• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (T)

Spillde 2 glas rödvin över en gäst i ljusbeiga byxor och vit blus..

min kollega smsade våran chef och berättade hur duktig och snabblärd jag var precis innan..
    sen fick hon smsa och säga att en räkning för kemtvätt skulle komma från en gäst.. 

och om inte det var nog! så satt dom kvar resten av kvällen!
    skämdes satan varje gång jag var tvungen att gå förbi...      

• Minsann

Jag trodde jag la på luren när jag nåddes av en telefonsvarare när jag ringde en kund på mitt förra jobb. Problemet var bara att jag inte la på luren helt och telefonsvararen spelade in mig när jag härmade kundens röstmeddelande. Det var inte kul. Jag ringde upp dagen efter och bad om ursäkt. Chefen fick aldrig veta nåt.

• perfekkt
    EvelinasSyster skrev 2012-09-10 18:35:38 följande:
    Av den här anledningen är jag väldigt frågande till att man kan gå in i en vanlig mataffär och köpa hur mycket Alvedon man vill i princip. Folk tror tydligen att bara för att ett läkemedel är receptfritt så är det inte farligt. Sanningen är att du kan överdosera i princip vad som helst. Du kan tom dö av för mycket vatten, självklart kan du dö av för mycket Alvedon.

Och jag är också sjuksköterska. 
    Så man ska inte kunna köpa alvedon i en mataffär pga att det går överdosera. Med det resonemanget borde man väl inte få köpa mineralvatten heller!
    Yes, I WOULD steal a car, if a purchased one had 2 minutes start time!
  • Anonym (fritidspedagog)
    perfekkt skrev 2012-09-11 10:56:43 följande:
    Så man ska inte kunna köpa alvedon i en mataffär pga att det går överdosera. Med det resonemanget borde man väl inte få köpa mineralvatten heller!

• EvelinasSyster
    perfekkt skrev 2012-09-11 10:56:43 följande:

Du missade förstås med flit "hur mycket man vill"   Jag tycker det är skitbra att slippa apoteket numer och jag tycker att det ska säljas på mataffären. Som det ser ut nu kan man ju inte gärna reglera hur mycket man får köpa heller. Men det är ändå ett dilemma med tanke på vilken (faktiskt!) farligt medicin det är. Många receptbelagda mediciner är mycket svårare att överdosera. Men du var ju hemskt rolig, du kan ju glädja dig åt det
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-09-10 21:43:38 följande:
    Även jag har gjort misstaget med att beställa fel, vid två tillfällen.
    Första gången missade jag ett komma, skulle skriva 10,00 liter grädde men blev beställt 1000 liter grädde... Väldigt glad att chefen på stället vi beställde från reagerade och precis innan de skickade beställningen, hade haft ganska svårt att göra av med allt på cafet jag jobbade! :P

Andra gången var på ett lager/butik och vi beställde ofta rätt stora mängder och men skulle en dag även beställa in 10 st  "stora kuddar" som vi skulle använda vid en dekoration i ett skyltfönster. Skulle klä i olika tyger som vi sälde i butiken. Problemet var bara att jag råkade beställa in 10 pallar med 20 kuddar per pall av denna vara och plötsligt stod vi där med 200 gigantiska kuddar!! Att skicka tillbaka skulle bli för dyrt och kändes inte helt okej ur miljösynpunkt... De stod där och tog plats i dryg en vecka och sen tänkte jag tillsammans med två av cheferna om och kuddarna kläddes om i härliga tyger och nu finns det en stor och härlig kuddhörna i det tidigare så stela och opersonliga personalrummet. Vi gjorde det hela i smyg över en helg och personalen blev riktigt glatt överraskade när de kom till jobbet på måndagen.  =)
    WOW Den butiken måste ha varit rik som hade råd med de 200 kuddarna! Vad kan de ha kostat? minst 40 000:- inkl tyget? Vilka butiker har råd med 40 000 till personalrummet?

Men tack för att du delade med dig. Glad
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-11 11:53:40 följande:
    WOW Den butiken måste ha varit rik som hade råd med de 200 kuddarna! Vad kan de ha kostat? minst 40 000:- inkl tyget? Vilka butiker har råd med 40 000 till personalrummet?

Men tack för att du delade med dig. Glad

Kuddarna beställdes från leverantör utomlands och kostade inte allt för mycket då vi beställde stora kvantiteter av annat och det var "innerkuddar" men tyget var ju rätt dyrt, men även där hanterade vi ju rätt stora kvantiteter. Att skicka tillbaka kuddarna hade nästan blivit dyrare än att bara slänga dem. Företaget har några hundra anställda så det är inget litet företag..  Och personalrummet behövde fixas till sedan länge och de passade helt enkelt på. =) Slängde även upp lite färg på väggen i det "hörnet" och lite andra detaljer. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-09-11 12:05:45 följande:

Kuddarna beställdes från leverantör utomlands och kostade inte allt för mycket då vi beställde stora kvantiteter av annat och det var "innerkuddar" men tyget var ju rätt dyrt, men även där hanterade vi ju rätt stora kvantiteter. Att skicka tillbaka kuddarna hade nästan blivit dyrare än att bara slänga dem. Företaget har några hundra anställda så det är inget litet företag..  Och personalrummet behövde fixas till sedan länge och de passade helt enkelt på. =) Slängde även upp lite färg på väggen i det "hörnet" och lite andra detaljer. 
    Najs! Skrattande
  • Anonym (Usch ja)
    Anonym (Ut och flyg) skrev 2012-09-05 08:07:09 följande:
    Jobbar som resesäljare och att göra fel för vår del är förenat med döden...Kan kännas så iaf =)

Jag bokade in en familj till Kreta, är nog 6-7 år sedan nu.
    Vid sökning av avreseort, hade jag fått in en annan ort än den familjen ville åka ifrån. SÅ, familjen åkte glada och förväntansfulla till den flygplats i Sverige de trodde de skulle ha avresa från, men i själva verket hade jag bokat in dem ca 60 mil bort Förvånad
    Katastrof!!

Familjen kom till vår resebyrå och det va INTE kul kan jag lova! Snabbt försöka boka om och fick dem på ett annat plan....Men fyyyy! Sedan dess är jag grymt noga med att kontrollera varenda bokning!

MEN; en sak har jag lärt mig....Man LÄR sig av misstagen, man FÅR göra misstag...idag skrattar jag och mina kollegor åt det, samt att även de också gjort sina fadäser Skrattande 
    Vet exakt hur det känns. Själv skickade jag iväg en hel grupp till fel ort....... Har aldrig någonsin blivit så utskälld som jag blev efter det av min chef. Slutade med att jag "blev utköpt" och fick sluta på företaget. Hade jobbat felfritt dessförinnan i 15 år Tänker fortfarande ofta på detta och mår jättedåligt.
  • Pompeia01
    Minsann skrev 2012-09-10 23:05:14 följande:
    Jag trodde jag la på luren när jag nåddes av en telefonsvarare när jag ringde en kund på mitt förra jobb. Problemet var bara att jag inte la på luren helt och telefonsvararen spelade in mig när jag härmade kundens röstmeddelande. Det var inte kul. Jag ringde upp dagen efter och bad om ursäkt. Chefen fick aldrig veta nåt.

Haha! En kollega till mig - det här var på Telegrafen igen -  ringde upp en kund för att läsa upp ett telegram. Någon annan svarade, och denne gick för att hämta mottagaren av telegrammet. Min kollega satt med sekretessknappen intryckt. Hon pratade "till kunden" fast för sig själv så att säga, för hon hade tråkigt, och hon sa: "Heter du TÖ----MAN! Det tycker jag låter TÖNTIGT. Jag tycker du ska BYTA namn!" Det var bara det att sekretessknappen inte hade fungerat, och under tiden hade mottagaren tagit över luren och hört vad hon sa! Han blev jättearg och det gick ända upp till högste chefen!
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?