~* Juni Bebisar 2013 *~
Vad innebär glukosbelastning, har uppfattat att det har med ev diabetes att göra? Men hur går det till? Inte hört om något sådant här nu eller med dottern för 6 år sedan.
Vad innebär glukosbelastning, har uppfattat att det har med ev diabetes att göra? Men hur går det till? Inte hört om något sådant här nu eller med dottern för 6 år sedan.
Haha bra metafor! Är rätt säker att det inte görs här utan skälig misstanke, som med allt annat :P
Jo vet riskerna men visste inte hur själva kontrollen gick till. Står inget om detta på mitt mödravårdschema iallafall! Men kan det upptäckas indikationer vid vanliga kontroller så man får göra detta? Jag har ju uppfattat att det är ett allvarligt tillstånd ändå.
Flagnell: ja just! Det togs ju på inskrivningen ja!
Zora: ett papper där det står vilka veckor man ska dit och vad som görs vid varje tillfälle och där skrivs bokade tider in. :)
Det står ex blodprov/blodtryck/sf mått osv under respektive vecka man ska dit. Har inte fått alla tider men de skrivs in under veckorna eftersom! :)
Varför kan man inte se dagen man får veta kön som julafton då? Då öppnar man ju på rätt dag.. Aldrig fattat det där argumentet. Är ju lika mycket överraskning när man får veta det i vilket fall, oavsett dag. :S
Men sen fattar jag ju de som vill vänta men att likna födelsedagen med julafton och prata om presenter.. Men ja har man bestämt att födelsedagen ska representera julafton men kollar innan så kan man väl tänka så..
Men min julafton blir på RUL isåfall och då öppnas presenten rätt :P
Dvs, tycker inget är rätt, fel eller tjuvkikning eller något dylikt.
Håller med mj helt!
Man man inte säga vad som är rätt och fel :)
Och man kan fråga varför det behovet inte finns ;)
För oss handlar det om dottern på 6 år och att det ska bli mer konkret för henne och underlätta syskonskapet genom att inte börja det med besvikelse över att hon kanske ville ha en flicka men det blev en pojke. Hon har behov av att saker blir som hon tänkt. Typ som att täcket ligger rätt på centimetern. Så vi ger henne inte utrymme att hinna vilja ha ett visst kön..
Sen tycker jag att fixa det praktiska också är anledning nog. Och att många har lättare att skapa band med ett barn de inte ser genom att dels veta kön. Finns nog lika många anledningar för att veta som för att inte veta. Lika många anledningar som väntande föräldrar! :)
Lika många anledningar att göra kub som att inte göra det osv.
Jo fast beror ju lite på när man tittar! Senast fick jag veta kön i v.37, var ju inget snack då, om vi säger så :P
Är nog inte super mega vanligt att det blir fel och de säger ju aldrig att de är helt säkra på vad det är just eftersom det KAN bli fel. Men beror mycket på ur vinkeln man ser också.
Nåväl, allt kan bli fel. Tycker det iallafall är en onödig diskussion! :)
De som kollar, kollar. De som inte kollar, kollar inte. Av olika anledningar.
Mja innan jag gör som i USA och ber om könet i ett kuvert jag kan lämna till bagaren som gör en tårta med innehåll av blått eller rosa och får veta det sätter har nog helvete fryst ;)
Ja då kanske man inte ska titta igen, man brukar ju säga att trender har en cykel och kommer tillbaka :P
Ja de har fortfarande den policyn här på ultraljudsmottagningen i Sundsvall men de är nog bra på att bedöma människor. Skulle ju mycket till innan vi som kämpat tar bort pga kön. Plus att i v.19 får man väl inte göra abort utan medicinska skäl eller andra rimliga anledningar som enskilt prövas?
Min bm sa dock att om de ser och man frågar i slutet så måste dom berätta för att de inte får undanhålla information eller något i den stilen.
Vi kommer iallafall inte göra ett KÖNS ul. Närmsta sådant är några 10-tal mil bort :P