• Anonym (nyfiken)

Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?

Nu är jag inte säker på att detta är rätt forumdel, men eftersom det handlar om en rumpa och hur män och kvinnors syn skiljer sig valde jag den. Ursäkta om jag valde fel del.

Agnetha Fältskog vet väl alla vem det är? Hon i ABBA med den berömda rumpan som på sin tid blev omskriven som världens snyggaste. Det jag skulle vilja veta nu är hur folk här uppfattar hennes 70-talsrumpa idag med alla förändrade ideal och förändrade syn på kvinnokroppen. Har dessutom gjort så att män och kvinnor får varsin grupp med alternativ så att vi ser hur synen skiljer sig mellan könen.

Var hennes rumpa så tight och vältränad som alla tyckte DÅ, eller har den uppfattningen ändrats något över tid? Så här såg den världsberömda rumpan ut på 70-talet:

oi49.tinypic.com/2lbjf9t.jpg

Det kan tyckas oförskämt att lägga ut bilder på hennes bakdel så här, men då ska man komma ihåg att hon inte var sen att klä den i tighta trikåer och vifta med rumpan mot publiken så fort Frida var lead singer. ABBA gjorde en stor grej av hennes rumpa, helt klart.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?
  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 10:01:07 följande:
    Konstiga? Tycker du den ser tight, mjuk eller slapp ut? Det är vad alternativen går ut på.
    Ja, jag ser att du har de alternativen, men de stämmer inte med rubriken och din text i trådstarten. Dessutom påstår du att alla tyckte hon hade en "tight och vältränad" rumpa. Det tror jag inte är sant. Jag tror att många tyckte den var snygg, det är itne samma sak som "tight och vältränad".
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2012-10-14 10:17:33 följande:
    Ja, jag ser att du har de alternativen, men de stämmer inte med rubriken och din text i trådstarten. Dessutom påstår du att alla tyckte hon hade en "tight och vältränad" rumpa. Det tror jag inte är sant. Jag tror att många tyckte den var snygg, det är itne samma sak som "tight och vältränad".
    Förlåt, men jag försökte döpa rubriken till något som inte var alltför långt eller krångligt. Vad skulle jag annars döpt den till?

Menar du att den är otränad och att det är snyggt?
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2012-10-14 10:21:21 följande:
    Tight?
    Ja

Snygg?
    Nej 
    Tvärtom menar du, om jag ska tolka det du skrev i inlägget ovan?
  • Pudding

Eftersom jag själv alltid haft en platt rumpa oavsett hur vältränad eller fläskig jag för tillfället har varit har jag ingen aning om hur hon bar sig åt att få den där formen och om den är vältränad eller ej. Jag tycker bara att den är snygg, och en gnutta fascinerande.

• Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 10:21:10 följande:
    Förlåt, men jag försökte döpa rubriken till något som inte var alltför långt eller krångligt. Vad skulle jag annars döpt den till?

Menar du att den är otränad och att det är snyggt?
    Jag tycker inte att den ser särskilt tränad ut, men den är snygg.
  • Pudding
    Pudding skrev 2012-10-14 10:23:50 följande:
    Eftersom jag själv alltid haft en platt rumpa oavsett hur vältränad eller fläskig jag för tillfället har varit har jag ingen aning om hur hon bar sig åt att få den där formen och om den är vältränad eller ej. Jag tycker bara att den är snygg, och en gnutta fascinerande.
    ...fast jag vill tillägga att klippet och bilderna i trådstarten inte gör henne rumpa rättvisa. Jag har sett snyggare (på Agnetha alltså).
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2012-10-14 10:24:11 följande:
    Jag tycker inte att den ser särskilt tränad ut, men den är snygg.
    OK. Jag har dock svårt att tänka mig att den inte var vältränad eftersom ABBorna körde mycket träning för att hålla sig i form. Vad är det som gör att den inte ser vältränad ut i din mening då?
  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 10:27:11 följande:
    OK. Jag har dock svårt att tänka mig att den inte var vältränad eftersom ABBorna körde mycket träning för att hålla sig i form. Vad är det som gör att den inte ser vältränad ut i din mening då?
    Den ser mjuk ut (vilket jag tycker är fint).
  • Anonym (nyfiken)
    Pudding skrev 2012-10-14 10:25:59 följande:
    ...fast jag vill tillägga att klippet och bilderna i trådstarten inte gör henne rumpa rättvisa. Jag har sett snyggare (på Agnetha alltså).
    Hur menar du, "inte gör den rättvisa"? Fel vinklar eller? Skrattande
Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?