• Anonym (nyfiken)

Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?

Nu är jag inte säker på att detta är rätt forumdel, men eftersom det handlar om en rumpa och hur män och kvinnors syn skiljer sig valde jag den. Ursäkta om jag valde fel del.

Agnetha Fältskog vet väl alla vem det är? Hon i ABBA med den berömda rumpan som på sin tid blev omskriven som världens snyggaste. Det jag skulle vilja veta nu är hur folk här uppfattar hennes 70-talsrumpa idag med alla förändrade ideal och förändrade syn på kvinnokroppen. Har dessutom gjort så att män och kvinnor får varsin grupp med alternativ så att vi ser hur synen skiljer sig mellan könen.

Var hennes rumpa så tight och vältränad som alla tyckte DÅ, eller har den uppfattningen ändrats något över tid? Så här såg den världsberömda rumpan ut på 70-talet:

oi49.tinypic.com/2lbjf9t.jpg

Det kan tyckas oförskämt att lägga ut bilder på hennes bakdel så här, men då ska man komma ihåg att hon inte var sen att klä den i tighta trikåer och vifta med rumpan mot publiken så fort Frida var lead singer. ABBA gjorde en stor grej av hennes rumpa, helt klart.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?
  • Anonym (70-talstonåring)

TS, dina alternativ i omröstningen säger mer om dig själv än om Agnetas rumpa eller om några kvinnors rumpor över huvud taget.

Jag har inte röstat och tänker inte göra det heller.

Ajö!

• Anonym
    Pudding skrev 2012-10-14 10:56:31 följande:
    Därför att den hade en fin form??
    Ja precis, svårare än så är det inte. Den har fin form och ser ut att vara mjuk och skön att ta på. Om det beror på hennes gener, kost, träning, eller något annat kvittar.
  • Anonym

Jag tycker hon har en jättefin mjuk och otränad rumpa. Den ser ut som min rumpa :D

• Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 08:41:52 följande:
    ...
    Agnetha Fältskog vet väl alla vem det är? Hon i ABBA med den berömda rumpan som på sin tid blev omskriven som världens snyggaste. Det jag skulle vilja veta nu är hur folk här uppfattar hennes 70-talsrumpa idag med alla förändrade ideal och förändrade syn på kvinnokroppen.
    ...
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 11:06:47 följande:
    Heh? Om du tycker den är vältränad är det väl bara att klicka för det alternativet? Sedan om du tycker det är fint eller inte har ju ingenting med saken att göra.

När jag läste ditt första inlägg trodde jag att du ville veta om vi tyckte att den var fin eller inte också och inte bara hur "fit" vi tycker att den är. Därför tyckte jag att alternativen var konstiga.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2012-10-14 11:24:32 följande:
    Jag tycker hon har en jättefin mjuk och otränad rumpa. Den ser ut som min rumpa :D
    Varför kan inte folk svara så här utan istället ifrågasätta mina alternativ? Snacka om att somliga stör sig på ordet "otränad".
  • Lavish

Ser ut som en helt vanlig röv i mina ögon. Varken överdrivet otränad eller väldigt tight. Slät och cellulitfri dock.

• Pudding
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 11:13:20 följande:
    Well, det där är en definitionsfråga, helt klart! Glad

För mig är en mjuk rumpa en otränad bakdel som består av mer fläsk än muskler och som dallrar lite och så.

Det jag är ute efter är helt enkelt att se hur folk uppfattar hennes rumpa idag - och de flesta verkar uppfatta den som en mjuk och otränad bakdel. Sedan kan man ju tycka det är snyggt eller ej, det är en annan sak.
    Jo, men du utgår ju från att man tyckte att den var tight och vältränad då, men det verkar ju bara vara ett antagande. Det är ju ett par stycken i tråden som hävdar att man inte alls pratade om hur vältränad den var när det begav sig. Själv var jag för liten för att minnas.

Dessutom ser vi inte på bilderna eller filmen om den dallrar eller ej. Och på tal om daller, jag slår vad om att t ex den här damen är ganska vältränad:

• Anonym (nyfiken)
    Pudding skrev 2012-10-14 11:28:58 följande:
    Jo, men du utgår ju från att man tyckte att den var tight och vältränad då, men det verkar ju bara vara ett antagande. Det är ju ett par stycken i tråden som hävdar att man inte alls pratade om hur vältränad den var när det begav sig. Själv var jag för liten för att minnas.

Dessutom ser vi inte på bilderna eller filmen om den dallrar eller ej. Och på tal om daller, jag slår vad om att t ex den här damen är ganska vältränad:

" rel="nofollow" target="_blank">

Jag trodde det var det folk pratade om då, men så kanske det inte var då. Förlåt för den stolpträffen.

What has been seen cannot be unseen... @_@
  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-10-14 11:26:09 följande:
    Varför kan inte folk svara så här utan istället ifrågasätta mina alternativ? Snacka om att somliga stör sig på ordet "otränad".
    Bland annat därför att vi inte vet om och i såfall hur mycket hon tränat sin rumpa. Det är däremot lätt att säga om man tycker den är snygg eller inte. Det handlar bara om resultatet, oavsett hur det tillkommit.
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2012-10-14 11:36:07 följande:
    Bland annat därför att vi inte vet om och i såfall hur mycket hon tränat sin rumpa. Det är däremot lätt att säga om man tycker den är snygg eller inte. Det handlar bara om resultatet, oavsett hur det tillkommit.
    Men man ser ju en del på bilderna och i klippet. Jag menar, det kan man döma ganska mycket utifrån.
Svar på tråden Vad tycker ni om Agnetha Fältskogs berömda rumpa?