• Pyret201302

BF vinter 2013 Linköping?

Hej!

Det finns massa trådar för oss som väntar en liten, eller flera Glad, i början av 2013 men är det några av er som bor i Linköpingstrakten? Jag är ny i stan så det vore både roligt och skönt att diskutera praktiska saker och annat med någon som går igenom samma sak här i närheten. 
    (Vårt pyre är beräknat till 9 feb. 2013.)

Kram på er    

• Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?
  • Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-18 11:23:07 följande:
    Ja, det är det .) Vart bor du någonstans?
    Vi bor typ rakt över gatan från friskvårdspoolen ;P 

Den största skillnaden jag känner är tillgängligheten och bemötandet vad det gäller ultraljud. På kvinnohälsan fick jag verkligen tjata mig till ett tidigt ultraljud trots att jag var osäker på när han "kommit till", på Storken blev jag erbjuden ett tidigt utraljud utan att ens behöva yppa någonting om det. Bm bara frågade om jag ville ha ett då jag nämnde att jag hade haft oregelbunden mens.
    Vi bor i Åbylund, så det är Gottfridsberg emellan oss och Valla.
    Låter verkligen betryggande med bemötandet på Storken. Jag är visserligen jättenöjd med min BM men har lite svårt för kliniska miljöer när man inte är sjuk. 
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-18 11:30:02 följande:
    Vi bor i Åbylund, så det är Gottfridsberg emellan oss och Valla.
    Låter verkligen betryggande med bemötandet på Storken. Jag är visserligen jättenöjd med min BM men har lite svårt för kliniska miljöer när man inte är sjuk. 

Aha, okej :D
    Va skönt att du är nöjd med din bm där, det är ju trots allt det viktigaste.
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-18 11:35:10 följande:

Aha, okej :D
    Va skönt att du är nöjd med din bm där, det är ju trots allt det viktigaste.
    Ja, verkligen.
    Vad surt förresten att Freja hade så långa väntetider, kanske bäst att skriva upp sig redan nu. 
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-18 12:02:28 följande:
    Ja, verkligen.
    Vad surt förresten att Freja hade så långa väntetider, kanske bäst att skriva upp sig redan nu. 

Det tror jag absolut! jag skrev upp mig i v. 20 och kommer vara i v. 31 när jag får börja
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-18 12:11:21 följande:
    Ja, då är det verkligen dags, är i vecka 20 nu.

Har du varit på utraljud ännu eller väntar du på rul?
  • Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-18 12:26:21 följande:

Har du varit på utraljud ännu eller väntar du på rul?
    Jag var i måndags. Allt såg bra ut, enda negativa var att bilden vi fick med oss var ganska usel. Syns i stort sett bara skalle och ryggrad, så det ser ut som en liten alien-spermie där inne.
    Men nu är det slut med ul... är det bara 2 stycken på Storken också? 
  • Louwa

Tråkigt att bilden inte blev bra men skönt att allt såg bra ut. Kollade ni sort?

Ja, 2 är standard där också.

• Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-18 12:49:08 följande:
    Tråkigt att bilden inte blev bra men skönt att allt såg bra ut. Kollade ni sort?
    Ja, 2 är standard där också.
    Haha, sort (det lät lite gulligt ). Nej, det gjorde vi inte. Vi hade inte bestämt oss för om vi ville veta eller inte, men sen frågade jag bm i alla fall om hon hade sett, men hon verkade inte intresserad alls av att kolla efter. Blev lite besviken, inte för att jag inte fick veta egentligen, utan för att det inte är samma för alla (två kompisar fick reda på det när de undrade).
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-18 12:52:12 följande:
    Haha, sort (det lät lite gulligt ). Nej, det gjorde vi inte. Vi hade inte bestämt oss för om vi ville veta eller inte, men sen frågade jag bm i alla fall om hon hade sett, men hon verkade inte intresserad alls av att kolla efter. Blev lite besviken, inte för att jag inte fick veta egentligen, utan för att det inte är samma för alla (två kompisar fick reda på det när de undrade).

Men va tråkigt .( Jag har fick reda på detmedblbåda mina första (ultraljud på us). Trean ville fick inte visa upp sig alls på rul på storken trots att jag ställde mig upp och hoppade och bm letade längre. Gjorde senare 3d-ultraljud på crocus och fick reda på det. Jag har varit sådär läskigt nyfiken varenda gång :P

Man tycker ju att det borde vara lika för ska och inte beroende av vilken bm man råkar få.
Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?