Donum skrev 2012-09-11 14:33:33 följande:
Tja, det avgör ju jag likaväl som någon annan. Då har du förstått fel. Jag brukar välja Didrikson utifrån prisvärdhet men det är inte den billigaste varianten. Det är skillnad mellan att något är prisvärt och att något är billigt.
Men vad du anser är prisvärt gäller ju bara för dig. Jag tycker t.ex. att Gneis, Pop och Reima (köpt med rabattkod) är prisvärt i funktion. Och av dessa föredrar jag Gneis, eftersom det har bättre foder i rumpa och på knän än Pop samt den är snyggare än Reima. Isbjörn har jag dock inte sett något behov av, eftersom jag inte tycker att det verkar såpass mycket bättre att det motiverar priset. Men andra har kanske funnit att passform, utseende eller något annat ÄR så pass mycket bättre än andra alternativ, att de anser att det är prisvärt. Så visst - du avgör det för egen del, vad du tycker är prisvärt. Men inte för alla andra. Och det är därför jag anser det vara ganska förmätet av dig att uttala dig kring att "alla som köper märkeskläder gör det för att de tror att dyrare märken per automatik är bättre".