• Anonym

Vinterkläder till barnen, en stor utgift

Rocket Mania skrev 2012-09-11 11:22:27 följande:
    ?

Jag tror det är upp till var och en 
    Men det är ju typsikt sådana som lite större killar använder väl?
    Det ser även ut att vara en pojke på bliden som har dom på sej.
  • Anonym
    Anonym (mohahaha) skrev 2012-09-11 11:45:18 följande:
    De med stjärnor? Det står ju tom "flickor" i rubriken?
    Dom menar "barn" eftersom Sverige är det ända landet där det inte år PK att pojkar använder kalasbyxor.
    Har du någonsin sett ett par strumpbyxor på pojkavdelningen i Sverige`.
  • Anonym
    Anonym (&) skrev 2012-09-11 12:25:41 följande:
    En liten undran bara...hur kom strumpbyxorna in i ytterklädesdiskussionen?
    Tråden handlar om vinterkläder! Tjocka strumpbyxor är rätt dyra för större killar också.....
  • Anonym
    Rocket Mania skrev 2012-09-11 12:42:07 följande:
    Om du scrollar uppåt finns det en knapp som ser ut såhär:

Känn dig fri att starta en tråd om precis vad du vill. Strumpbyxor med stjärnor till exempel. 
    varför då? tjocka strumpbyxor ÄR vinterkläder och en betydande kostnad för oss föräldrar.
  • Anonym
    Anonym (mohahaha) skrev 2012-09-11 13:40:54 följande:
    Ja?
    Var då? För att köpa kalasbyxor till stora sonen måste jag i alla fall gå in på flickavdelningen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-11 12:02:29 följande:
    Dom menar "barn" eftersom Sverige är det ända landet där det inte år PK att pojkar använder kalasbyxor.Har du någonsin sett ett par strumpbyxor på pojkavdelningen i Sverige`.

Japp, på Cubus. Blå med nallebjörnar på. Samt grå med dinosaurer på. Samt några som såg ut som "jeans", med vita "sömmar", bakfickor, gylf o.s.v. Helt OT
  • Anonym
    Donum skrev 2012-09-11 14:33:33 följande:
    Tja, det avgör ju jag likaväl som någon annan. Då har du förstått fel. Jag brukar välja Didrikson utifrån prisvärdhet men det är inte den billigaste varianten. Det är skillnad mellan att något är prisvärt och att något är billigt. 

Men vad du anser är prisvärt gäller ju bara för dig. Jag tycker t.ex. att Gneis, Pop och Reima (köpt med rabattkod) är prisvärt i funktion. Och av dessa föredrar jag Gneis, eftersom det har bättre foder i rumpa och på knän än Pop samt den är snyggare än Reima. Isbjörn har jag dock inte sett något behov av, eftersom jag inte tycker att det verkar såpass mycket bättre att det motiverar priset. Men andra har kanske funnit att passform, utseende eller något annat ÄR så pass mycket bättre än andra alternativ, att de anser att det är prisvärt. Så visst - du avgör det för egen del, vad du tycker är prisvärt. Men inte för alla andra. Och det är därför jag anser det vara ganska förmätet av dig att uttala dig kring att "alla som köper märkeskläder gör det för att de tror att dyrare märken per automatik är bättre".
  • Anonym
    Donum skrev 2012-09-11 14:31:28 följande:
    Nej, det gör jag inte. Jag är ekonomiskt sinnad och har inte tappat bort pengars värde, trots att jag skulle kunna lägga mer pengar än de flesta. Jag är inte riktigt så dum att jag medvetet köper en overall som jag vet har fått uselt betyg bara för att själv ha testat. Jag hoppar inte heller utför ett stup för att se om det verkligen stämmer att man kan klara sig. Här har du t ex testet med Molo www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article1...Och här har du med Isbjörn: www.dn.se/ekonomi/basta-vinteroverallen-inte-... 

STORT värde i att länka till fyra respektive två år gamla tester. Eller inte...
  • Anonym

Här finns ett test, som kanske inte är så vetenskapligt som Testfaktas, men som kan vara värdefullt ändå... http://www.bäst-i-test.se/Overall

• Anonym

Kalasbyxor tycker jag är snordyrt!

Svar på tråden Vinterkläder till barnen, en stor utgift