• Anonym (förtvivlad)

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

Finns det någon veterinär där man kan få inbetalningskort?? Jag måste relativt akut ta med mitt husdjur dit helst idag! Men jag har INGA pengar! Bor i sthlm.

• Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??
  • Anonym (förtvivlad)

En del veterinärkliniker tog faktura tidigare, men pga att så många inte betalade så finns det ingen i sthlms området som inte kräver kontant betaln

• Anonym (förtvivlad)
    hej83 skrev 2012-10-11 14:05:10 följande:
    som jag frågat förut, dök det upp idag? och vet du hur den gjorde sig illa?

Hon gick ute hos mitt ex så jag vet inte hur det gick till. Hon har haft det några dgr, hon fick blötmat för kattungar och då försökte hon äta lite, men det går inte. Kan JAG göra något för att hjälpa henne?
  • Anonym

Blå Stjärnan i Gbg tar det på faktura, så någon i Sthlm borde göra det också. Är katten försäkrad? Kolla med försäkringsbolaget isf om dom vet nån eller om dom kan hjälpa dig med en lösning.

• Anonym

Ring till något katthem och fråga om dem kan ställa upp att katten behandlas och faktureras på dem men att du betalar fakturan. Oftast så har alla katthem en överänskommelse med veterinär och djursjukhus så att dem får faktura.

• Ronja 551
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 14:04:16 följande:

Finns ingen veterinär i hela sthlm som ger faktura.

men! Jag har ALDRIG varit med om att betala direkt på stationen, får ALLTID faktura. har bott i sthlm i 19 år. låter jättekonstigt tycker jag.
  • riboflavin

Rent krasst vill jag bara skälla ut dig för att du inte tar ditt ansvar som ägare när du inte har pengar till veterinär.

Ingen veterinär kommer neka katten vård, däremot kommer du inte få hämta ut din katt utan att betala. Lämna in katten så att den slipper lida!

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Klycka

På södra djursjukhuset i kungens kurva vet jag att de direktreglerar med försökringsbolaget ( agria iaf) och då behöver man bara betala självrisken.

• Anonym (X)
    riboflavin skrev 2012-10-11 16:12:51 följande:
    Rent krasst vill jag bara skälla ut dig för att du inte tar ditt ansvar som ägare när du inte har pengar till veterinär.

Ingen veterinär kommer neka katten vård, däremot kommer du inte få hämta ut din katt utan att betala. Lämna in katten så att den slipper lida!

• viseversa
    riboflavin skrev 2012-10-11 16:12:51 följande:

Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??