• Kjellgren

Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?

Maken kom hem från jobbet en dag och var förbluffad; samtliga män på hans jobb fick sina skjortor strukna av sina respektive fruar/sambor och den enda kvinnan på avdelningen strök givetvis sin mans skjortor. 

Av nyfikenhet frågade jag på mitt jobb också och jodå, de män som satt vid fikabordet behövde inte stryka själva.

Är jag således ensam om att inte ge denna service till min man? Inte för att jag är rabiat strykjärnsmotståndare, ska vi i väg och kläderna behöver strykas så visst kan jag göra det om jag har tid (men oftare är det tvärtom eftersom maken är festfärdig när han rufsat till håret lite).

För övrigt stryker jag inte heller tonårssonens skjortor, vill han gå skrynklig så inte dör han av det. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?
  • eMund

Klart skjortor ska strykas av en man! Stryker för en vecka när jag ändå är igång! ...sedan stryker jag till övriga i familjen. Förstår inte varför alla brudar klagar på att stryka. Jämställdhet sitter inte i vem som stryker. Tycker ni att det är trist så köp ett riktigt strykjärn med mycket kraft. Då går styckningen lättare och resultatet blir bättre.

• BymBym

Nej, han stryker sina egna kläder. Ibland även mina om han ändå står där. Han är bättre på att stryka än jag

• Din mamma

Ni som aldrig skulle kunna tänka er att stryka åt er man, varför inte? Att påstå att det har något med jämställdhet att göra... Nej. Det fungerar inte så.

• Den vita staden
    Din mamma skrev 2012-10-01 00:06:57 följande:
    Ni som aldrig skulle kunna tänka er att stryka åt er man, varför inte? Att påstå att det har något med jämställdhet att göra... Nej. Det fungerar inte så.
    Nej, har ont i armarna, skulle inte fixa att stryka.. tack och lov för att strykfria skjortor är uppfunna.
    God has a habit of picking up nobodies and making them somebodies.
  • Kiiwii

Nej. Klart jag kan stryka hans skjorta nångång, men han stryker dem för det mesta själv, det är ju han som ska använda dem...inte för att han använder skjorta särskilt ofta :)

• Bling1975

Nej verkligen inte, han har en ångmaskin som fixar det. När han jobbade på ett ställe som krävde skjorta varje dag lämnade han in dem på tvätt.

• gugeligu

haha, nej. Min mor stryker våra kläder när vi är där ibland... jag?
    n nej. fast jag har saer vi borde stryka... har min man det får han väl stryka och tydligen ja medd gällande mig själv 

• gugeligu
    Din mamma skrev 2012-10-01 00:06:57 följande:
    utan? jag stryker inte kläder vanligen, får han försig sådant får han göra det. något speciellt så gör vem som det av oss... eller väntar tills det inte är akuellt lungre.

• gugeligu
    EeMe skrev 2012-09-30 22:09:33 följande:

Och nu drar jag det till sin spets och använder lite starkare ord än vad sammanhanget kräver men jag föraktar den millimeterrättvisa som många kräver in i absurdum.
    Snart har väl sådana som du och många andra en varsin hylla i kylen bara precis för att

"jag ska väl inte tvingas kånka hem HANS/HENNES mat (eller ska jag skriva hens?), ännu mindre tänker jag tillaga den"
    mja vi lagar mat till varandra som en familj, men vi hjälps ju åt med allt. jag rensar rör ibland, han damsuger ibland. Det blir inte jämt på allt men går det för långt blir den andre grinig och gnällig. Jag skruvar hyllor mer här dock men det är valt av mig. Att jag skulle stryka hans skjotor är däremot ingn vanlih hushålls uppgift. Han fixar inte mitt hår heller...
Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?