Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

La in en bild i bildtråden på en bebis jag!

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

ja jag tycker kräkningarna är enklare än den ständiga huvudvärken! Mycket jobbigare att ta liksom.. :/

• AlexandraViberg

Jag väger 57, känner mig pluffsig trots att jag gått ner 2 kg! Men det börjar synas, men känslan är ju inte att det är livmodern som syns, fast den tar ju plats där inne nu och trycker fram annat, så rent teoretiskt så är det ju för att den börjar ta plats!

Så att man väger mindre eller mer kanske inte gör någon skillnad just nu :)

• AlexandraViberg

Madelen21: tyckte jag kände något igår jag med!! Kändes inte som tarmar och lät inget och var ganska långt ner.. Kan ju varit men räknar det inte som det ändå men som den sprattlade på vul idag så vet man ju inte! :P

• AlexandraViberg
    Lillpluttan skrev 2012-11-26 20:37:34 följande:
    Startvikt 60 kg.. Min mage har svullnat upp à la gravudmage v. 25 kanske.. Syns redan (v.12) att jag är gravid. Är ju smal för övrigt men nu med en kula. Skumt att det redan syns så mkt! Förra gången syndes det inte innan v. 15-16..
    Du! Samma här, startade på 59, är på 57 nu men var nere på 56, så börjar gå upp igen! Äntligen!
    Med dottern syntes inget förrän fan i v.18. Kan ju bero lite på att jag var 17 och inte berättade för föräldrarna och därmed behövde dölja, så kroppen höll väl inne på den lite. Men nu syns det redan i v.13 på mig med. Men känns mysigt nu när man inte behöver dölja något! :)
  • AlexandraViberg
    Blåbärssaft skrev 2012-11-26 20:45:57 följande:
    Hej tjejer!

Har inte skrivit på ett tag men hänger (tyst) i tråden ändå Cool Här längtar jag så efter fredag då jag går in i vecka 12-äntligen!! Har annars fått raketfarts tillväxt på magen. Det är helt galet! Ska slänga in en bild i bildtråden så fort jag får tid. Ser ut som jag är betydligt längre gången än v 11. 

Har försökt få tid här i Uppsala för VUL på privatkliniker men det är helt FULLT fram till nyår. Känner mig lite nojjig över att inte sett något hjärta slå men har KUB inbokat den 14:e så vi får helt enkelt vänta. Tror ni BM kan höra hjärtljud i vecka 13? Ska på inskrivning den 7:e dec och det vore skönt att få höra något...
    Tror att bm inte VILL kolla efter hjärtslag, men är olika i olika landsting, min gör det inte förrän i v.18 för att det kan skapa onödig oro eftersom man många gånger inte hittar något hjärtslag fast det finns där! Kan ju vara att livmodern är långt in eller att moderkakan ligger i framvägg eller vad som helst.
    Men du kan ju fråga iallafall och säga att du är orolig? Vet att 14.de låter långt bort men det kommer gå fort! :)
  • AlexandraViberg

Lillpluttan: ja synd att Sverige inte gör ul i v.13 tycker jag! Många länder gör det! Man får förlita sig på kroppen och hoppas på det bästa.. Men förstår att det är jobbigt. Jag behövde inte fråga efter mitt vul, han frågade om jag ville när jag ändå låg där med benen i luften :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~