Inlägg från: MissMe83 |Visa alla inlägg
  • MissMe83

~* Juni Bebisar 2013 *~

Premismamna: jag tror det är för att bebis fixerar sig. Jag har likadant, misstänker att det är fixering på gång.
    Be din bm känna efter nästa gång.

Monika: hur gick förlossningen? Hur startade det?

• MissMe83

Kicklina: min bm är på utbildning idag så undrar om du kan svara mig.
    I tre dagar har det pressat neråt. Har haft ont inuti snippan. Dessa tre dagar har bebis rört sig mindre. Han rör sig men inte lika ofta. Bör jag vara orolig? V 34 i morgon

• MissMe83

Kicklina: tack ja jag känner ju honom så det är inte stilla men känns annorlunda. Samtidigt som jag inte får luft så pressar det hemskt neråt. Kan det vara ett tecken på att han kommer tidigare?

• MissMe83

Sagolina: japp precis så har jag hela tiden. Plus att jag har ont inuti snippan. Tror det är att han fixerar sig

• MissMe83

Sagolina: känner du andra tecken på att det skulle kunna vara uvi? Sveda? Trötthet? Ont i ryggen? Eller extremt kissig trots små mängder urin?

• MissMe83

Fram till nu har jag varit lugn som en filbunke. Den senaste veckan har nervositeten växt. Har ca 5 veckor kvar och jag är skit rädd! Ser förlossningar på tv och blir livrädd. Varför är jag det helt plötsligt? Inte varit det innan.
    Är rädd för att tappa kontrollen. Att något ska hända med bebis. Att han ska vara vanskapt, sjuk eller bara ful.
    3D ultraljuden vi har gjort ser ju inte kloka ut. Enorm näsa å ihoptryckta spetsiga läppar. Tänk om det betyder att något är fel??

Åååå giv mig styrka

• MissMe83

Kicklina: Gud vad skönt att läsa att du också känner så. Jag har också ångrat mig några ggr.
    Sen är det en sak som oroar mig som du kanske kan hjälpa mig med.
    Fick veta på RUL att mitt bf är 14 juni. De tidiga ultraljuden har skiljt ca 2 dagar från det datumet. Min hälsostatus gör ju att det kan vara rätt farligt för mig att gå över tiden. Hur säker kan man vara på att RUL är rätt? Det stämmer ju bra med min senaste mens om det nu var den som va min mens.
    Enligt rul skulle jag då haft ägglossning 20-22 sept ca, det stämmer ju ok med mina beräkningar. Kan det skilja mycket mellan bm bf uträkning och vad som är verklighet? Är livrädd att gå över utan att veta det och så händer något med mig å bebis. Hur stor är egentligen risken efter några ul och mina egna beräkningar att dom räknat fel på någon vecka??

• MissMe83

Hjärtat: nej bebis! Ajjabajja! Får allt hålla sig inne tills mamma och pappa har gift sig.
    Lycka till

• MissMe83

Kicklina: jätte tack för ditt svar. Då känner jag mig lugnare. Vågar lita på RUL då.
    Jag har bestämt att min bebis tillhör de 4 %
    Så rent tekniskt skulle jag då kunnat bli gravid D 25 sept om vi hade mys D 20? Jösses! Snacka om att kunna klara sig länge där inne.

• MissMe83

Kicklina: en fråga. Min väninna skrämde upp mig totalt häromdagen och sa att ett väldigt runt huvud på bebisen kan tyda på någon avvikelse. Stämmer det? Vår bebis har nämligen helt klot runt huvud. Blev totalt livrädd när hon sa det

• MissMe83

Tack kicklina. Fattar inte vad folk ska på å påpeka allt. Det va samma med näsan att ooooh vad stor är det verkligen normalt? Efter 3D ul i v 25 *suck*
    Men tycker att bebis växt i sin näsa lite i v 32 kanske ändras huvudformen efter tidens gång också

• MissMe83

E1977 jag hade det mycket i mellan v 30-33. Har haft en bättre period nu men det gör i vågor jätte jobbigt.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~