Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sunnaliv: lyx att ha möjligheten att kunna vara hemma 3 år. Tror många vill vara hemma längre men att det inte går ihop ekonomiskt. Handlar inte om att man känner att dagis ska fixa uppfostran eller att man inte vill vara med barnet. Tror jag :)
    Skaffade inte heller barn för att ha på dagis men man måste ju ha pengar också tyvärr. Så länge makens farfar lever så måste vi jobba, sen kanske vi kan minska med. :P

Jadu! Allt känns det som, inte ingefära, har för mig att jag inte tål det riktigt.

Förut räckte det med lergigan och postafen och äta en frukt typ men tror jag har hormontopp nu men är ju fruktansvärt!

• AlexandraViberg

Finns många åsikter. Rika som skaffar barn och har nanny till dom tycker jag personligen är mindre ok än fattiga som verkligen försöker och ger massa kärlek istället :)

• AlexandraViberg

Jag skrev ett långt inlägg först där jag förklarade att man inte kan dra en gräns i siffror. Många skulle inte skaffa barn på vår inkomst i siffror men vi får 10.000 över i månaden trots att vi får in typ 18.000 tillsammans :P

Tänkte mest säga att man kan aldrig planera ekonomiskt för barn i praktiken. Varför? Jo för vem som helst kan egentligen bli av med sin inkomst/få sänkt inkomst när som helst och det är inget man kan påverka i livet. Så man kan aldrig vara helt säker!

Tycker i övrigt att det är en löjlig diskussion. :P

• AlexandraViberg

Kickilina: tack! Är i 11+5 nu och vet att hcg når toppen någonstans här och sen sjunker så jag hoppas VERKLIGEN att illamåendet försvinner då så jag inte är en av de som får dras med det hela grav.. :/

• AlexandraViberg

Ung mamma: och jag fick inget studiebidrag denna månad. Är glapp mellan studier.. Inte heller kul :P

Var inte heller roligt när makens jobb helt plötsligt stängde istället för att gå i kk och han är fortfarande skyldig all personal en hel lön, semesterersättning osv efter 8 mån. Han fick jobb på en gång men tog ju en månad för den lönen såklart, så blev utan inkomst två månader. MEN man hittar alltid sätt att klara sig har jag lärt mig! :)

• AlexandraViberg

Exakt. Man lever efter tillgångar. :)

Skulle kunna ta mamma och pappas ekonomier som jämförelse. Fanns alltid mat och kläder hos båda fast det skiljde 30.000 mellan dom. Vi hade inte sämre/bättre hos någon enligt mig! Pappa köpte väl dyrare märken på all mat bara :P

• AlexandraViberg

Bra där!

Ekonomi kommer jag dock aldrig ifrån, men det yrkesvalet får jag leva med! :P

Folk börjar säga att det syns nu så får lita på dom! :)

• AlexandraViberg

Tovediana: kul! Varför blir det snitt om man får fråga? Funderar själv på hur jag ska göra med detta barn, snittades med första! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~