nyistan4 skrev 2012-11-28 20:15:30 följande:
Louwa: Jag är beräknad till den 19:e januari men pga en bäckenbottenproblematik (opererad för flera år sedan) kommer jag att snittas. Har fått snittdatum den 14:e januari och kommer ha min syster vid min sida. Det känns skönt!
Jo, jag står i kö hos Stångåstaden sedan några månader tillbaka och tror dessutom man får extra poäng när man flyttar till Linköping från en annan stad. Jag tror inte det blir så svårt att få bostad när jag väl är på plats och kan vara mer aktiv och leta men just nu hoppas jag att lägenheten i Skäggetorp blir bra för ett år framöver i allafall. Vore skönt att få det lugnet och slippa leta bostad på en gång. Sen när jag börjar jobba igen och vet var det blir, kan jag leta bostad nära arbetet.
Noomi81: Tack för tipset gällande annons i Corren, ska tänka på det när jag söker ny bostad sen.
Ska ta en titt på Skäggetorps Bvc innan jag avfärdar det helt men annars tror jag det blir Valla för min del.
Det ska bli väldigt spännande att flytta och ännu mer spännande att påbörja ett nytt kapitel i mitt liv; som mamma!
:)
Har ni barn sedan innan eller är det första barnet ni väntar på?
Va roligt! Då är vi beräknade nästan samtidigt, jag ska ha den 10:e januari :)
Va härligt att din syster kan vara med vid snittet.
Vallas bvc är jättebra! :D Det enda negativa är att det kan vara svårt att få tider då de har väldigt mycket barn, troligtvis just för att dom är bra och många söker sig dit. Vi går där för att det ligger tvärs över gatan men hade nog övervägt det även om vi bodde långt bort, i alla fall när barnen är äldre och det inte är så många besök längre.
Jag har två barn sen innan, en pojke som blir 3 år i februari och en pojke som är 1 1/2 år. Är jätteroligt med stora killen som verkligen förstår vad som är på gång. Han frågar ofta om inte lillasyster ska komma ut snart och klappar/myser/pussar på magen .)