• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • NLAL

Nca: Är det för att ni redan har barn ni intefår ivf? Hoppas att det funkar för dig! :) Vi håller nu tummen att vi lyckas! :)

• Nca

Ja, i vårt landsting får man bekosta ivf själv om man har barn sedan tidigare. Hoppas att det funkar! Det konstiga är ju att jg böev spontant gravid med dottern. Det borde ju gå igen!

• NLAL

Pratade nyss med min läkare. Han tyckte inte vi skulle fortsätta med pergotime, för på 4 månader hade jag ju haft en äl. Så här är det inga fel tydligen, och han sa att jag är för ung för ivf så det får jag inte och har det inte hänt nå om 6 månader så ska vi börja en ny utredning. Så tar det sig inte denna månad med pergotime så ska jag väl vara glad om vi kan försöka få barn på riktigt om ett år. Jävla idiotläkare..

• Nca

Nej! NLAL - hatar när läkare börjar med något och sen ska de börja med något annat istället. kanse kan ta kontakt med någon nnan?

skulle behöva låna era ögon. vet att det är för tok på tidigt, ÄL+8 idag men tog ett test som inte var morgonurin bara ör att jag inte kunde hålla mig. Tycker mig ana någo, ser ni något?

• Solrosen 83
    NLAL: Låter ju ytterst märkligt när ni försökt så länge som ni gjort. Menar du att du haft äl varje månad under de senaste 4 månaderna eller 1 gång på 4 månader? Får man fråga hur gamal du är eftersom han tyckte du var för ung?
  • NLAL

Nca: Ja, helt sjukt.. Så hoppas verkligen det gått vägen nu denna månad för annars lär vi väl få hålla på lika länge till... Tyvärr, men ser inget?!

Solrosen: Ja tycker jag med. Särskilt med tanke på att jag tidigare blivit gravid två gånger och då på en gång, alltså en dag sex vid båda... Jag fyller snart 23. Och läste att minimiåldern är 18. Jag är så arg på den där gubbjäveln så jag håller på att explodera!

Har fått tid hos privatgyn men eftersom vi bor i en så liten håla så samarbetar dom lite för mycket så det är väl inget att hoppas på direkt att vi ska få hjälp där nu, men jag ska då göra ett försök. Funderar starkt på att beställa pergo på nätet..

• NLAL

Solrosen: Ja, på 4 månader har jag haft äl 1 gång. Tydligen inget konstigt... Fan vad arg jag är.

• mollisen01

Jag går på privatklinik och är supernöjd! Är bara 22 och fick hjälp direkt. Förstår inte hur man tänker om23 år är för ungt?

• madeleeneee

Nca så såg mitt första test ut BIM -5 testa om några dagar igen.
    Men ett plus är väl alltid ett plus

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!