~* Juni Bebisar 2013 *~
Natan: jadu! Jag vet bara att man kan få så.. :/
Men är inte så farligt, jobbigt att andas ute bara :P
Natan: jadu! Jag vet bara att man kan få så.. :/
Men är inte så farligt, jobbigt att andas ute bara :P
Jag kräktes upp hela magen igår, haft konstant ont i huvudet i fyra dagar nu. Brukar hålla i fem-sex dagar.. Nya migrän medicinen funkar inte.
Idag fick dottern kräksjuka.. Vi ligger i varsitt rum och maken sjukanmälde sig för han hade inte hjärta att lämna mig med detta och springer mellan. Härlig familj här :P
Baby lei: och det är ok med akupunktur? Tänker eftersom zonterapi verkar vara ett stort no-no och det bygger i grunden på samma process.
Räknas man som först föderska om man med första barnet för (när bebisen kommer 6 1/2 år sedan) gjorde snitt? Jag menar, jag har ju aldrig fött på riktigt, inte ens haft förvärkar. Men bäckenet kanske vidgar sig ändå?
Kickilina: misstänkte det! Snittad i 38+, pga sätes och fotbjudning. Hon var orubblig. Så det planerades och jag fick aldrig ens förvärkar så i något förlossningsarbete var jag inte i. Då gör jag rätt i att förvänta mig en längre förstföderska process.
Jag är rädd för att snittet som det varit problem med sen start ska spricka vid värkarbetet. Min bm sa att det händer men är ovanligt och att de håller extra koll. Hur kan de hålla koll på ett snitt som sitter i livmoder och ovan lager? Bara undrar.. Sjukt nervös över just det..
Allt jag ätit de senaste tre dagarna har jag kräkts upp på kvällen.. Börjar bli riktigt less och orolig. Känner mig torr i munnen och läpparna och är orkeslös. Orkar inte sätta upp håret ens.
Och huvudvärken på det, jag orkar inte mer! :(
Ja en stork hade jag behövt.. Fast ja, gå ner 5 kg när man redan är smal är ju kul, annars!
Solrosen: jo har funderat på att ringa men maken jobbar kväll resten av veckan och dottern kan ju inte läggas in med mig.. Blir yr och typ åksjuk av att titta på tvn.. Mår skit.
Jo men han gjorde det idag och vi behöver verkligen pengar eftersom jag blev utan nov och dec och han är inte bio pappa så det kommer ta hundra år att få de vab pengarna.. Jag måste överlåta dagar och Gud vet vad.. Det löser sig säkert! Mamma brukar vara hjälpsam.
Tack alla! Jo har druckit lite resorb.. Varför jag kräks på kvällen är förmodligen för att jag ligger i sängen till minst denna tid och sen börjar äta strax, så det kommer upp när det typ landat!
Jag åker iaf in imorgon. De hade ingen tid idag, jag ringde försent.
Idag känner jag mig glad över bebisen på riktigt för första gången på ett tag. Har ju mått så dåligt så har inte hunnit med att känna mer än sjukdom. Men igår fick jag i mig massa mat som jag fick behålla när vi var på hockey! Massa gratäng och lax och sallad. Buffé ni vet! Åt så det stod i halsen. Huvudvärken blev jag av med igen efter sedvanliga 5 dagar i sträck. (Tror kroppen inte orkar mer sen och behöver vila några dagar innan den sätter igång igen)
Sen drömde jag att jag blödde men det gjorde jag inte, var bara jävligt nära på att kissa på mig.
Magen ser mycket större ut vilket förmodligen beror på att livmodern tippat fram nu och även därför jag blev kissnödig mitt i natten!
Så idag är det bara angenäma problem känns det som och jag ska äntligen få en bebis om ett halvår cirka!! Wihooooo!