Inlägg från: Kickilina |Visa alla inlägg
  • Kickilina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Magsjukan är över!!!!! Tror jag...48 timmars kräkfritt i alla fall. Så idag blir det in till stan med mormor för levande julkrubba, lite julshopping, cafémys och jul på Liseberg. Imorgon åker vi till The Reef, badhotellet i Danmark och plaskar runt med lönnfet vit mage (hos mig i alla fall). Det ska bli så underbart att lämna detta huset!!

Madelen, fy, vad jobbigt du har det för tillfället! Krya på dig!

AlexandraViberg skrev 2012-12-13 23:14:10 följande:
    Halsbränna från helvetet! Att det kommer redan? Hållt på nån vecka nu..
    Uff, ser inte fram emot när det kommer. Men denna gång ska jag käka Losec. Tycker inte att Gaviscon och Novalucid funkade något nämnvärt sist...
    sanmal skrev 2012-12-14 08:52:11 följande:
    Har vart på vul:et nu! Den leveeeeer!!!! :D fy satan vad glad jag är! Allt såg normalt ut och storleken stämde finemang! Den lille rackaren var inte still och låg och sög på tummen! ;) Äntligen kanske jag vågar slappna av och tro på att det blir bebis i juni! :D
    Grattis! Förstår att du är lycklig! Det är en underbar känsla!

• Kickilina

Den anda anledningen jag kan se med att försöka ta reda på könet i förväg är att det aldrig är 100 % säkert. Har varit med om fall där föräldrarna fått besked om att de ex. väntar en flicka och ut kommer det en gosse, och tvärtom. Det blir en ordentlig chock, kanske främst för då den väntande syskonskaran som trodde de skulle få en lillebror/lillasyster...Dock har studier visat att sådana fall inte leder till några bekymmer i anknytningsprocessen men en chock blir det allt!

• Kickilina
    AlexandraViberg skrev 2012-12-16 19:03:08 följande:
    Jo fast beror ju lite på när man tittar! Senast fick jag veta kön i v.37, var ju inget snack då, om vi säger så :P

Är nog inte super mega vanligt att det blir fel och de säger ju aldrig att de är helt säkra på vad det är just eftersom det KAN bli fel. Men beror mycket på ur vinkeln man ser också.

Nåväl, allt kan bli fel. Tycker det iallafall är en onödig diskussion! :)

De som kollar, kollar. De som inte kollar, kollar inte. Av olika anledningar.
    Tycker det är jätteintressant diskussion! Har ingenting med att något är bättre eller sämre, alla gör såklart som man vill (som med så mycket annat). Bara intressant hur samhället ändras (efter hur det är i USA i många fall...) Och att något som för några år sedan var ovanligt och ansågs som onödigt idag är självklarhet i många fall. Undrar vad som kommer gälla om 10 år???
  • Kickilina
    Sömntutan skrev 2012-12-16 21:19:16 följande:
    När jag väntade mina pojkar fick inte BM berätta vilket kön bebisen hade på RULet. Ville man veta fick man gå till en privat klinik för köns UL.
    Varför Sverige länge ej har velat berätta om könet på RUL:et har varit, fick jag lära mig, pga en kvinna/ett par för massa år sedan som efter att könet avslöjats på RUL:et valde att göra abort. Alltså abort pga könsindikation, vilket såklart ej är ok. Därför fick man, om man ville ta reda på könet, bekosta det själv och göra det mycket senare under graviditeten där abort inte längre är en möjlighet.
  • Kickilina
    em77 skrev 2012-12-19 07:08:23 följande:
    Har inte vågat shoppa ngt än heller.. Får vänta till efter RUL. Har inget kvar efter tjejorna. ( endast kläder) Har skänkt allt till behövande genom åren.T o m min Urban jungle som jag älskade. Undra vad man ska välja för vagn denna gången.. Har ju lyxen att få välja en som mamma å pappa har lovat betala. Så tacksam. Någon som har ngt tips på bra vagn.. Har ju kommit så många nya på marknaden. Var ju som sagt ett antal år sedan man köpte sist ))

Ha en bra dag!!!
    Har nog haft sex olika vagnar och den bästa var nog UJ, tyvärr blev den stulen och så köpte vi en bugaboo cameleon. Nu har den hunnit bli 5-6 år och vi har varit dåliga på att lämna in den på "koll" så nu är det inte mycket som funkar med den. Sen är den inget att rekommendera för den som vill ta långa skogspromenader på vinterväg. Men det är en bra stadsvagn. UJ var smidig. Lite ostabil dock, såsom många trehjulingar blir. De försöker kompensera genom att göra dem längre. Haft en Teutuonia men den kändes klumpig och även Brio Nova var klumpig. Min 70-tals Brio-vagn var däremot en höjdare den med

Denna gång blir det syskonvagn och det blir antingen en UJ Mountain Buggy Duett eller en Phil &Ted...någon som har erfarenhet av dessa??
  • Kickilina
    Baby Lei skrev 2012-12-19 11:26:39 följande:

Nej, jag skulle inte heller vilja ha mitt barn framåtvänt så tidigt. Jag har aldrig tänkt på det här med vagnar förut. Det är ju en hel djungel. Kanske tar över syrrans vagn istället för att köpa.  Tror inte hon använder den längre.
    Den har den där loggan med två (eller tre?) ringar på sufletten. Är det en Bugaboo? 
    Ja, det är Bugaboo
  • Kickilina

Min mage har också nästan försvunnit och jag känner nog inte några fosterrörelser heller ;-( Med Ebbe hade jag en rejäl kula vid det här laget och kände rörelser så fort jag la mig ner. Lite småläskigt är det allt. Kräks gör jag ju dock fortfarande men det kan man ju fortsätta att göra även om bebben inte lever. Nä, ush, så jag tänker! Positiva tankar...kom igen! I natt skall jag i alla fall jobba och då skall jag garanterat lyssna på hjärtljuden!
    Ha en fin helg flickor!

• Kickilina

...och nu fortsätter jag märker jag. Är inne i en ruskigt depp-period! Gick in en sväng i "bebis i maj 2013"-tråden, där har ju de flesta gjort RUL:et nu och där flera fått tråkiga besked...trisomi 13, avsaknad av lillhjärna...uff, jag bara känner att, jag har två friska barn, nu är det min tur...Är det någon mer som känner såhär??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~