• Anonym (förtvivlad)

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Finns det någon veterinär där man kan få inbetalningskort?? Jag måste relativt akut ta med mitt husdjur dit helst idag! Men jag har INGA pengar! Bor i sthlm.

• Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (Lycka till) skrev 2012-10-12 21:03:50 följande:
    Hoppas att det går bra med kissen, vad som än händer. Vet hur jobbigt det kan bli om husdjuret oförhappandes gör sig illa. Dotterns råtta klämde svansen så hela skinnet åkte av, det var en fredag kl 16.50 o närmaste veterinär stängde kl 17.00, jag kunde få låna men ingen hade samma bank som jag. Det slutade med att jag fick ringa runt till människor som jag bara kände ytligt o låna ihop till de pengarna som vet kostade. Närmaste öppna  vet låg 8 mil bort. De var snälla o skippade jouravgiften o jag kunde gör eftervården själv. Ibland skiter sig allt vid fel tidpunkt o då får man kämpa för att lösa det. 

Ja, visst är det hemskt när man känner sig så maktlös? Tur att det gick bra för er iaf
  • Anonym (förtvivlad)
    Regnig måndag skrev 2012-10-12 21:17:10 följande:
    Jo du tänker så nu, det gjorde jag också, det var därför jag lånade egentligen för mycket pengar, för det är ju "bara" pengar. Det jag inte var beredd på var hur ledsen jag skulle bli, det var ju "bara" en katt liksom. Det är tufft som fan att besluta om avlivning. Jag tycker att du främst ska lyssna på veterinärens råd, de vet ju vad de pratar om. Sen om det är så att hon måste operera bort halva käken, vilket liv får hon då? Har du råd med det även på längre sikt? Allt liv är inte värt att levas hur grymt det än låter.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!

Tror du missförstod mig lite. Vet skulle aldrig operera bort halva käken, det var hennes sätt att säga "har hon en tumör så måste vi avliva".
  • Regnig måndag
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:23:39 följande:

Tror du missförstod mig lite. Vet skulle aldrig operera bort halva käken, det var hennes sätt att säga "har hon en tumör så måste vi avliva".
    Ah men ah.
    Jag är trött tror jag.
    Jag ber om ursäkt för att det blev så fel. Radera ur ditt medvetande det jag skrev. Skäms
  • Anonym (förtvivlad)
    Mirali skrev 2012-10-12 21:10:43 följande:
    Oj, vilket äventyr. Starkt gjort! Skulle också göra mycket för min katt. Han är snart 11 nu och har varit inlagd ett par gånger. Glömmer aldrig när jag gav mig av till Gnesta för att hämta honom, jag var bara ett barn då och så stolt att jag hittat och köpt och hämtat honom alldeles själv... Vill bara säga att jag förstås hur du känner!!

Regnig måndag skrev 2012-10-12 21:27:35 följande:
    Ah men ah. Jag är trött tror jag. Jag ber om ursäkt för att det blev så fel. Radera ur ditt medvetande det jag skrev.

Hihi...vet ni...jag avslutar detta nu...mår så himla dåligt....ha de gott alla som skrivit här
  • HäckHäxan
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:00:13 följande:

Du har helt rätt! Såhär sa vet: "om man ska rädda katten får man operera bort halva käken" jag: "så så är det avlivning som gäller" vet: "ja, du får nog förbereda dig på det". Hur gör jag med min son, det är hans katt? Ska han vara med när hon somnar in? Han är 11 år. Jag tror tyvärr att det blir så, vet lät så säker på sin sak.
    Fråga honom. Jag var väldigt ledsen för att jag inte fick vara med när min hund avlivades när jag var 10. Mina föräldrar försökte skydda mig, men insåg efteråt att de kanske inte var en sån bra ide.
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
  • HäckHäxan
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:15:14 följande:

Det enda "andra" det kan vara är en infektion i munnen. Men det är tyvärr inte så troligt.
    Tråkig, beklagar verkligen.
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
  • Anonym (förtvivlad)

Katten hade en elakartad tumör och avlivas nu.

• riboflavin
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-13 12:55:24 följande:
    Jag känner med dig, det är aldrig roligt att förlora ett djur. Men nu behöver katten inte lida iaf.

Bra att du åkte in. Jag ber om ursäkt om jag verkat lite skarp tidigare men jag tänkte mest på kattens välmående.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • HäckHäxan
    Beklagar verkligen.
    Platt mage, platt tv, platt allt!
  • Anonym (a)

Usch jag lider med dig. Tog bort min hund för drygt ett halvår sen och saknar honom så fruktansvärt mycket. Tycker hemskt synd om er. 

• Anonym
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 14:49:28 följande:
    En del veterinärkliniker tog faktura tidigare, men pga att så många inte betalade så finns det ingen i sthlms området som inte kräver kontant betaln
    Man brukar kunna få faktura, jag får alltid faktura när veterinären kommer till min häst! 
  • Anonym
    Usch stackars er :(
  • Regnig måndag

Kram TS.{#emotions_dlg.flower}

• Elin 885

Det är alltid svårt att behöva avliva ett djur! Jag hade en sköldpadda som hette Neo. hon var seriöst som en hund eller nått, ville alltid vara i min famn och ligga och sova på min mage osv. gosa, gosa, gosa var hennes melodi. ja man kan gosa med sköldpaddor.

Neo blev tyvärr sjuk, hon fick sköldpaddors svar på MS, och skulle ha dött själv. dock så lade hennes funktioner i kroppen av en efter en och så fort jag fick reda på det, så avlivade jag henne. jag kunde inte se henne lida. men helvete vad jag grät, mamma fick sitta med mig hela natten och trösta.

Historien fick dock ett hyffsat gott slut för jag fick en ny unge av uppfödaren som heter Hector. älskar honom massor. Hector blir rock aldrig neo och vice versa, men Neo har det bra nu hon slipper lida. Hon blev bara 1,5 år och är nu i paddhimlen.

Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??