Inlägg från: Mjj83l |Visa alla inlägg
  • Mjj83l

~* Juni Bebisar 2013 *~

Citycrossen är betydligt mindre än edge o mondial.

Jag har en mondial, provkört alla chassi och kikat på både citykorgen och edge oxå.

Fastnade för mondial leatherett vit, snygg o man kan torka av den! Ville ha så stor korg som möjligt.

• Mjj83l
    Neenne skrev 2013-01-10 18:44:20 följande:
    Vilket chassi gillade du bäst? Ja om man har kvar liggdelen när de börjar bli kyligare är det ju bra med en större så det inte blir så trångt!

Classic chassit

Vi ville ha det med mest gung i.

Smaksak det där... Svårt men för terrängkörning och skrikbebis är classic grymt.

Åk in till en barnvagnsaffär, testa kläm känn. Sen köp beg

Så gjorde vi så vet man exakt vad man söker o man kan få fråga massor till kunniga människor.

Grattis till rul ni som gjort så skönt att ni fick se kön som ville det

10 dagar kvar till vårt....
  • Mjj83l

Jag e såååå känslig för det där med namn. Vill ha ett ovanligt, och ingen vi känner får ha det namnet då "dör" deg för mig.... Lika så om jag hör någon som heter det bara sådär. Måste vara jätte ovanligt.

Vi funderade på Livia, men när jag såg att någon här inne oxå ville ha det så bara "dog" det

Skit jobbigt att vara så känslig med det faktiskt!!!!

• Mjj83l

Skickat förfrågan till gruppen på fb, roligt

• Mjj83l
    MissMe83 skrev 2013-01-13 21:04:47 följande:
    Åh shit!! Bara gråter , detta kan inte vara sant! Vägde mig och det skulle jag inte ha gjort, 10 kg plus i v 19! Hur gick detta till?

Var super smal och vältränad när jag blev gravid. Vist har jag ätit men inte så mycket! Ska till bm i morgon, hon lär ju skälla på mig :-/

Vecka 17, +10,5kg

Som du oxå smal o vältränad innan. Gick upp 18-20kg med första, allt försvann på nolltid och kroppen tog inte

Mycket skada i form av massa skinn el bristningar, men jag vet hur det känns... Gråter oxå ganska ofta över vikten just nu...

Min bm sa alltid bara att det va en bra viktuppgång för mig, min kropp behövde det.

Enligt henne så om man ligger på undervikt på bmi ska man gå upp runt 18-20kg.

Jag ligger på 19 i normaltillstånd.
  • Mjj83l

Gav 450kr för mitt bälte utprovat hos sjukgymnast. Så värt varenda öre!!!!

• Mjj83l

Dottern började på dagis 2 månader innan hon fyllde 3 år.

Detta barnet kommer att börja till hösten när h*n fyllt 3 år.

Började jobba 1 helg i månaden och 1 kväll i veckan när hon var 1 år. Började jobba 66% när hon började på dagis.

Både jag o min sambo har växt upp med väldigt få timmar på dagis och började sent. Samt haft en förälder hemma alltid inför skolan och efter skolan. Varit hemma hela somrarna och aldrig gått på fritis el nåt sånt. Det har satt sina spår i oss och så vill vi att våra barn oxå ska växa upp

• Mjj83l

Vi har fått otroligt mkt kritik och negativa kommentarer om att vara hemma

Mkt med sitt barn, från dom i vår generation. Det e "fult" att vara hemma o inte göra karriär. Ha en fin bil, stort hem och åka på semester varje år.

Medans den äldre generationen har hissat oss till skyarna! Berömt, stöttat och ofta sagt hur bra det är för barnen.

Eftersom det är vanligast att jobba 100% och ha barnen på dagis from dom är 1,5 år antar jag att vi är annorlunda och därför "enkla byten" att kritisera.

Det som gör mig förbannad är att jag aldrig ifrågasatt dom i min närhet som gjort som vanligt, el kritiserat dom. Men det är ok att kritisera oss och jämt ifrågassätta för att vi prioriterar mkt tid med barnen och familjen...

• Mjj83l

Här är lite "what to do" :

Se över er ekonomi!! Sänka lånekostnader? Storhandla? Sälja av saker? Billån? Sänka bensinkostnader? Boende? El?

Vi klarade oss genom att snåla med föräldradagarna, göra en livsstila förändring ang ekonomin, välja att bo billigare, sälja av saker, och vårdnadsbidraget.

Allt går om man bara vill!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~