• Anonym (nyfiken)

Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?

Nu är jag inte säker på att detta är rätt forumdel, men eftersom det handlar om en rumpa och hur män och kvinnors syn skiljer sig valde jag den. Ursäkta om jag valde fel del.

Agnetha Fältskog vet väl alla vem det är? Hon i ABBA med den berömda rumpan som på sin tid blev omskriven som världens snyggaste. Det jag skulle vilja veta nu är hur folk här uppfattar hennes 70-talsrumpa idag med alla förändrade ideal och förändrade syn på kvinnokroppen. Har dessutom gjort så att män och kvinnor får varsin grupp med alternativ så att vi ser hur synen skiljer sig mellan könen.

Var hennes rumpa så tight och vältränad som alla tyckte DÅ, eller har den uppfattningen ändrats något över tid? Så här såg den världsberömda rumpan ut på 70-talet:

oi49.tinypic.com/2lbjf9t.jpg

Det kan tyckas oförskämt att lägga ut bilder på hennes bakdel så här, men då ska man komma ihåg att hon inte var sen att klä den i tighta trikåer och vifta med rumpan mot publiken så fort Frida var lead singer. ABBA gjorde en stor grej av hennes rumpa, helt klart.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?
  • Anonym (70-talstonåring)

Jag håller med om att svarsalternativen var lite konstiga, eller klart styrda. TS har utformat dem efter sina ideal eller fördomar om kvinnostjärtar.

Jag tycker att Agnetas rumpa är fin, men skiter högaktningsfullt i om den var vältränad eller inte. Jag kopplar inte nödvändigtvis ihop "vältränad" med nåt positivt. Oftast tycker jag att vältränade, eller "fitta" kvinnor är beniga och oattraktiva.

• Anonym
    Anonym (70-talstonåring) skrev 2012-10-14 10:33:26 följande:
    Jag håller med om att svarsalternativen var lite konstiga, eller klart styrda. TS har utformat dem efter sina ideal eller fördomar om kvinnostjärtar.

Jag tycker att Agnetas rumpa är fin, men skiter högaktningsfullt i om den var vältränad eller inte. Jag kopplar inte nödvändigtvis ihop "vältränad" med nåt positivt. Oftast tycker jag att vältränade, eller "fitta" kvinnor är beniga och oattraktiva.
    Exakt så ser jag det också. Att se tränad och tight ut är inte något positivt som i sig är eftersträvansvärt. Kvinnor behöver underhudsfett för att bli riktigt snygga.
  • Pudding
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 10:31:18 följande:
    Hur menar du, "inte gör den rättvisa"? Fel vinklar eller? Skrattande
    Ja, kanske det! Jag har ett väldigt starkt visuellt minne av hennes rumpa i profil, den hade en otroligt vacker kurva som jag inte har sett på så många och definitivt inte på mig själv. Den där bilden av hennes rumpa i bikini är inte särskilt smickrande faktiskt.
  • Anonym (nyfiken)
    Pudding skrev 2012-10-14 10:35:28 följande:
    Ja, kanske det! Jag har ett väldigt starkt visuellt minne av hennes rumpa i profil, den hade en otroligt vacker kurva som jag inte har sett på så många och definitivt inte på mig själv. Den där bilden av hennes rumpa i bikini är inte särskilt smickrande faktiskt.
    För att den är bakifrån och inte i profil?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-14 10:35:21 följande:
    Exakt så ser jag det också. Att se tränad och tight ut är inte något positivt som i sig är eftersträvansvärt. Kvinnor behöver underhudsfett för att bli riktigt snygga.
    Precis så tycker jag också. Därför blir omröstningen rätt konstig.
  • Pudding
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 10:37:29 följande:
    För att den är bakifrån och inte i profil?
    Vilka frågor, hahaha. Kanske för att den ser ut som vilken rumpa som helst i dagsljus och utan åtsmitande kläder som hjälper till att forma?? Kanske för att hon är lite äldre på bilden, vad vet jag.

Kolla på den här bilden istället:
    coolspotters.com/musicians/agnetha-faltskog/and/bands/abba/media/1338143
    Hon vet hur man gör för att puta diskret och smakfullt.
  • Pudding
    Pudding skrev 2012-10-14 10:39:43 följande:
    Vilka frågor, hahaha. Kanske för att den ser ut som vilken rumpa som helst i dagsljus och utan åtsmitande kläder som hjälper till att forma?? Kanske för att hon är lite äldre på bilden, vad vet jag.

Kolla på den här bilden istället:
    coolspotters.com/musicians/agnetha-faltskog/a...#medium-1338145
    Hon vet hur man gör för att puta diskret och smakfullt.
    Det blev nåt fel på länken, men det var bild nr 5 i bildspelet jag tänkte på.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (70-talstonåring) skrev 2012-10-14 10:33:26 följande:

Men vänta nu här. Ni verkar lägga stor vikt vid att det stor "otränad" efter mjuk. För er upplysning så är mjuka rumpor otränade. Inget a alternativen nämner någonting om "fin" eller "ful".
  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 10:40:58 följande:
    Men vänta nu här. Ni verkar lägga stor vikt vid att det stor "otränad" efter mjuk. För er upplysning så är mjuka rumpor otränade. Inget a alternativen nämner någonting om "fin" eller "ful".
    Men varför jämför du då med synen på 1970-talet. Jag var visserligen rätt ung då, men man pratade inte om huruvida hennes rumpa var tränad eller ej, utan om att den var snygg.
  • Anonym (70-talstonåring)
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 10:40:58 följande:
    Nej, men det skiner ju igenom att du rangordnar "tight och vältränad" som bättre än "mjuk och otränad". Dessutom så kan jag upplysa dig om att jag har träffat på fasta rumpor med fint underhudsfett som gör rumpan kvinnlig och fin (i mina ögon) men som inte har varit vältränade.

Jag upprepar att du har formulerat dina alternativ utefter dina fördomar, inte nån allmängiltig sanning.
    Tight och vältränad (jag är man) Mjuk och otränad (jag är man) Lite fläskig faktiskt...
Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?