• Anonym (förtvivlad)

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Finns det någon veterinär där man kan få inbetalningskort?? Jag måste relativt akut ta med mitt husdjur dit helst idag! Men jag har INGA pengar! Bor i sthlm.

• Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??
  • Regnig måndag
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 20:14:50 följande:
    En sak till...jag oroade mig i onödan, om någon som är i liknande sits läser denna tråd - skit i pengar...INGEN AV VET FRÅGADE MIG OM BETALNING. ..DEM VILL BARA HJÄLPA DJURET!!! Jag hade såååå fel
    Vad bra att katten får vård nu.

Jag kan låta kall och cynisk nu men fundera redan nu hur du ska göra. Är det inte tumör så kan det braka iväg redan och det är det sista du behöver med havererad ekonomi.

Jag har suttit i din sits med inga pengar och en sjuk katt och det är fan inget nöje.
    Nu kunde jag låna av en släkting och fick det på avbetalning från denne. Jag bestämde mig för ett maxbelopp helt enkelt och höll det. Nu slutade det med att katten avlivades därför att vården hade kostat 10 000-tals kronor, dessutom var prognosen mycket dålig.

Det är ett tungt beslut och det blir värre för att det "bara" är pengar. Men rent krasst är avlivning bättre än att man går i personlig konkurs eller lånar som kommer att ta åratal att betala tillbaka.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • HäckHäxan
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 20:11:09 följande:

Inte bra alls tyvärr.... *gråter*, katten är inlagd på djursjukhus nu och dem misstänker en tumör i munnen...OM det är så finns ingen bot. Imorgon ska hon sövas och sen tas vävnadsprov... Usch...jag kommer inte överleva utan min älskade katt. Till er som undrar... Min ekonomi krashade i somras pga av vissa anledningar - jag har ALDRIG I HELA MITT LIV haft skulder tidigare!!! Tro mig ni perfekta människor, kan det hända MIG så kan det hända ALLA!
    Åhh jag hoppas att det inte är så, utan något annat, *håller iaf tummarna på det*
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
  • Anonym (förtvivlad)
    Regnig måndag skrev 2012-10-12 20:28:06 följande:
    Vad bra att katten får vård nu. Jag kan låta kall och cynisk nu men fundera redan nu hur du ska göra. Är det inte tumör så kan det braka iväg redan och det är det sista du behöver med havererad ekonomi. Jag har suttit i din sits med inga pengar och en sjuk katt och det är fan inget nöje. Nu kunde jag låna av en släkting och fick det på avbetalning från denne. Jag bestämde mig för ett maxbelopp helt enkelt och höll det. Nu slutade det med att katten avlivades därför att vården hade kostat 10 000-tals kronor, dessutom var prognosen mycket dålig. Det är ett tungt beslut och det blir värre för att det "bara" är pengar. Men rent krasst är avlivning bättre än att man går i personlig konkurs eller lånar som kommer att ta åratal att betala tillbaka.

Du har helt rätt! Såhär sa vet: "om man ska rädda katten får man operera bort halva käken" jag: "så så är det avlivning som gäller" vet: "ja, du får nog förbereda dig på det". Hur gör jag med min son, det är hans katt? Ska han vara med när hon somnar in? Han är 11 år. Jag tror tyvärr att det blir så, vet lät så säker på sin sak.
  • Anonym (Lycka till)

Hoppas att det går bra med kissen, vad som än händer. Vet hur jobbigt det kan bli om husdjuret oförhappandes gör sig illa. Dotterns råtta klämde svansen så hela skinnet åkte av, det var en fredag kl 16.50 o närmaste veterinär stängde kl 17.00, jag kunde få låna men ingen hade samma bank som jag. Det slutade med att jag fick ringa runt till människor som jag bara kände ytligt o låna ihop till de pengarna som vet kostade. Närmaste öppna  vet låg 8 mil bort. De var snälla o skippade jouravgiften o jag kunde gör eftervården själv. Ibland skiter sig allt vid fel tidpunkt o då får man kämpa för att lösa det. 

• Anonym (Lycka till)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:00:13 följande:

Du har helt rätt! Såhär sa vet: "om man ska rädda katten får man operera bort halva käken" jag: "så så är det avlivning som gäller" vet: "ja, du får nog förbereda dig på det". Hur gör jag med min son, det är hans katt? Ska han vara med när hon somnar in? Han är 11 år. Jag tror tyvärr att det blir så, vet lät så säker på sin sak.
    Fråga din son vad han vill, det kan vara bra för sorgeprocessen att vara med, han är ju rätt stor. Beror i o för sig på hur din son är som person.
  • Anonym (förtvivlad)

Men åååhhh....jag älskar min katt mer än någon av er kan förstå.... Pengar spelar ingen roll för mig när det gäller att rädda hennes liv..... Det är just nu jag inte hade pengar...men jag fixade det ändå. Jag hoppade på mina kryckor med katten under armen (har en krossad fot) och LIFTADE till djursjukhuset.

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (Lycka till) skrev 2012-10-12 21:06:00 följande:
    Fråga din son vad han vill, det kan vara bra för sorgeprocessen att vara med, han är ju rätt stor. Beror i o för sig på hur din son är som person.

Jag berättade för honom häromdan hur det går till när man avlivar djur.hos veterinär, han förstod.. Men han är extremt djurkär. Kollar mest på animal channel...
  • Anonym (förtvivlad)
    HäxanSurtant skrev 2012-10-12 20:32:57 följande:
    Åhh jag hoppas att det inte är så, utan något annat, *håller iaf tummarna på det*
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.

Det enda "andra" det kan vara är en infektion i munnen. Men det är tyvärr inte så troligt.
  • Anonym

Åh va jobbigt..stackars kisse o stackars dig .

Nä dom frågade inte nu!
    Men när du ska hämta katten så kommer du få betala! Eller har DU frågat om hur betalningen ska gå till? Eller hur mycket det kan tänkas att landa på. Det är ju INTE gratis direkt att vara på djurskhus utan kostar rät tmånga kronor per dygn. Och dom tar bra betalt för varje litet prov dom vill ha. 

Många veterinärer släpper inte ifrån sig djuret innan du betalat.  

• Regnig måndag
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-12 21:06:41 följande:
    Men åååhhh....jag älskar min katt mer än någon av er kan förstå.... Pengar spelar ingen roll för mig när det gäller att rädda hennes liv..... Det är just nu jag inte hade pengar...men jag fixade det ändå. Jag hoppade på mina kryckor med katten under armen (har en krossad fot) och LIFTADE till djursjukhuset.
    Jo du tänker så nu, det gjorde jag också, det var därför jag lånade egentligen för mycket pengar, för det är ju "bara" pengar.
    Det jag inte var beredd på var hur ledsen jag skulle bli, det var ju "bara" en katt liksom. Det är tufft som fan att besluta om avlivning.

Jag tycker att du främst ska lyssna på veterinärens råd, de vet ju vad de pratar om.
    Sen om det är så att hon måste operera bort halva käken, vilket liv får hon då? Har du råd med det även på längre sikt?
    Allt liv är inte värt att levas hur grymt det än låter.

Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??