• Pyret201302

BF vinter 2013 Linköping?

Hej!

Det finns massa trådar för oss som väntar en liten, eller flera Glad, i början av 2013 men är det några av er som bor i Linköpingstrakten? Jag är ny i stan så det vore både roligt och skönt att diskutera praktiska saker och annat med någon som går igenom samma sak här i närheten. 
    (Vårt pyre är beräknat till 9 feb. 2013.)

Kram på er    

• Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?
  • Noomi81
    Eweliina skrev 2012-10-16 14:32:49 följande:
    Jag tränade i våras och har varit sugen på att börja men vet inte hur man kan träna när man är gravid!?

Pyret201302: vart går du på vattenjympa?

Jag är ju "bara" i v.17 så har inte köpt annat än kläder än men är också lite sugen på Brio smile eller bugaboo cameleon!
    Bugaboo finns inte i stan va? Har för mig att Ödeshög och Norrköping är närmst.
  • Eweliina

Tack för tipset om Freja och Valla! Ska genast kolla upp det. 

Vet ni vad Brio smile kommer kosta sen? Blir mer och mer sugen på en sån!

Går ni hos Storken eller kvinnokliniken? Jag går hos Storken och är jättenöjd! 

• Eweliina

Noomi81: Nix, jag har inte sett Bugaboo här i Linköping. Tänkte beställa från nätet i så fall. Har en kompis som har en sån så har redan klämt och känt på en :)

• Noomi81
    Eweliina skrev 2012-10-17 10:16:00 följande:

Smile kommer kosta 6500 med sitt- och liggdel (eller om det var sittdel plus mjuklift). Vi har "problemet" att vi bor i stan i lägenhet utan hiss, så därför vill vi ha en lätt och smidig vagn. Men vi är också mycket i skogen och på landet, så då måste den klara lite terräng. Hoppas Smile funkar för båda eftersom den har låsbara hjul.

Jag går på Kvinnohälsan och är jättenöjd. Var på tidigt ul hos Storken dock, och det verkar också jättebra.  
  • Pyret201302

Vi tänkte beställa en Brio Smile, den ska gå in i vår hiss :)

Jag går också på kvinnohälsan och tycker att det har fungerat bra. 

• Noomi81
    Pyret201302 skrev 2012-10-17 10:58:43 följande:
    Vi tänkte beställa en Brio Smile, den ska gå in i vår hiss :)

Jag går också på kvinnohälsan och tycker att det har fungerat bra. 
    Har du nån koll på hur Smile ska funka i terräng eller snö?
  • Louwa

Hej tjejer,
    Här är en till i Linköping som väntar smått 2013. Är beräknad till 10 januari, så inte jättelångt kvar för mig nu.
    Ang. vagn så har vi köpt en bugaboo donkey då våra andra två barn också är i behov av vagn/ståbräda.
    Vi bor i Valla så jag har funderat på att gå till friskvårdspoolen för vattengympa, gått på babysim där innan och nu går äldsta barnet på minisim och det är verkligen superbra där. Mitt "problem" är att jag inte hittar någon bikini som passar ;P Allting blir så fel i storlek och inget sitter snyggt. Gått upp en jäkla massa i vikt den här gången också och det gör ju inte direkt att man blir mer sugen på att gå och visa upp sin kropp. Blir i alla fall yoga på Freja om ett par veckor då de har en plats ledig. Stått i kö i sju veckor (blir totalt 9-10 innan jag hinner börja)!! Helt sjukt vilka köer dom har där, men nu fanns det äntligen en plats ledig med start 6 november. Ska bli så kul! Kommer bara hinna gå 4-5 gånger men bättre än inga alls.

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • Louwa
    Eweliina skrev 2012-10-17 10:16:00 följande:

Jag går på Storken den här gången (gick på kvinnohälsan med dom andra barnen) och jag tycker det är så mycket bättre! Visst, bm på kvinnohälsan var också bra. Men det är lättare att få tag i dom på Storken, miljön är mysigare, lättare att få ultraljud om man känner sig orolig, smidigt med extra kontroller om man behöver det. Nej, jag är överlag så jäkla nöjd med Storken!!! Helt underbart är det! Kommer kännas lite sorligt när jag går på sista besöket.
  • Noomi81

Hej Louwa! Är det i valla som de har drop in på vattengympan? Funderar också på det, bor inte så långt bort.
    Bikini är ett jätteproblem, speciellt i Sverige. Jag har stora kupor och då kostar det ju ofta multum tyvärr, brukar ist beställa från brastop.com eller bravissimo.com.

Tror det blir Storken nästa gång, känns ju definitivt  mer ombonat och "hemma" än Kvinnohälsan.

• Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-18 11:14:58 följande:
    Hej Louwa! Är det i valla som de har drop in på vattengympan? Funderar också på det, bor inte så långt bort.
    Bikini är ett jätteproblem, speciellt i Sverige. Jag har stora kupor och då kostar det ju ofta multum tyvärr, brukar ist beställa från brastop.com eller bravissimo.com.

Tror det blir Storken nästa gång, känns ju definitivt  mer ombonat och "hemma" än Kvinnohälsan.
    Ja, det är det .) Vart bor du någonstans?
    Vi bor typ rakt över gatan från friskvårdspoolen ;P 

Den största skillnaden jag känner är tillgängligheten och bemötandet vad det gäller ultraljud. På kvinnohälsan fick jag verkligen tjata mig till ett tidigt ultraljud trots att jag var osäker på när han "kommit till", på Storken blev jag erbjuden ett tidigt utraljud utan att ens behöva yppa någonting om det. Bm bara frågade om jag ville ha ett då jag nämnde att jag hade haft oregelbunden mens.
Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?