Inlägg från: Kickilina |Visa alla inlägg
  • Kickilina

~* Juni Bebisar 2013 *~

em77 skrev 2012-11-29 16:15:15 följande:
    Men oj..nä det e svårt att fatta att man kan missa det. Hände min kusin oxå. Hon åkte till ett sjukhus utan förlossning för hon hade så ont i ryggen. Min farbror skjutsade henne i ilfart och när dom kom in på akuten och dom la upp henne på båren så ropade dom..-Du ska bli morfar om 5 min. Så när min moster ringde mig å berättade att hon hade blivit mormor trodde jag att hon skojade. Jag var dessutom hög gravid då och kan inte vid mitt liv förstå att man kan missa detta..haha. Men hon hade sin mens hela graviditeten samt inte så stor mage utan bebis låg väldigt långt bak.

Har varit på vul men fick ingen känsla. Eftersom jag har två tjejor så lär det nog bli en tillSkrattande.

Shit! Jag kan bara inte fatta det! Vilken chock det måste varit för din kusin. Fick 5 min att ta in att man skulle bli mamma. Mådde hon bra efteråt eller hade hon svårt att ta till sig barnet och komma in i sin mammaroll?
    Sagolina skrev 2012-11-29 17:45:30 följande:
    Jag tror på pojke:) Får se om jag skall på ul 19december, kanske jag ser något då:)

Finns det någon här inne som har/har haft moderkakan över livmoderöppningen? Hur har det i så fall utvecklats under graviditeten? 
    Moderkakan brukar krypa uppåt under graviditeten och inte utgöra ett hinder för vaginal förlossning. Man får göra tätare ultraljud för att hålla koll. Är det så i ditt fall??

Är man hemsk när man känner att man helst skulle vilja ha det ena eller andra...tänker på kön på barnet?? Nu har jag en av varje...men man känner nog en viss önskan ändå. Och tänk om jag hade två gossar...då hade jag garanterat velat ha en tjej...(fast inte lika hårt en kille om jag hade två tjejer ) Det är nåt med identifikation eller nåt...

• Kickilina

Emf79: Wow, vilken berättelse!

Sagolina: Nej, jag har inte (vad jag vet) moderkakan i vägen men har haft en hel del patienter med det bekymret under graviditeten och som därav gått på tätare ultraljud just för att se så kakan krypit upp innan det är dags för att föda (vilket den i de allra flesta fall gör) annars blir det ju snitt. Jobbigt med dina blödningar. Hoppas den flyttar på sig snart så du slipper blödningarna länge till....

Rufsi och Elena: Välkomna! Kul med två små junibebisar till

• Kickilina

Vilken underbar dag! Går så sällan till frisören och blir inte ofta nöjd heller. Men idag blev det ett besök till en ekologisk frisör, 3 h, i frisörstolen, barnen på dagis och grymt nöjd med resultatet och så pulkaåkning med kidsen väl hemma. Vissa dagar är ju bara njuta-dagar!!!

Baby Lei skrev 2012-12-04 21:08:12 följande:
    Jag har precis varit på dejt med min kille :) Smet lite tidigare från jobbet, och så blev det middag +bio. Supermysigt! Jag kan verkligen rekommendera Argo, en riktig nagelbitare! Hur mår ni idag?
    Härlig dag för dig med Är också så sugen på middag ute och bio!
  • Kickilina
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-05 11:36:00 följande:
    Ja efter 7 år räknas man som först föderska pånytt :)
    Stämmer inte riktigt det där. Det är en skröna som går. Har man en gång fött ett barn så har man. Och man räknas som omföderska med allt vad det innebär.
    AlexandraViberg skrev 2012-12-05 11:49:55 följande:
    Baby lei: och det är ok med akupunktur? Tänker eftersom zonterapi verkar vara ett stort no-no och det bygger i grunden på samma process.

Räknas man som först föderska om man med första barnet för (när bebisen kommer 6 1/2 år sedan) gjorde snitt? Jag menar, jag har ju aldrig fött på riktigt, inte ens haft förvärkar. Men bäckenet kanske vidgar sig ändå?
    Du räknas som en obstetriks förstföderska eftersom du ej fött barn vaginalt. Gick du in i förlossningsarbete? Eller gjordes snittet före BF? Det är skillnad på en kvinna som vid första förlossningen, öppnade sig fullt och därefter snittades (då kan detta gå snabbare andra gången trots snitt) eller en kvinna som ej varit i förlossningsarbete och blivit snittad, alltså ett planerat snitt. Då går det i samma hastighet som hos en förstföderska trots att det är andra barnet.

• Kickilina
    Baby Lei skrev 2012-12-05 14:41:36 följande:
    Kickilina är barnmorska så jag litar på att hon vet Glad
    Skrattande
  • Kickilina

Nu måste jag bara få frusta av mig lite...
    Igår natt låg jag vaken stora delar av hela natten eftersom jag dumt nog stoppat i mig några koppar svart te på kvällskvisten, grymt osmart.
    Denna natten gjorde magsjukan entré i huset, Ebbe kräktes konstant...inte mycket sömn då heller.
    Och nu ska jag jobba i två nätter - jag dör - tror jag...
    Tack och lov att vi har julskinka och vörtbröd hemma, en liten ljusglimt Tomte

Ung mamma: Gött med v 13 och med försvunna illamåendet! Mitt börjar också trappas av så smått och igår blev det första gången med grav.brallor på...fast de kanade av efter halva dagen Är nog inte så fet som jag tror...

Valborgs: I det du skrev, det du fick i dig, så låter det absolut som nog för att bebben ska växa och frodas, tycker jag. Det är först när man verkligen inte får i sig något,inte ens dryck och att man slutar kissa mm. som det är lite mer oroande...Hoppas att du snart får tillbaka matlusten igen!!

ThereseJohansson skrev 2012-12-07 06:13:54 följande:
    Har haft mitt livs obehagligaste natt hittills som gravid...har haft hjärtklappning halva natten men nu när jag är uppe så känns det lite bättre men fy vad otäckt att känna hjärtat slå så utan att man gör nått..
    Uff ja, det är otroligt obehagligt. Det får jag också av och till. Vet att det är ofarligt men det spelar ingen roll, när man väl är uppe i det känns det ändå som om man ska lägga av och så stressar man upp sig och så blir det bara värre.

Ha det gott kvinnfolk!
  • Kickilina
    Natan skrev 2012-12-08 12:47:09 följande:
    Och så glad var man tills illamåendet bröt ut ordentligt! Är då himla trött på detta illamående och speciellt när man får illamående attacker som gör att man inte vet vart man ska ta vägen och ingenting hjälper!! Var bara tvungen att skriva av mig lite :(
    Jag ät trött på det jag med! Tycker dock att det är ok när jag inte jobbar. Men när jag jobbar natt så ballar det ut totalt. I morse på väg hem fick jag köra bilen med ena handen och hålla i kräkpåsen med den andra! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~