Inlägg från: Mjj83l |Visa alla inlägg
  • Mjj83l

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sömntutan skrev 2013-01-05 18:28:48 följande:
    Ja hua! Jag vet inte hur många UVI jag har haft i mina dagar. Var värre när jag var yngre. Men när jag väntade första sonen fick jag en UVI som jag gick med för länge så det gick upp i njurarna. Det var smärta vill jag lova.

Har oxå mkt problem med urinvägarna...

Hamnade på sjukhuset i 5 dagar i våras. Efter feber o kissat blod i 3 veckor, 2 antibiotika kurer o ändå fick jag njurbäcken infektion som gick vidare ut i blodet. Intravenöst penicilin och morfin. Va sjuk i ytterligare 6 veckor, totalt däckad..

Mina bästa tips är undvik string, ät tranbärstabletter alltid och drick massor.

Känner ni av det, sök läkare DIREKT!!!
  • Mjj83l
    Alicantina skrev 2013-01-06 17:42:10 följande:
    Ska ni jobba på tills det är dags? Jag får se om jag går ner i tid..mitt jobb är stressigt..gymnasielärare.

Med dottern jobbade jag (då endast 50%) till v 30. Då tog jag ut semester och sedan havandeskapspenning.

Nu har jag varit sjukskriven sedan vecka 7. Sjukskriven till sista februari, lär bli sjukskriven därefter de sista 1,5 månaden tills jag får havandeskapspenning istället.

Hade planerat att vara hemma från v 30 nu med, men räknade såklart inte med att vara sjukskriven typ hela graviditeten. Jag arbetade 1 vecka efter vi plussat, sen va det kört...
  • Mjj83l

Har oxå sammandragningar, fast inte sp många om dagen. Kanske 2-3 st på kvällen när hag lagt mig.

Vecka 17 idag, 2a barnet.

• Mjj83l
    cj2 skrev 2013-01-07 08:49:09 följande:
    usch det lät inte alls bra! finns det något man kan göra åt foglossning?

Massage, foglossningsbälte, värmebälte, akupunktur, övningar som stärker o stabiliserar bäcknet, sova med kudde mellan låren.

Inte gå, endast cykla. Sitta på pitatesboll (där sitter jag på kvällen o tittat på tv)

Jag har både foglossningsbälte o värmebälte på alltid. Sover även med värmebältet, värmer om det när jag är uppe o kissar på natten.

Så gör jag...

Ändå har jag ont
  • Mjj83l
    MissMe83 skrev 2013-01-07 09:24:56 följande:
    Cj2: jag hoppas verkligen det, för som det är nu är jag invalid.

Mjj831: var får man tag på dessa saker??

Jag har varit hos sjukgymnasten o fått övningar samt köp bälte. Där gör dom även akupunktur.

Värmebältet är som en vetekudde fast med kardborreband så man kan sätta det runt höft o rygg (bästa investeringen jag gjort!!!!!! Värme hjälper jätte mkt) den köpte jag på life.
  • Mjj83l

Pilatesboll köpte jag på en outlet för 199kr det gör inte ont att sitta på en sån, det gör apont att sitta i soffan eller på en stol

• Mjj83l
    Hannathu skrev 2013-01-07 11:17:42 följande:
    Akupunktur och TENS tyckte jag hjälpte mest.

Cykla gjorde jag aldrig i förra graviditeten men nu hoppas jag kunna göra det för att hålla igång lite.

Gå med korta korta steg och gå sidledes i trappor gjorde att det inte förvärrades i alla fall.

Gillade inte alls foglossningsbältet tyvärr, hoppas att det kan hjälpa bättre den här graviditeten för nu har foglossningen kommit krypande igen. Inte riktigt lika tidigt som förra graviditeten

Jag hade bälte med dottern oxå, tyckte inte det hjälpte ett dugg!!

Men det jag köpte nu ser helt annorlunda ut och gör underverk!!! Jag kan varken gå el stå utan det. Tack vare bältet klarar jag att handla o lämna dottern på dagis iaf.
  • Mjj83l
    Hannathu skrev 2013-01-07 14:44:06 följande:
    åh hur ser det ut? har du ngn länk?

Kastat frp, men hittade "bruksanvisningen". Bandet heter -Rehband Support 7131. Mkt bredare än det jag hade förra gången o mer elastiskt. Sitter som en smäck o håller ihopa jättebra!!! På mig iaf
  • Mjj83l

Kan man äta "för mycket" ägg?!?!?

Fik höra det idag, jag äter mkt ägg i vanliga fall och har fortsatt med det.

Idag fick jag kommentaren -"hoppas du inte äter lika mkt ägg nu!"

Äter äggröra till frukost varje dag, och gärna en omgång till på em. Allt mellan 2-6 ägg om dan typ.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~