Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

AlexandraViberg skrev 2013-01-02 19:03:59 följande:
    Spännande! Vi har köpt massa grejer, har vägrat utgå ifrån att det ska bli missfall även om man vet att det kan hända. Har en del kläder jag köpte begagnat och på reor och nyss beställde jag startpaket från Ellos och en pippi-hjälmmössa!

Efter rul ska vi köpa lite också, när vi förhoppningsvis sett kön! :)

Ja, jag fnittrar till varje gång den rör sig i princip! Minns inte alls hur det kändes sen dottern så är faktiskt super spännande! :D
    Jag vet inte vad det är med mig, men jag tänker hela tiden att det känns för tidigt, jag väntar med att köpa saker. När ULet är gjort och allt ser bra ut, ska jag börja höra mig för om det är någon som har en vagn, babysitter osv. att sälja. Har även varit ute på blocket och kollar på vagnar. Men har än så länge inte hittat någon. Eller jo en har jag sett som jag gillade skarpt, men den fanns i Sundsvall. Lite väl långt att åka känner jag. Måste finnas någon lite närmare. Vi ska göra om ett litet rum som från början var tänkt som arbetsrum till en liten barnkammare. Blir inte stort, men det duger så länge.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Ni som har koll på barnvagnar får gärna dela med er om bra modeller. Vi hade en Brio kombi till våra pojkar och den var jag väldigt nöjd med. Nu har det ju kommit en hel drös med vagnar som inte ens fanns för 10 år sedan och dem har jag dålig koll på. Har såklart sökt på nätet, men blir så skeptisk till vissa. Finns ju i alla prisklasser och kategorier. Vill ha en stabil vagn med bra hjul då vi inte bor i storstan, utan har naturen utanför knuten.
    Kollade på Brios hemsida och jag står nog fast vid att jag gillar dem bäst. Emmaljungas vagnar är ju också fina, men om jag inte missminner mig så är de lite större än Brios och lite dyrare också. Vi ska ju som sagt köpa en beg. men vill ju ha lite koll på vad man ska leta efter.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Mjj83l skrev 2013-01-02 19:38:36 följande:
    Haft en brio happy, emmaljungan e betydligt större.
    Därför blev det en sån denna gången, en mondial leatherett. Att den dessutom har ännu mer gung, och är högre (jag är 1,77) gjorde valet enkel för oss.
    Precis vad vi ville ha
    Ja jag gillade dem när jag var in och kikade på hemsidan. Få se hur svårt det blir att få tag på en. Men lite is i mage kan man ju ha. Får för mig att det kommer fler annonser under våren. Men vad vet jag. Ska som sagt även hålla tentacklerna ute bland vänner och bekanta.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Mjj83l skrev 2013-01-02 19:56:30 följande:

Där är en del såna ute till salu på blocket!
    Vill säljaren bara skicka så är det bara att hålla ögonen öppna efter ett klipp vi väntade på rätt chassi, ville ha det med mest gung i.
    Dom kostar ju en del även beg. Köpte vår för 4500kr. Men den e banne mig som ny
    Ja man får kolla om det är någon som kan tänka sig att skicka den. Frågan är ju bara vad frakten kostar och sen har man ju ingen chans att kolla den i verkligheten. Lite köpa grisen i säcken är det ju. Men vi bor ju relativt nära Umeå och där kan det väl kanske dyka upp någon helt plötsligt.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    sarabengtsson skrev 2013-01-02 20:14:29 följande:
    Sök på en grupp på Facebook som heter barnvagnar, där finns alla tips man någonsin kan få. En del har haft upp till 14 vagnar på ett år...
    Allvarlligt!!?? 14 vagnar på ett år. Haha, jag dör. Tack för tipset, ska kolla det sen.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Mjj83l skrev 2013-01-02 20:31:03 följande:
    På dottern första 1,5 år hann vi med en herkules vagn, en brio happy, en emmaljunga scooter, och 2 urban jungle.
    En urban har vi kvar o kommer att spara.
    Fått lika mkt för alla vagnarna igen när vi sålt dom.
    Har köpt MYCKET olika saker beg o fått det skickat, aldrig några problem. O m många bilder köper man inte grisen i säcken
    Ja det blir till att söka i hela Sverige, det hör ju jag det. 300:- är ju inte farligt. Blir nog en koll på blocket varje dag nu .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Var och tittade på en Brio Happy idag på en butik och blev bara ännu mer kär i den. Hoppas så att jag kan hitta en beg. som är fin och ok i pris. Kan ju inte sticka under stolen med att en ny skulle vara himla roligt. Men jag vet att min man inte går med på det och samtidigt känns det onödigt eftersom detta är sista barnet. Kollade på en olivgrön och I loved it! Detta var dock en ny färg.för 2013 så den bli nog svår att hitta beg.

• Sömntutan

Wieee, kände precis något som måste ha varit en liten spark. Kändes tydligt och var alldeles för högt upp för att vara någon tarm. Åhhh blir varm i hela kroppen!

• Sömntutan

Och nu en till på samma ställe och nu kunde jag tom känna den på utsidan. Förlåt att jag bombar er med meddelanden, men det känns så jäkla härligt! Den lever!!!

• Sömntutan

TantS: ska du sälja din Happy?
    Haha, det där med andedräkten känner jag igen. Hade exakt samma problem i natt. Fan, kan de inte andas genom näsan??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~