~* Juni Bebisar 2013 *~
Åh ägg är ju så gott! Tyvärr kan jag knappt äta det. Speciellt inte när jag är gravid. Tror att det har med min galla att göra. Kräks och får springa på toa heja dagen om det vill sig illa.
Åh ägg är ju så gott! Tyvärr kan jag knappt äta det. Speciellt inte när jag är gravid. Tror att det har med min galla att göra. Kräks och får springa på toa heja dagen om det vill sig illa.
Jag har också problem med sömnen. Att man sen behöver springa på toa hela tiden gör ju inte saken bättre. I natt har jag dock sovit väldigt bra. Kan bero på att jag gick upp tidigt i går och var i skolan i typ 12 timmar. Somnade som en stock vid 22 och sov i ett streck fram till 05.00. Har inte hänt på väldigt länge.
Börjar bli lite frustrerad att jag inte känner mer av bebis än vad jag gör. Förra veckan kände jag ju tom en spark från utsidan. Men sen dess har det varit ganska lugnt. Tycker det borde kännas mer och mer, inte mindre och mindre. UL i morgon så då hoppas vi att jag iaf. ser en livlig och frisk liten krabat.
Jag ser enbart fet ut. Ingen rund mage alls utan bara fläsk. Men så är jag tjock också
. Har dock lyckats hålla min vikt något så när. Har gått upp ca 2 kg nu i vecka 19. Fick förmaning av BM att inte gå upp mer än 6 kg. Tror det kommer bli svårt.
Otrivine är ju fruktansvärd. Mycket starkare än nezeril. Trots mitt beroende kan jag inte använda den då det gör fruktansvärt ont i näsan. Ska prata med min BM vad hon säger. Men jag har haft denna nästäppa under mina tidigare graviditeter och använt nässpray mycket och mina barn har då varit fullt friska. Men det är ju dumt att chansa såklart.
Pellefanten: Ja så är det ju. Näsan blir ju helt förstörd inuti av kontinuerligt användande. Det blir ju en ond cirkel. Har som sagt fått kortisonnädspray på recept innan för att bli kvitt detta beroende och det har funkat. Men nog sjutton åker man på en förkylning strax efteråt som gör att man tar till nässprayen igen. Så jäkla dumt jag vet, men jag går på riktigt sån panik när jag inte kan andas genom näsan. Speciellt när jag ska sova.
Efter den här graviditeten ska jag ta tag i det igen och denna gången ska jag bli kvitt den där jäkla sprayen
.
Åh tittade precis på ett avsnitt av "En unge i minuten". De filmar ju från förlossningen i Västerås där båda mina barn är födda. Blir lite nostalgisk. Det är med skräckblandad förtjusning man tittar och längtar.