• Anonym (nyfiken)

Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?

Nu är jag inte säker på att detta är rätt forumdel, men eftersom det handlar om en rumpa och hur män och kvinnors syn skiljer sig valde jag den. Ursäkta om jag valde fel del.

Agnetha Fältskog vet väl alla vem det är? Hon i ABBA med den berömda rumpan som på sin tid blev omskriven som världens snyggaste. Det jag skulle vilja veta nu är hur folk här uppfattar hennes 70-talsrumpa idag med alla förändrade ideal och förändrade syn på kvinnokroppen. Har dessutom gjort så att män och kvinnor får varsin grupp med alternativ så att vi ser hur synen skiljer sig mellan könen.

Var hennes rumpa så tight och vältränad som alla tyckte DÅ, eller har den uppfattningen ändrats något över tid? Så här såg den världsberömda rumpan ut på 70-talet:

oi49.tinypic.com/2lbjf9t.jpg

Det kan tyckas oförskämt att lägga ut bilder på hennes bakdel så här, men då ska man komma ihåg att hon inte var sen att klä den i tighta trikåer och vifta med rumpan mot publiken så fort Frida var lead singer. ABBA gjorde en stor grej av hennes rumpa, helt klart.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?
  • Anonym (nyfiken)
    straw2008 skrev 2012-10-16 07:43:34 följande:
    Agneta hade en perfekt rumpa !! så sjukt snygg, hela hennes kropp är perfekt. Ni som anser att den INTE är det, hur defenierar NI en snygg rumpa... bara undrar ?
    Alla har ju sina olika åsikter och definitioner, det är lite det som denna tråd går ut på att visa. Alltså, "tight", "mjuk" och "fin" betyder olika beroende på vem du frågar.

Well, själv tycker jag en snygg rumpa är rund. Rundheten är det klart viktigaste på en kvinnorumpa enligt min mening! Agnethas 70-talshäck hängde för mycket för att vara så där fint rund. Visst var den (och är kanske till och med) superpopulär, men det var också många - även då det begav sig - som tyckte att Fridas rumpa var bra mycket snyggare för att den var fastare och mer välformad, även om den var mindre.
  • straw2008
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-16 07:47:48 följande:
    Alla har ju sina olika åsikter och definitioner, det är lite det som denna tråd går ut på att visa. Alltså, "tight", "mjuk" och "fin" betyder olika beroende på vem du frågar.Well, själv tycker jag en snygg rumpa är rund. Rundheten är det klart viktigaste på en kvinnorumpa enligt min mening! Agnethas 70-talshäck hängde för mycket för att vara så där fint rund. Visst var den (och är kanske till och med) superpopulär, men det var också många - även då det begav sig - som tyckte att Fridas rumpa var bra mycket snyggare för att den var fastare och mer välformad, även om den var mindre.

Rund ?? Alltså ser ut som en badboll bakifrån ? Är det inte mer ridbyxlår du tänker på ? Visa bild på denna badbollsrumpa så jag förstår ? Finns ju inget häng what so ever i AFs rumpa ??
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (nyfiken)
    straw2008 skrev 2012-10-16 08:02:55 följande:

Rund ?? Alltså ser ut som en badboll bakifrån ? Är det inte mer ridbyxlår du tänker på ? Visa bild på denna badbollsrumpa så jag förstår ? Finns ju inget häng what so ever i AFs rumpa ??
    Jag ska leta upp en bra bild åt dig, men till dess:

Agnethas rumpa hängde rätt rejält, jo. Syns särskilt bra i de där vita tightsen, hon hade en rejäl päronrumpa helt enkelt. Jag tycker det syns på vecken mellan skinkor och lår på henne, hon har helt enorma veck och det har man inte om inte skinkorna hänger.

Bara för att förtydliga - ALLA har de där vecken mer eller mindre. Men Agnetha hade ovanligt stora sådana.
  • straw2008
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-16 08:08:02 följande:
    Jag ska leta upp en bra bild åt dig, men till dess:Agnethas rumpa hängde rätt rejält, jo. Syns särskilt bra i de där vita tightsen, hon hade en rejäl päronrumpa helt enkelt. Jag tycker det syns på vecken mellan skinkor och lår på henne, hon har helt enorma veck och det har man inte om inte skinkorna hänger.Bara för att förtydliga - ALLA har de där vecken mer eller mindre. Men Agnetha hade ovanligt stora sådana.

Ok hon har sitt skärp i samma höjd som armbågen, jag har mitt skärp minst 20cm längre ner... givetvis ser hennes rumpa hängigare ut än min. Vill gärna se badbollsrumpan på någon i AFs ålder oxå. Kan även tillägga att hon har en smashing kropp fortf.... ser henne ofta.
  • OlleSQ

Den har bra form och ser vältränad men inte deffad ut. Men samtidigt hade hon på den tiden byxor/tajts med hög midja och det framhäver en bak på ett bra sätt. Modet som har varit de senaste åren med låg midja får närstan vilken bak som helst att se bred och ful ut. Speciellt när fickorna på jeans sitter långt ner. För jävla fult helt enkelt.

Varken bilderna eller klippet var speciellt bra på hennes bak och deras förkärlek för vita scenkläder var ingen hit.

Titta i den här videon från deras framträdande vid eurovisionen så skall man se att hon hade en tajt och putig rumpa och det är mycket attraktivt.

1.30 samt strax efter 3min.

• Anonym (nyfiken)
    straw2008 skrev 2012-10-16 08:23:59 följande:

Ok hon har sitt skärp i samma höjd som armbågen, jag har mitt skärp minst 20cm längre ner... givetvis ser hennes rumpa hängigare ut än min. Vill gärna se badbollsrumpan på någon i AFs ålder oxå. Kan även tillägga att hon har en smashing kropp fortf.... ser henne ofta.
    Det är inte alls "givetvis". Det beror på hur rumpan är formad. Kolla denna:

oi47.tinypic.com/2w49un7.jpg

Samma bild som i andra tråden, men här kan jag förklara hur jag ser på det. Agnetha hade en rejäl päronrumpa, och då spelar det ingen roll vilka kläder man har (om det inte typ är jeans som lyfter upp och former fläsket) - den hänger i alla fall.
  • straw2008
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-16 08:37:07 följande:
    Det är inte alls "givetvis". Det beror på hur rumpan är formad. Kolla denna:oi47.tinypic.com/2w49un7.jpgSamma bild som i andra tråden, men här kan jag förklara hur jag ser på det. Agnetha hade en rejäl päronrumpa, och då spelar det ingen roll vilka kläder man har (om det inte typ är jeans som lyfter upp och former fläsket) - den hänger i alla fall.

Kanske beror på hennes vikt då fotot togs, AF har en superfin kropp/rumpa/benstruktur tycker jag. Sen tycker jag att det blir plus i kanten då hon är så naturlig utan plasthår lösnaglar osv... Visa badbollsrumpan då
  • Anonym (nyfiken)
    straw2008 skrev 2012-10-16 08:44:52 följande:

Kanske beror på hennes vikt då fotot togs, AF har en superfin kropp/rumpa/benstruktur tycker jag. Sen tycker jag att det blir plus i kanten då hon är så naturlig utan plasthår lösnaglar osv... Visa badbollsrumpan då
    Det kan jag väl delvis hålla med om. Hennes rumpa blev ju klart fläskigare efter att hon fått barn, och flera av de där fotona är tagna under deras berömda Australien-tour 77. Så visst, hennes rumpa var säkert i bättre form typ vid 73-74.

Och ja, jag håller helt klart med dig att jag gillar att hon var helt naturlig utan massa skit. Men Frida hade faktiskt en bra mycket fastare, och mitt tycke även snyggare rumpa.

Haha, badbollsrumpan var ju hon till vänster på bilden jag postade nyss. Och hon till höger har en blekfet hängrumpa.
  • straw2008
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-16 08:48:47 följande:
    Det kan jag väl delvis hålla med om. Hennes rumpa blev ju klart fläskigare efter att hon fått barn, och flera av de där fotona är tagna under deras berömda Australien-tour 77. Så visst, hennes rumpa var säkert i bättre form typ vid 73-74.Och ja, jag håller helt klart med dig att jag gillar att hon var helt naturlig utan massa skit. Men Frida hade faktiskt en bra mycket fastare, och mitt tycke även snyggare rumpa.Haha, badbollsrumpan var ju hon till vänster på bilden jag postade nyss. Och hon till höger har en blekfet hängrumpa.

Ok, tycker absolut att AF har samma rumpa som den solbrända tjejen. Håller med om att även FRida är otroligt vacker. Gud skulle ni se min rumpa skulle ni väl spy galla för all framtid... jag kommer inte ens i närheten av AFs rumpa...
  • Anonym (nyfiken)
    straw2008 skrev 2012-10-16 08:55:55 följande:

Ok, tycker absolut att AF har samma rumpa som den solbrända tjejen. Håller med om att även FRida är otroligt vacker. Gud skulle ni se min rumpa skulle ni väl spy galla för all framtid... jag kommer inte ens i närheten av AFs rumpa...
    Man ser på vecken hur mycket en rumpa hänger. Tjejen till vänster har nästan inga veck alls eftersom hennes rumpa är tight och musklerna lyfter upp formen.

Agnetha och tjejen till höger har enorma veck eftersom deras skinkor inte alls har samma underliggande muskulatur, vilket resulterar i häng och slapphet. Fläsk alltså.
Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?