• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Pompeia01
    Anonym skrev 2012-09-08 18:14:15 följande:
    Visade en film för eleverna (sv2, vuxna elever) och bad dem anteckna ord de inte förstod så skulle vi diskutera dem och filmen efteråt.

Fick tips om en bra film att se- Kådisbellan. Svenskt och lite historia och ja..en trevlig "familjefilm" utan några värre scener.

Aldrig mer, säger jag.

När filmen var slut räckte en elev upp handen. "Vad betyder penis?". Jag fick förklara.

Nästa fråga. "Vad betyder fingerpulla?".

Nu vet jag att man kritiskt ska granska en film innan man visar den.
    Haha - som en präst berättade: han hade inte tillräckligt noga kollat texterna på de sånger som föräldrarna till ett dopbarn ville sjunga. Så han tyckte det var ganska genant när församlingen skulle stå upp i kyrkan och sjunga, ifrån sina program med sångtexterna: "Vi drog emellan krogarna och drack varandra till..."

Inte lika illa som din grej, men ändå!    
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Glädje58
    kapten howdy skrev 2012-09-08 18:01:54 följande:
    Är det bara jag som tyckte det var helt ok?
    Jag tycker att det lät humant Drömmer
    kapten howdy skrev 2012-09-08 18:07:05 följande:
    haha I wish

Tänk å få sån service på sjukhuset..Drömmer
    Skulle tro att det var på ett servicehem Flört

• kapten howdy
    Glädje58 skrev 2012-09-08 23:51:54 följande:

Skitsamma. En avsugning är en avsugning. Kan man fylla i det på nått formulär när man blir för gammal och gaggig? Skrattande
  • Glädje58
    kapten howdy skrev 2012-09-08 23:54:21 följande:
    Skitsamma. En avsugning är en avsugning. Kan man fylla i det på nått formulär när man blir för gammal och gaggig? Skrattande
    Jag tror att det är själva sättet du rör på din rumpa när du går med din rollator som väcker de känslorna Glad
  • kapten howdy
    Glädje58 skrev 2012-09-08 23:59:42 följande:
    Jag tror att det är själva sättet du rör på din rumpa när du går med din rollator som väcker de känslorna Glad

Skrattande

nog m off-topic nu Glad

Glädje: Inga större misstag?

• frökenelisabeth

Jag jobbar som ljustekniker och skulle sköta ljuset på en elevföreställning på kulturskolan i den staden jag kommer ifrån. Allt ljus och ljud gick igenom en stor multikabel som kopplades i väggen. Denna kabel missade jag att låsa (alltså det klicklås som håller den fast i själva kontakten), så mitt under föreställningen trillar kabeln ut. Ljudet tystnar, ljuset släcks och hela publiken börjar skratta och applådera..... Inget kul! 

Sen dess har jag gjort flera missar på jobbet, dock ingen lika tydlig. Men jag brukar tänka såhär: det finns ETT enda sätt att undvika att göra misstag, och det är att inte göra något alls. Något annat alternativ finns inte, så har man någon som helst ambitioner så kan man inte undvika att göra fel på vägen....  

• Anonym

På ett lager där jag sommarjobbade för några somrar sedan, andra arbetsdagen: Jag körde trucken lite för snabbt och var tvungen att tvärbromsa vilket ledde till att jag tappade pallarna jag körde = en bra bit över hundra fina vinglas som for i backen...

På ett annat sommarjobb lyckades jag, tillsammans med en kollega, slarva bort en stor nyckelknippa som var rätt viktig!!  Där fanns ALLA extra nycklar till hela huset i princip och den enda nyckeln till den gemnsamma företagsbilen. Den försvann på förmiddagen och jag tillsammans med närmsta kollegan letade ordentligt efter den hela dagen och när jag åkte hem och den ännu inte var hittad hade jag extrem ångest! Var glad att ingen hade behövt använda bilen den dagen och vi berättade inget utan höll tummarna och som tur var hittade vi den under morgondagen. Hade hamnat bakom en "byrå".

Jobbade för drygt ett år sedan på en förskola där en kollega råkade stryka ett barn (en pojke som var precis undder tre år) på listan som inte alls hade gått hem. Jag var ansvarig för stängningen den dagen och kl 16.20 kom alla barn från hela stugan in på min avdelning där fröknarna lämnade av dem med alla skor, jackor osv och föräldrarna til de barn som var kvar hämtade sedan där. När klockan var 17.00 var hela huset tomt gick jag den vanliga rundan för att släcka och kolla att det såg bra ut överallt och på avdeningen brevid reagerade jag på att en av hyllorna var rätt full, skor, jackor, väska osv hängde där och då jag visste att det var en kille som ofta hämtades rätt sent blev jag lite nervös..... Hittade den lilla killen ganska omedelbart i en "kuddkoja" som de byggt under dagen där han låg i godan ro och bläddrade i böcker. Rringde genast den ansvarig på den avdelningen som fick extrem ångest och det kom fram att han måste ha legat där drygt en timme och hon fått för sig att han gått en hem med en annan förälder, vilket han brukar göra ibland när hans föräldrar jobbar extre sent. Men föräldrarna kom sedan och hämtade en glad och nöjd kille kl 17.15.. =)

• Anonym (sjuksköterska)
    Glädje58 skrev 2012-09-08 23:51:54 följande:

Det var på intensiven ganska ung och snygg kille
  • Pompeia01
    Anonym (sjuksköterska) skrev 2012-09-10 11:12:29 följande:
    Det var på intensiven ganska ung och snygg kille
    Är patienterna i form för det då när de ligger på intensiven..? Jag trodde att patienterna som låg där var typ medvetslösa allihop..? Tänk om han hade fått en infarkt!
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Anonym (sjuksköterska)
    Pompeia01 skrev 2012-09-10 14:03:51 följande:
    Är patienterna i form för det då när de ligger på intensiven..? Jag trodde att patienterna som låg där var typ medvetslösa allihop..? Tänk om han hade fått en infarkt!
    Det var en av hans sista dagar hos oss på IVA, hade varit ur respiratorn ett par dagar och vi höll på att trappa ut alla hans mediciner han fick i droppform. Kan säga att han var väldigt nöjd och mådde toppen efteråt
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?