Inlägg från: Mjj83l |Visa alla inlägg
  • Mjj83l

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hade Happyn till 1a barnet. Enmaljunga inköpt nu, den e högre. Iaf med det chassit o mondialen.

Det e skönt när man ska ge napp, ta upp ner osv

Vet inte om det finns nån högre!?

• Mjj83l

Min mondial är från 2011.

I nyskick!!! Gav 4500kr och fick matchande skötväska med.

Dyraste vagnen vi köpt bytat dom andra för samma pris innan, 1500kr.

Happyn ligger betydligt lägre i pris.

• Mjj83l
    Caroliin skrev 2013-01-02 22:07:57 följande:
    Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon när jag vaknat är det dax för RUL! 12.15 är det dax. längtar så mycket! Hoppas hoppas bebisen är sammarbetsvillig och vill visa könet annars blir jag tokig haha.

Ohhhh lyllos

Lycka till!!!!
  • Mjj83l
    Caroliin skrev 2013-01-03 13:30:07 följande:
    Baby Lei: ja super skönt :) ja vi kommer göra ett annat ul för att se kön..

Härligt!!!

Men shit va störigt att navelsträngen va i vägen

Vill oxå så gärna veta, kan vi inte se bokas ett nytt ul bums
  • Mjj83l

Jättebra priser på bäddset, o fina fanns där

Om 2,5 vecka vet vi förhoppningsvis kön då ska jag me beställa

• Mjj83l
    LindaMJ skrev 2013-01-03 14:48:58 följande:
    Så olika det kan va, i min stad bokar man RUL samtidigt som inskrivning + kub och 2st träffar med BM så man har alla de olika datumen med en gång

Med första barnet gick jag hos bm på vanliga vårdcentralen. Blev kallad till rul och gjorde det på lasarettet på en pytteliten tv...

Nu går jag hos bm privat, fick själv boka in rul när det passade på privat ul klinik (emma ultraljuds klinik) 3d och STOR platt tv i fina lyxiga rum.

Mycket bättre!!!!!
  • Mjj83l
    Valborgs skrev 2013-01-03 15:11:50 följande:
    Fler som i princip tappar känslorna för barnets pappa när ni är gravida? Här går sambon mig på nerverna, är så irriterad på honom hela tiden och på hur han klär sig, hur han luktar och ja allt, känner mig hemsk! :( var likadant förra gången jag var gravid. Hoppas det går tillbaka till normala igen efteråt.

Jepp!!!! *pip* vad skönt att höra att man inte är ensamen om det...
  • Mjj83l

Jo det ska ju vara sådär pussi gulligt i förhållandet när man väntar bebis.

Men inte för mig, att vara gravid är en riktig killer...

• Mjj83l

Blir man uppsagd från sitt arbete om man inte börjar jobba efter 18 mån mammaledighet?

Tänker inte starta nån diskution kring rosa i blått för det e så känsligt...

Men vi kör absolut inget könsneutralt på bebisen... Rosa till tjej, blått till pojke. Klart det är individer men hur kan man förneka att vi är olika??

Tror inte "köns rollerna" sitter i kläderna, det sitter i uppfostran o uppväxten.

• Mjj83l

Jag har alltid haft mkt vitt till min dotter, i kombination med rosa

Gillar inte för mkt färg till en bebis. Ljus rosa o vitt, el ljus blått o vitt e sååå fint

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~