• Anonym (förtvivlad)

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Finns det någon veterinär där man kan få inbetalningskort?? Jag måste relativt akut ta med mitt husdjur dit helst idag! Men jag har INGA pengar! Bor i sthlm.

• Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??
  • nozpa

Är katten försäkrad så åker du in med katten, sedan säger du att dom ska ta betalningen genom försäkringsbolaget, och att du gör upp med dom.
    Så gör jag alltid, just för att slippa vänta på pengar hit o dit. 

Är katten inte försäkrad åker du in med den ändå. Sedan får du väl ha kvar katten där tills du kan lösa ut den då.     

• Anonym

Distriktsveterinärerna i valbo tar endast kort annars fakturerar dom , var där i går o hade fel kort med så dom tar faktura . 
    Gör dig av med katten sen när den fått hjälp så du slipper låta den lida flera gånger för du inte har råd att ha djur . 

• Anonym
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 19:16:56 följande:

Man får bara betala med faktura om man är känd hos dem sen tidigare. Annars är det kort/kontanter som gäller även där.
    Får ,man inte ta på faktura hos destriktsveterinärerna så har du misskött dig förrut.. annars får alla ta där även folk med betalningsanmärkning
  • nozpa
    viseversa skrev 2012-10-11 19:32:27 följande:
    Ja åk i morgon. Tror inte det är öppet nu. Åk det första du gör på morgonen. Nej klart hon får hjälp. Ni får komma fram till en betalning. Hjälper dom henne inte är dom extremt kalla och grymma. 

Dom brukar ha personal hela dygnen. Man kan oftast komma efter stägning och både hämta eller lämna.
    Hade en katt som vi åkte fram o tbx med under ett år. Och dom sa att det alltid fanns någon som kunde ta emot djuret. Dock finns kanske inte personal till op o dyl närvarande. Man kan behöva plinga på.

Alt ringa jourvet så får man info om vart man vänder sig. 
  • Minisen

Distriktveterinärerna i Vårsta fakturerar alltid! Dom har öppen mottagning varje vd morgon 9-10... Bara att åka dit altså!

Vårsta (Botkyrka)
    Ringvägen 1
    147 70 Grödinge
    Telefon 08-530 251 20, fax 08-530 251 23
    Drop in för vaccination och enklare åtgärder vardagar kl. 9:15–10:00 

• viseversa
    nozpa skrev 2012-10-11 19:35:33 följande:

Dom brukar ha personal hela dygnen. Man kan oftast komma efter stägning och både hämta eller lämna.
    Hade en katt som vi åkte fram o tbx med under ett år. Och dom sa att det alltid fanns någon som kunde ta emot djuret. Dock finns kanske inte personal till op o dyl närvarande. Man kan behöva plinga på.

Alt ringa jourvet så får man info om vart man vänder sig. 
    Okej bra. ja men dåså åk in ikväll ts. 
  • niagara

Ta kontakt med en jägare och be denne göra slut på lidandet. Skaffa inget mer djur innan du har en stabil ekonomi och kan ta ansvar för ditt djur.

• Anonym
    niagara skrev 2012-10-11 19:47:16 följande:
    Ta kontakt med en jägare och be denne göra slut på lidandet. Skaffa inget mer djur innan du har en stabil ekonomi och kan ta ansvar för ditt djur.
  • viseversa
    niagara skrev 2012-10-11 19:47:16 följande:
    Ja för bor man i stan så kryllar det ju av jägare i varje hörn? Jag känner inte en ENDA jägare där jag bor. Bor i Sthlm. 
Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??