Vinterkläder till barnen, en stor utgift
Just det ja, fodrade regnställ har vi köpt också, på Gekås för ca 199 kr styck
Just det ja, fodrade regnställ har vi köpt också, på Gekås för ca 199 kr styck
Jag köper alltid nytt till mina barn och vinerkläder blir det oftast Polarn och stadium båda får en overall och en uppsättning jacka/byxa man vill ju inte ha samma kläder som har varit ute på dagis när man hämtar och ska handla eller så på vägen hem. Brukar väl lägga ca 2500 per barn i ytterkläder å ca 1000 i skor till båda sen tillkommer jubindetställ å tröjor. Sällan de ärver av varann då det är några år mellan dem, synd om den minsta i så fall som skulle få gå i inaktuella kollektioner.. Förstår inte hur man kan snåla in på sina barn. Jag skulle skämmas om mina barn hade coopkläder
Vi köper (nästan) bara kvalitetskläder som fått bra i tester åt vår son, men räknar då med att allt ska gå att ärva av framtida syskon, alternativt säljas till ett bra pris.
Jag surfar runt en hel del efter extraerbjudanden och betalar sällan fullt pris. Ofta beställer jag saker från andra länder, t.ex. Tyskland. Köpte ett par viking-gore-tex-stövlar för halva priset nyligen därifrån.
Skal- och vinteroverall hittade jag till 20% rea (mindre rea än jag brukar leta upp, men ok ändå), 800 kr styck blev det. Vikingskorna för 400 kr.
Till mig själv handlar jag mycket off season, vilket sparar mycket pengar. Svårare med storlekar åt barn.
Det lönar sig som sagt ofta att titta utanför Sveriges gränser. Vi handlade barnvagn i USA (under halva priset mot Sverige), svindyr vinteråkpåse där också, USA kombinerat med att det var sommar gav ett nästan löjligt lågt pris. Klart att det inte funkar att göra så med budgetmärken som bara finns i Sverige, men är man flitig kommer man nästan ner i de priserna ändå.
Har ej läst hela tråden..coops overall "friends"har faktiskt fått bäst i test i testfakta nyligen så varför skulle man skämmas över en sån overall? Sen är dom kanske inte världens snyggaste men det är ju en smaksak