• Anonym (förtvivlad)

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Finns det någon veterinär där man kan få inbetalningskort?? Jag måste relativt akut ta med mitt husdjur dit helst idag! Men jag har INGA pengar! Bor i sthlm.

• Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??
  • Indianica
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 14:03:08 följande:

Nej, har ingen att låna av och inget kreditkort. Katten lider och jag kan inget göra...
    Men skaffa ett krediitkort imorgonbitti!!!
  • Elin 885

täcker inte försäkringen sånt?

• Anonym
    Elin 885 skrev 2012-10-11 17:03:03 följande:
    täcker inte försäkringen sånt?
    Även om en eventuell försäkring täcker veterinärvård i detta fall så tillkommer ändå en kostnad för självrisk, även om man väljer att direktreglera.
    Dessutom finns ju risken att TS katt inte är försäkrad. 
  • Elin 885
    Anonym skrev 2012-10-11 17:05:57 följande:
    Även om en eventuell försäkring täcker veterinärvård i detta fall så tillkommer ändå en kostnad för självrisk, även om man väljer att direktreglera.
    Dessutom finns ju risken att TS katt inte är försäkrad. 
    jo jag vet jag har själv husdjur som är försäkrade (är för mig en självklarhet!), jag fick betala ca 1000kr när jag tog min hector sköldpadda till veterinären efter all reglering, självrisk osv.

TS kanske kan låna av någon?
  • Tjenixen

Destriktsveterinärerna på jordbruksverket får man alltid betala antingen med kort eller få faktura så ring dom

• Anonym (förtvivlad)
    Ronja 551 skrev 2012-10-11 16:08:22 följande:
    men! Jag har ALDRIG varit med om att betala direkt på stationen, får ALLTID faktura. har bott i sthlm i 19 år. låter jättekonstigt tycker jag.

Var någonstans?
  • Anonym (förtvivlad)
    Klycka skrev 2012-10-11 16:25:08 följande:
    På södra djursjukhuset i kungens kurva vet jag att de direktreglerar med försökringsbolaget ( agria iaf) och då behöver man bara betala självrisken.

Men självrisken är 1600kr, det har inte jag.
  • Anonym (förtvivlad)
    Indianica skrev 2012-10-11 16:40:27 följande:
    Men skaffa ett krediitkort imorgonbitti!!!

Ja, om det vore så enkelt hade jag självklart redan gjort det! Suck..
Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??