessutom smakar ölen mycket godare efteråt.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-20 07:32:07 följande:
    Självklart är man ( jag ) naken i bastun.
    Om någon har något emot det så kan han/hon gå ut och vänta tills jag är klar.
    Gäller i min bastu.
    Har finskt påbrå så det där med att vara naken inför andra i en bastu är inget konstigt alls.
    Tyvärr så förknippar många det där med nakenhet o bastu med sex, helt fel.
    Det är det bästa sättet för avkoppling,vård för både kropp o själ, dessutom smakar ölen mycket godare efteråt.  
    Men i gemensam bastu, typ badhus eller så, då har jag handuk/badbyxor om så krävs.
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-13 15:17:06 följande:
    Jag orkar inte ens börja svara på den där naturistfrågan. Fine, du gillar att vara naken inför andra, kul för dig. Varför tror du själv att det finns egna omklädningsrum för män respektive kvinnor på alla vanliga ställen där man klär av sig, byter om och duschar; SATS, Wordclass, kamsportslokaler, gympahallar, badhus, etc etc etc?...
    Det är enkelt att bara ducka för frågan. Men det är ju faktiskt exakt det som det gäller. Vad är skillnaden tycker du?
  • Anonym (Nickenyfiken)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-19 20:33:57 följande:
    Det är nog för att du sitter och tänker på sex och på att du vill ligga med dem.

Klart man kan bli kåt i en bastu...  Om det är det som är läget... Tex om man bastar med sin fru och så faller andan på...

Men! när man bastar med vänner eller med sånna man inte känner så väl eller alls så är det inte ok att gå runt med ribba. (förutsatt att det inte är uttalat att det är en swingersbastning) 
    I det läget är bastandet inte en sexuell handling. Det är något avslappnade och meditativt. 

Är det onormalt frågar du... Well...
    Jag skulle säga att det är omoget.  
    Om brudarna är läckra så spelar det väl ingen roll om man känner dem eller ej. För mig är nakna kvinnor en laddad sak och definitivt förknippat med sex, fast om de är fula så är det snarare avtändande.

Jag har aldrig fattat grejen med den där s.k. "skandinaviska naturliga nakenheten".

Vi som har den synen är i majoritet i världen så att kalla oss omogna är bara dumt och inskränkt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-13 15:55:28 följande:
    Jag älskar att komma till ställen där det är gemensam bastu! att få visa mej naken för en massa killar gör mej väldigt tänd och min man gillar att få mej så tänd :)
    Min gemensamma bastu är öppen ikväll ! Glad
  • Hannibal06
    Anonym skrev 2012-09-20 11:53:17 följande:
    Min gemensamma bastu är öppen ikväll ! Glad
    Vilken tid ska man komma?
  • Anonym
    Hannibal06 skrev 2012-09-20 11:58:03 följande:
    Vilken tid ska man komma?
    Bastun tänds kl 18.30 !
    Alla är välkommna, nakna förståss. 
  • Hannibal06
    Anonym skrev 2012-09-20 12:05:51 följande:
    Bastun tänds kl 18.30 !
    Alla är välkommna, nakna förståss. 
    Var? Så jag vet när jag ska köra hemifrån.
  • Anonym (bastukungen)
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-20 11:50:39 följande:
    Om brudarna är läckra så spelar det väl ingen roll om man känner dem eller ej. För mig är nakna kvinnor en laddad sak och definitivt förknippat med sex, fast om de är fula så är det snarare avtändande.

Jag har aldrig fattat grejen med den där s.k. "skandinaviska naturliga nakenheten".

Vi som har den synen är i majoritet i världen så att kalla oss omogna är bara dumt och inskränkt.
    Hej Omogen,

Vi är helt överens om att nakna tjejer är läckra.
    Vi är också helt överens om att fula snarare är avtändande.

Men som sagt finns det lägen att koppla det till sex och så finns det lägen att inte koppla det till sex.
    Naket behöver alltså inte vara direkt kopplat till sex.

Din grundfråga jag svarade på var om DU var onormal. Jag svarade att DU snarare var omogen. Jag har inte talat om resten av världen eller vad som var normal och onormalt.
    MEN! vad fint att kan ta på dig ansvaret att tala för alla dessa människor i världen. Denna majoritet.

Jag har dock aldrig sett eller hört talas om någon undersökning som visar på att män som får stånd i unisex-bastu är i majoritet i världen. 
    Svara gärna med länk till din källa.
    Tills du presenterar detta kommer jag att fortsätta kalla dig för omogen.

MVH
    Bastukungen  
Svar på tråden gemensam bastu