• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • NLAL
    Madame Hoffa skrev 2012-11-22 23:07:34 följande:
    Vad spännande att jag hittade den här tråden (av en slump!) just idag, eftersom jag idag påbörjade min första kur med Pergotime :)

Vi har blivit lovade att få påbörja ivf redan i början på nästa år, men i väntan på det hoppas vi att det här ska hjälp oss på traven.

Har försökt i 2 år att få ett syskon till vår son (och min dotter från ett tidigare förhållande) och håller alla tummar för att det ska gå vägen nu :) 

Vad spännande! Hoppas det går vägen nu då! :)
  • peach85

På söndag eller måndag börjar jag äntligen med min andra pergokur, den här gången dubbel. Hoppas hoppas det blir ÄL den här gången!

• Nca

Vad roligt att vi är några stycken som är i samma sits. Hur går det för er? Jag är på äl+2 idag. Känner difinitivt ingenting, men så är det ju på tok för tidigt för att kunna känns något :). Nästa vecka på onsdag ska jag lämna blodprov för att se om det vsrit någon ägglossning, eller om LH stigit utan att något ägg släppt. Denna situationen hade kag inte med dottern, räknade inte dagarna utan jag fick kramper i magen och åkte till aluten där de konstaterade graviditet. Få behövde man inte gå och hoppas!

• NLAL

peach85: Håller tummen för äl då! :)

Nca: Idag visade äl-testet svagare och jag har heller inte känt av värk eller liknande idag vilket jag gjort i 3 dagar nu denna vecka och har då även haft starka äl-tester och sedan positivt, så jag hoppas. Ska ju på måndag och onsdag och ta blodprov för att se om det blivit nå. Nu är det ju ännu för tidigt att känna nå så man får väl vänta tils efter nästa helg för att känna efter, men jag hoppas verkligen det gett äl. :)  

• Mamma en gång till

Jag tog sista tabletten igår så nu väntar jag på vul på torsdag, Är det någon mer som snart ska på vul?

Nca: Ja, det är lite tidigt att känna något nu Varför behöver de kontrollera med blodprov? Jag kommer bara att göra vul.

NLAL: Har du gjort vul eller kollar de bara med blodprov på dig?

• NLAL
    Mamma en gång till skrev 2012-11-24 20:05:49 följande:
    Jag tog sista tabletten igår så nu väntar jag på vul på torsdag, Är det någon mer som snart ska på vul?

Nca: Ja, det är lite tidigt att känna något nu Varför behöver de kontrollera med blodprov? Jag kommer bara att göra vul.

NLAL: Har du gjort vul eller kollar de bara med blodprov på dig?

Inget vul, ska bara ta blodprover på måndag och onsdag. Men hoppas jag får ett plus innan svaret på blodproverna. :)
  • Solrosen 83

Nu har jag bara 4 tabletter kvar av Proveran för denna gången. Ska bli skönt och få avslutat kuren. Nu börjar ajg märka av hormonet ordentligt igen för idag är jag smått illamående och har varit så sen jag kom till jobbet runt 7. Får hoppas det går över snart så det inte håller i sig ända till slutet på veckan när mensen bör komma.

Känns fantastiskt skönt att veckan som jag har mitt läkarbesök på fredag äntligen är här så även jag får påbörja min behandling snart. Hade varit underbart om det kunde bli äl nu av första kuren. Har ju inte haft mer än kanske en äl på hela tiden vi försök nu i 1,5 år så det känns ju inte riktigt som vi ens fått någon chans att bli gravida än. 

• Nca

Nuså, är på äl+5-6 idag. Och har kännt lite mensvärk idag till och från. Försöker intala mig själv att det är effekten av pergotime så att jg inte bygger upp för mycket hopp. Hur är det för er?

• NLAL

Nca: har inte så bra koll på när äl varit, hade starkt/positivt i flera dagar. Igårkväll började jag känna som mensvärk och det sitter ännu i och har nu 3 ggr idag känt av lite illamående. Vet ej vad det riktigt är men hoppas ju såklart! En vecka kvar till BIM..

• Mamma en gång till

Jag läste hur det kändes sist och då kände jag som mensvärk efter äl och det gick bra den gången. Vet inte om man känner det jämt efter en pergotimekur eller bara om man blir gravid efter pergotime.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!