• Anonym

Vinterkläder till barnen, en stor utgift

Jag har fyra barn och även om de till viss del ärver varann och jag köper mycket begagnat så drar ju kostnaden iväg jättemycket! Det är overaller, ullunderställ, varma tröjor, vantar, sockor, mössor och skor i det oändliga...Bara en overall kostar ju en dryg tusenlapp och ett par rejäla vattentäta skor går på 600-700. 

Jag känner att jag vill bli bättre på att planera, bättre på att hitta fynd och köpa bra grejer som håller för att ärvas (tycker ju man borde lärt sig en del efter fyra barn, men icke....) Likväl så står man nu där med tom plånbok...Skäms

Var köper ni andra kläder? Vilka märken och varför? Hur mycket lägger ni på vinterkläder? Planerar ni långt innan och köper på reor? 

Hur gör ni???? 

• Svar på tråden Vinterkläder till barnen, en stor utgift
  • Anonym

Ellos har just nu 50 procent på valfri vara,jag köpte overall för halva priset ca 250 kr.Köpte förra året också  på Ellos.

• Anonym

Var bor ni som behöver ullunderställ till barnen?Förvånad

• Anonym

Tack för alla tips!!!

Någon undrade om ullunderställ; mina barn är jättefrusna av sig och vill alltid ha ull närmast kroppen så fort det börjar bli lite kallare.

• Anonym
    Anonym (omständigt) skrev 2012-09-08 18:48:51 följande:
    Och så byter de till vanliga kläder när de kommer in? Och till underställ när de ska ut igen?
    Nej, de har ullkläderna på sig hela tiden istället för vanliga kläder.
  • Anonym
    Anonym (omständigt) skrev 2012-09-08 18:52:02 följande:
    Oj. Måste bli dyrt att köpa så att de kan byta de mest varje dag.
    Det är ju det som är grejen med ull, de behöver inte tvättas så ofta som vanliga kläder eftersom de andas. Fläckar tar man förstås bort direkt. Vi går runt på tre ställ per barn, jag brukar behöva köpa nåt set själv, annars ärver vi från släkten.
  • Anonym
    Anonym (omständigt) skrev 2012-09-08 18:57:38 följande:
    Låter verkligen fräscht......
    Ja, visst är det!
  • Anonym
    Lind a skrev 2012-09-08 19:18:03 följande:
    Jag lägger alltid mycket pengar på ytterkläder. I år har jag köpt Helly Hansen ull underställ. Fleece ifrån HH med. Mössa ifrån peak och Reima (i ull) vantar ifrån hestra med Gore-tex och vinterkläderna fyndade jag på rean i Mars. 30% på peak performance... Skor ecco el Viking...
    Ja, jag brukar också köpa de märkena, tycker de är bra Fast även när de är på rea är de ju allt annat än billiga tyvärr...
  • Anonym

Jag har alltid köpt ytterkläder av märkena Molo, Isbjörn, Reima, Gneis och Pop och skor av märkena Ecco och Viking. Mössor har varierat och vantar har vi mycket Hestra...har jag gått på myten om att dyrare är bättre? Är de billigare märkena lika bra?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-08 19:24:16 följande:
    Jag har alltid köpt ytterkläder av märkena Molo, Isbjörn, Reima, Gneis och Pop och skor av märkena Ecco och Viking. Mössor har varierat och vantar har vi mycket Hestra...har jag gått på myten om att dyrare är bättre? Är de billigare märkena lika bra?
    Förtydligar:  Jag har ofta köpt på rea eller begagnat, men som någon skrev, en "märkesoverall" på Tradera kan ju ofta går för 700 kr..
Svar på tråden Vinterkläder till barnen, en stor utgift