• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Pompeia01
    Anonym (sjuksköterska) skrev 2012-09-10 14:13:08 följande:
    Det var en av hans sista dagar hos oss på IVA, hade varit ur respiratorn ett par dagar och vi höll på att trappa ut alla hans mediciner han fick i droppform. Kan säga att han var väldigt nöjd och mådde toppen efteråt
    Jamen dåså... Obestämd
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Jellybeanbaby
    Anonym (sjuksköterska) skrev 2012-09-10 14:13:08 följande:
    Det var en av hans sista dagar hos oss på IVA, hade varit ur respiratorn ett par dagar och vi höll på att trappa ut alla hans mediciner han fick i droppform. Kan säga att han var väldigt nöjd och mådde toppen efteråt
    Du är en skam för din kår! Skrikandes
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • Anonym

Jag har strimlat 500 kr och ett brev från en cancersjuk mor som skulle gått till en intagen på det fängelse jag jobbade på. Det hela gick så långt att den intage fick själv rota i papperstuggen för han var helt säker på att brevet farit med resten av pappersskräpet.

Han hittade sin strimlade femhundring och lyckades lappa ihop andra strimlor till delar av brevet. Så jävla pinsamt.... Anstalten ersatte pengarna, men brevet gick inte att få ihop och hans mamma dog kort efter. Kände mig verkligen rutten då.

• Anonym (rotfyllning)
    Anonym skrev 2012-09-10 14:28:02 följande:
    Jag har strimlat 500 kr och ett brev från en cancersjuk mor som skulle gått till en intagen på det fängelse jag jobbade på. Det hela gick så långt att den intage fick själv rota i papperstuggen för han var helt säker på att brevet farit med resten av pappersskräpet.

Han hittade sin strimlade femhundring och lyckades lappa ihop andra strimlor till delar av brevet. Så jävla pinsamt.... Anstalten ersatte pengarna, men brevet gick inte att få ihop och hans mamma dog kort efter. Kände mig verkligen rutten då.
    Den var tung.
  • Anonym (rotfyllning)

Jag skulle snacka med en av våra anställda, men han jobbade eftermiddagsskift fick jag höra. Ringer hem och frugan svarar: Men han är ju på jobbet! Pinsamt, snackar med karln som jag inte såg vid en av maskinerna. Senare kommer han och flinar, frun har ringt och undrat var han var då han inte var på jobbet. De råflabbade åt mig i fikarummet. Jo jag är rätt virrig...

• Pompeia01
    Anonym (rotfyllning) skrev 2012-09-10 14:58:19 följande:

Jag skulle snacka med en av våra anställda, men han jobbade eftermiddagsskift fick jag höra. Ringer hem och frugan svarar: Men han är ju på jobbet! Pinsamt, snackar med karln som jag inte såg vid en av maskinerna. Senare kommer han och flinar, frun har ringt och undrat var han var då han inte var på jobbet. De råflabbade åt mig i fikarummet. Jo jag är rätt virrig...

Det där lyckades en chef med på ett av mina sommarjobb. Jag var väl 15 eller 16 år då. Hon ringde hem till min mamma och sa att jag inte hade kommit till jobbet. Det hade jag visst! Min mamma blev fruktansvärt upprörd, för hon såg redan för sig hur någon galning hade ryckt in mig i en bil på vägen, eller något...
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Anonym
    Anonym (Jag!) skrev 2012-09-05 17:06:40 följande:
    Jag har inte gjort några tabbar (är ung och har hittills bara haft pianistjobb, så spelat några noter fel på en konsert har jag väl gjort) Jag har dock blivit utsatt för en tabbe. Jag skulle bli suicid-bedömd (om jag var självmordsbenägen). Bara för att jag sa att jag (på den tiden) ville Li läkare så släppte de hem mig. Gissa vem som tog överdos av Alvedon med mera samma helg...
    Synd bara att man inte kan överdosera Alvedon...
  • Anonym (sjuksköterska)
    Anonym skrev 2012-09-10 17:51:06 följande:
    Det kan man visst! Det är dödligt i hög dos om man inte får behandling snarast!
  • Anonym
    Anonym (sjuksköterska) skrev 2012-09-10 17:57:20 följande:
    Det kan man visst! Det är dödligt i hög dos om man inte får behandling snarast!
    Nej. Du som ssk borde veta det... Alvedon ær på intet sætt farligt.
  • Glädje58
    Anonym skrev 2012-09-10 17:51:06 följande:

Men om det står att man kan ta två tabletter och jag tar tio. Är inte det att överdosera? 
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?