Inlägg från: Mjj83l |Visa alla inlägg
  • Mjj83l

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hannathu skrev 2013-01-16 13:08:32 följande:
    Sälja cyklarna och flytta till en etta?

Vår fyra går på under fem per månad så för att komma undan billigare blir det en pyttelägenhet.

Vårdnadsbidrag finns tyvärr inte överallt (inte här i alla fall)

Då bor ni billigt billigare än oss.

Men vart försvinner alla pengarna då!?!

Vi kommer att leva 2 vuxna och 2 barn på 22000kr i månaden.

Boendekostnad på 9000kr.
  • Mjj83l

Hade inga problem med inskolning av dottern när hon va 3 år.

Tvärtom, dom sa att hon va så trygg o säker isig själv. Och en vilja av stål

Det fick vi höra ofta...

-"ju längre dom går hemma desto svårare blir inskolningen"

Och en klassiker:

-"hon kommer att bli efter i utvecklingen om hon inte går på dagis"

Vi har motbevisat det. BIG TIME

Vi har gjort allt när hon tydligt visat att hon är redo, sova i eget rum, lämna blöjan, börja på dagis, lämna nappen osv.

Vi läser av hennes signaler.

• Mjj83l

E[quote=68418547][quote-nick]Caliphora skrev 2013-01-17 18:46:34 följande:[/quote-nick]Surt här med - åt Uncle Bens sötsur sås på ALLT i början. 

Vad är vårdnadsbidrag? Har inte hört om det i mina resor genom bidragsdjungeln...

[/quote

Ett bidrag en del kommuner ger när man tagit ut x antal föräldra dagar men väljer att ha sitt barn hemma (alltså inte på dagis) kan man få tills barnet fyller 3 år. 3000kr i månaden.

Det tillsammans med jobb 1 kväll och 1 helg imånaden gjorde att jag fick ut lika mkt pengar imånaden som full föräldra penning, men kunde vara hemma m dottern längre <3

• Mjj83l

Dottern flyttade till eget rum när hon var 4 månader, då sov hon hela nätter.

När vi sedan seperarade när hon va 1,5 har jag delat sovrum med henne i min 2a.

Nu bor vi ihop igen o har flyttat ut vår säng i vardagsrummet så hon har eget rum igen

Nästa lär bo i vårt sovrum ett bra tag, eftersom vi då kommer att bo i en 3a. När h*n är "redo" kommer barnen att dela rum

• Mjj83l

Haft RUL idag!

Varit ett vrak i ca 10 dagar för jag knappt känt bebisen längre...

Men bebben mådde utmärkt!!!! har moderkakan i framväggen så det förklarar det

HAN visade stolt o oblygt upp snorren ur alla vinklar :-P på hälften av våra 9 bilder finns den me hahahaha!!!

Solklart en gosse <3

Så jäkla lättad över att allt va bra!

Blev framflyttad 3 dagar. Bonus

Bf 21.

• Mjj83l

Störigt att hälften försvinner...

Blev framflyttad 3 dagar.

Så otroligt lättad över att allt var bra <3

Nu kan jag förhoppningsvis sova igen

• Mjj83l

Ang bärsele så testade jag de flesta märkena men fick ont i ryggen min dotter satt i det hela tiden typ kan jag tillägga...

Men manducan satt som en smäck på mig!!!

Jag e lång (1,77) och svankryggad med dåliga höfter.

• Mjj83l

Pga foglossningar kan jag bara gå 20-30 min i snigelfart om dagen. Min bästis är motionscyklen o den vanliga cyklen. Belastar inte bäcknet el ligementen och så får man motion

• Mjj83l
    MissMe83 skrev 2013-02-16 19:44:54 följande:
    Tack allihop för stödet angående dop frågan.

För oss känns det inte rätt att stå och lova en präst och en Gud vi inte tror på att uppfostra barnet enligt den kristna tron.

Min svärmor tog upp frågan igen idag och då sa jag det som någon här har skrivit att tycker du vi ska stå där framme och ljuga präst och hela sällskapet rakt upp i ansiktet? Känns det bättre?

Hon svarade att det är tradition och folk ofta inte gör det dom livar där och det vet prästen.

Där gav jag upp diskussionen. Jag vägrar ställa upp på en sån tradition bara för att!

Namngivningsfest var inte samma sak tyckte hon * mega jätte suck*

Jag är inte döpt, dottern är inte döpt o sonen kommer abslout inte heller att döpas.

Jag är inte med i svenska kyrkan, gick ur när jag var 18. Pga att jag inte är troende.

Många döper barnen för att få presenter. DET är fult!!!!!!

Är själva familjefesten viktig men man inte är troende tycker jag man ska hålla en namngivning istället.
  • Mjj83l
    Pernilla74 skrev 2013-02-24 11:39:32 följande:
    Det blev en Emmaljunga mondial duo combi :) Vi behöver ha en rejäl vagn som går att köra på grusvägar och lite lättare skogsvägar eftersom vi bor i ett litet samhälle, nästan som på landet. Men jag tycker att den är fin också :) Färgen är white letherette.

Precis vad vi med köpt!!

DÖsnygg

Perfa för långa promenader i skog o mark.
  • Mjj83l
    regnskogen skrev 2013-02-24 16:21:31 följande:
    Nu har vi fått ett stort problem...

Vi hade fått en vagn ifrån min sambos mamma, som hade köpt det av en kompis till henne. Jag vart supernöjd ( bara jag kom och kollade på den, sambon sa att vi skulle köpa den om jag blev nöjd. )

Den är marinblå, och alla delar tillhör den. Men nu till problemet.....

Den kom till oss idag, för att hon skulle använda den ett par månader till innan hon kunde överlämna den till oss, och vi måste nog sälja tillbaka den, för min sambo måste böja på ryggen för att kunna köra vagnen. Han kan inte stå med ryggen rakt och hålla i/köra vagnen. Sambons mamma sade att hennes kompis hade sagt att vagnen hade ett styre so var justerbar, alltså om man ville ha den lågt eller högt - men det fanns inte på denna vagn vi fick.

Så nu till er: Var kan man köpa en vagn, som även passar till min långa sambo? Han är ca 180 cm lång.

kram på er!  

Jag är 1,77, sambon 1,86. Vagnar som funkar för oss är brio happy, urban jungle o emmaljungan (valde som skrivet en mondial nu)

För oss var det superviktigt att vi kan gå bra upprätta o ordentligt OCH slipper böja sig så långt ner för att stoppa i ur, ge napp osv

Våra små mammor o systrar som är betydligt kortare har oxå gillat dessa vagnarna. Lätt att bara böja mer handtaget
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~