• Anonym (nyfiken)

Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?

Nu är jag inte säker på att detta är rätt forumdel, men eftersom det handlar om en rumpa och hur män och kvinnors syn skiljer sig valde jag den. Ursäkta om jag valde fel del.

Agnetha Fältskog vet väl alla vem det är? Hon i ABBA med den berömda rumpan som på sin tid blev omskriven som världens snyggaste. Det jag skulle vilja veta nu är hur folk här uppfattar hennes 70-talsrumpa idag med alla förändrade ideal och förändrade syn på kvinnokroppen. Har dessutom gjort så att män och kvinnor får varsin grupp med alternativ så att vi ser hur synen skiljer sig mellan könen.

Var hennes rumpa så tight och vältränad som alla tyckte DÅ, eller har den uppfattningen ändrats något över tid? Så här såg den världsberömda rumpan ut på 70-talet:

oi49.tinypic.com/2lbjf9t.jpg

Det kan tyckas oförskämt att lägga ut bilder på hennes bakdel så här, men då ska man komma ihåg att hon inte var sen att klä den i tighta trikåer och vifta med rumpan mot publiken så fort Frida var lead singer. ABBA gjorde en stor grej av hennes rumpa, helt klart.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?
  • mmeline

Det är väl en fin rumpa. Inte samma ideal som dagens supertränade skådis/performerrumpor. Tror inte heller att den skulle vara så snygg i dagens mode med lägre midja på byxorna.
    Men det är absolut inget fel på den och det är en snygg rumpa. Dessutom är det trevligt med en snygg rumpa som inte är retuscherad eller tillfixad på annat vis. Jag vet inte hur mycket Agnetha tränade, men jag skulle inte tro att hon spenderade lika mycket tid i gymmet som nuvarande stjärnor.

• Lavish
    Pudding skrev 2012-10-14 11:28:58 följande:
    Jo, men du utgår ju från att man tyckte att den var tight och vältränad då, men det verkar ju bara vara ett antagande. Det är ju ett par stycken i tråden som hävdar att man inte alls pratade om hur vältränad den var när det begav sig. Själv var jag för liten för att minnas.

Dessutom ser vi inte på bilderna eller filmen om den dallrar eller ej. Och på tal om daller, jag slår vad om att t ex den här damen är ganska vältränad:

" rel="nofollow" target="_blank">

Precis, man kan tycka att det är en snygg röv utan att spekulera i hur tränad den är.

Men jag vet inte om jag helt missförstått nått här men jag trodde att män tyckte de flesta normala rumpor som sitter på en frisk och sund kvinnokropp tillhörig en attraktiv kvinna är snygga? Eller?
  • Anonym (nyfiken)
    Lavish skrev 2012-10-14 11:51:24 följande:
    Precis, man kan tycka att det är en snygg röv utan att spekulera i hur tränad den är.

Men jag vet inte om jag helt missförstått nått här men jag trodde att män tyckte de flesta normala rumpor som sitter på en frisk och sund kvinnokropp tillhörig en attraktiv kvinna är snygga? Eller?
    det beror ju på vad du klassar som normalt.
  • Lavish
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 11:56:17 följande:
    det beror ju på vad du klassar som normalt.
    Som en genomsnittlig röv ser ut på en normalviktig kvinna. Inte deformerad.
  • Anonym (nyfiken)
    Lavish skrev 2012-10-14 12:13:24 följande:
    Som en genomsnittlig röv ser ut på en normalviktig kvinna. Inte deformerad.
    Haha, beror fortfarande på vad man definierar som "genomsnittlig".

Allt ligger i betraktarens ögon. Både hur fast rumpan ser ut att vara samt definitionerna om vad "tight", "mjukt" och "aningen fläskigt" är.
  • Anonym
    Lavish skrev 2012-10-14 11:51:24 följande:

Jag är man och tycker att rumpor som du beskriver är fina.
  • Lavish
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 12:15:31 följande:
    Haha, beror fortfarande på vad man definierar som "genomsnittlig".

Allt ligger i betraktarens ögon. Både hur fast rumpan ser ut att vara samt definitionerna om vad "tight", "mjukt" och "aningen fläskigt" är.
    Det är väl ingen problematisk definition alls?

Ta alla normalviktiga kvinnor i ditt eget åldersspann. Gör sedan ett genomsnitt av hur deras rövar ser ut, så finner du en genomsnittlig röv.
  • Anonym (nyfiken)
    Lavish skrev 2012-10-14 12:19:52 följande:
    Det är väl ingen problematisk definition alls?

Ta alla normalviktiga kvinnor i ditt eget åldersspann. Gör sedan ett genomsnitt av hur deras rövar ser ut, så finner du en genomsnittlig röv.
    Visa mig en genomsnittlig rumpa då (enligt dina definitioner).
  • Anonym (Hanna)

En kvinnorumpa kan dallra fast den är vältränad!

• CarinaL26
    Anonym (Hanna) skrev 2012-10-14 13:47:30 följande:
    En kvinnorumpa kan dallra fast den är vältränad!
    Instämmer. Och det fattas en hel del alternativ för att jag ska rösta.
Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?