Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sassahed skrev 2012-10-07 22:28:12 följande:
    Mamma till W. la precis in dig på BF listan. Då har du tätt mellan dina 3

Jag har inte varit lika snabb utan kommer att ha 6 år och 5 månader mellan äldsta och yngsta. Men har fått kämpa ett tag även för detta plusset precis som med dom 2:a  två.
    Jag kommer att ha 6 år och 4 månader mellan mina, så det är ungefär samma, men du har en mellan första och den i magen nu va? Om jag fattat texten rätt.

Jag har "bara" en dotter född 07 och denna har vi kämpat efter i 1½ år. (ny man var 16 när jag blev gravid med första)
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • AlexandraViberg
    kolbodatjej skrev 2012-10-08 10:48:55 följande:
    Idag har man ringt ett x antal samtal dom slutade med ett bokat vul nästa tisdag hos privat mottagning som jag får betala själv tråkigt nog... Men men vill veta som sagt att allt är ok...
    Kan ju vara värt det, jag tror vi hade behövt betala med både på kvinnokliniken och hos vår fertilitetsläkare men jag har frikort sedan mina operationer för utomkvedshavandeskapet i januari, så har gått gratis utredning och allt detta år. Så ska gå på så många undersökningar som ingår i detta frikort under tiden jag kan iallafall! (om jag blir orolig dvs, inte annars) :)
  • AlexandraViberg
    Sassahed skrev 2012-10-08 13:30:19 följande:
    Jo precis detta blir ju min 3:e så jag har en tjej mellan som nu är 3½.  Tog sig alltså lite snabbare mellan 1:an och 2:an sen blir det ett lite större glapp nu.

Har PCO-S och ätit pergotime för hjälp med ÄL alla 3 gångerna. 
    Jag tycker det ska bli skönt att dottern förstår mycket av vad som händer och förstår varför saker blir som de blir och varför bebisen behöver äta av mig osv. Hon har sten koll redan trots att vi inte berättat om graviditeten varse förra gången eller nu. Men de lär sig ju mycket på förskola. Och hon har träffat massa andra bebisar och blir som en mini mamma och är super ömtåliga med dom. Så det ska bli himla roligt! :D
  • AlexandraViberg

Skönt att du har fått så många barn förresten, med Pcos, jag vet de som försöker år efter år och aldrig lyckas med eller utan pergo :(

• AlexandraViberg
    Sassahed skrev 2012-10-08 16:43:07 följande:
    Vi väntar också med att berätta för syskonen. För dom så är det ju en evighet bara till nästa lördag

Så dom kommer nog få reda på när det syns en liten kula precis som för dom flesta andra i släkten.

Jo jag vet har ju haft kontakt med en hel del här på familjeliv genom åren när man kämpat tillsammans mot ett pluss som kanske inte kommer för en del. Jag har haft otrolig tur som lyckats än en gång.
    Ja det får man vara himla glad för! Här har det varit bakterier i livmodertappen som varit orsaken till våra fruktlösa försök tills jag fick en hästkur och tog död på dom och lyckades på första då! Helt fantastiskt efter så lång tid.

Vi vill helst ha en bild, så det blir mer konkret för henne, men att vänta ett halvår har hon ändå bra koll på då andra i familjen fått barn och hon sagt vilken månad den ska komma i och haft sten koll hela tiden, helt otroligt! Men kanske blir annorlunda när det är ett eget syskon. Fast vi har sedan länge almanacka där vi ringar in viktiga händelser, så man får ringa in BF och säga att det händer någonstans runt inringningen. Tok svårt det där på något sätt ändå!
  • AlexandraViberg
    Valborgs skrev 2012-10-08 18:08:35 följande:
    Testat med ett till digitaltest idag :) gravid kom upp nästan direkt och 2-3v efter ett tag, känns bra att hcgn ökat sen jag testade med ett digitalt i torsdags.. Fanns bara 2pack att köpa idag, så har ett test kvar.. Så synd ;)
    Åh jag testade i fredags med digitalt på 4+4 och fick 2-3 :D
    Äl+10 fick jag 1-2! Har inga kvar.. Men ska på vul på fredag så jag tror det är rätt lugnt, att jag klarar mig!

MEN det är ju så roligt, på något konstigt jävla vis? :D
  • AlexandraViberg
    Valborgs skrev 2012-10-08 19:24:21 följande:
    Håller med dig.. :)
    Mysigt med vul på fredag, hoppas att få höra goda nyheter från dig efteråt :)
    Man är van vid negativa tester så varför inte passa på nu när man får positiva liksom?! ;)

Du, det hoppas jag med, men jag känner mig hoppfull, förra gången var jag skeptisk från första plusset och så är det inte nu trots medvetenheten om att det kan bli sådär som förra gången..
  • AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 19:21:49 följande:
    Jag får stick i ligamenten när jag hostar, är tydligen väldigt vanligt att det händer men blir lika orolig varenda gång.

Har fortfarande inte ringt till BM,  är någonting med det som ger mig problem för sist jag ringde Bm fick jag MF ganska direkt, så tror det har med det att göra..

Sen måste jag fråga, brukar killarna följa med på första samtalet eller spelar det ingen roll?
    Jag med! Orolig över ligamenten dvs! :P

Jag ringde en ny bm och listade mig där, så nu har jag två tider innan ena avbokas :P

De brukar väl tycka att de ska med eftersom det handlar om livsstilsfaktorer, alkohol, rökning osv. Men vet inte om det är något tvång? Det tror jag inte.
  • AlexandraViberg

Jag mådde som en prinsessa förra gången och hade väl egentligen velat ha så nu med men i all min oro är det skönt att kunna klämma på tuttarna och konstatera att jo, jag har fortfarande SVIN ont och försöka äta något och konstatera att jo, jag vill fortfarande kräkas vid varje tugga! :D

• AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 19:51:05 följande:
    Okej, då blir det att försöka boka en tid då sambon är hemma.
    Han är ju iväg och jobbar... i 1½ vecka till! Är på så sjukt dåligt humör nu att jag blev arg när han ringde sist för att han inte hade tid att prata..
    Naaaw! Hoppas han förstår att det är hormonerna! ;)

Vi var ju på hälsosamtal sist och hade inte tänkt gå nu så bokade bara inskrivning hos min gamla bm mottagning. Men nu när vi bokade om till en ny mottagning med en ny bm så kände vi att vi kan nog gå på det och då har man något som drar ut liiiite på tiden till fredag. Eftersom vi ska på hälsosamtalet på torsdag! Bra med tider, ringde trots allt idag och listade mig hos dom!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~