• Pyret201302

BF vinter 2013 Linköping?

Hej!

Det finns massa trådar för oss som väntar en liten, eller flera Glad, i början av 2013 men är det några av er som bor i Linköpingstrakten? Jag är ny i stan så det vore både roligt och skönt att diskutera praktiska saker och annat med någon som går igenom samma sak här i närheten. 
    (Vårt pyre är beräknat till 9 feb. 2013.)

Kram på er    

• Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?
  • Louwa

Jag har ingen aning om kungsgatans bvc, men testa och se. Det är ju alltid skönast att välja den som ligger närmast i alla fall de första månaderna när det blir en hel del spring där.
    Med andra barnet hade vi vägning 1-2 gånger i veckan då han inte gick upp i vikt som han skulle, då var det guldvärt att vi bara hade 3 minuters promenad till bvc.

Jag vet att öppna förskolan i valla har haft en policy om att man ska bo i området för att få gå på deras öppna förskolan, men jag tror dom har tagit bort den. Ingen aning om vad som gäller på de andra. Var i Lambohov ett par gånger när vi bodde där, men tyckte in den var något bra. Valla däremot gillar jag skarpt! Nu var det dock jättelänge sen vi var då barnen började förskolan i augusti i år.

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • Noomi81

Vi har inte närmst till Valla, men väljer det ändå. Det är tydligen ett av få ställen som har utbildade barnsköterskor och inte bara sjuk/undersköterskor. En kompis som går i Ekholmen har fått råd på sitt BVC som varit helt uppåt väggarna (enligt hennes syster som är just barnsköterska).

• Noomi81

Någon som har koll på när föreläsningarna uppe på sjukhuset är? Har lyckats tappa bort det pappret.

• Pyret201302

Det är en föreläsning om förlossning, smärtlindring 10/12 kl 18 på HU och en sista måndagen i januari om första tiden med bebisen o om amning.

• Noomi81
    Pyret201302 skrev 2012-12-02 18:49:01 följande:
    Det är en föreläsning om förlossning, smärtlindring 10/12 kl 18 på HU och en sista måndagen i januari om första tiden med bebisen o om amning.
    Toppen, tack!!
  • nyistan4

Hej alla!

Ser att tråden stannat av sedan december. Finns ni kvar här? Jag fick en liten son den 14/1 efter planerat snitt och vi är nu hemma och har det bra. Hur har det gått för er andra? Har ni fått era bebisar? 

Jag är som sagt nyinlfyttad till Östergötland och skulle gärna träffas och ta barnvagnspromenader och fika ihop med er andra nyblivna/ blivande mammor.

Hoppas tråden kommer igång igen!

:) 

• Louwa
    nyistan4 skrev 2013-01-28 16:43:52 följande:
    Hej alla!

Ser att tråden stannat av sedan december. Finns ni kvar här? Jag fick en liten son den 14/1 efter planerat snitt och vi är nu hemma och har det bra. Hur har det gått för er andra? Har ni fått era bebisar? 

Jag är som sagt nyinlfyttad till Östergötland och skulle gärna träffas och ta barnvagnspromenader och fika ihop med er andra nyblivna/ blivande mammor.

Hoppas tråden kommer igång igen!

:) 
    Hej :)
    Stort grattis till sonen. Gick allt bra? Vad heter han?

Jag fick en lite Malva på 3330g och 48cm den 1 januari. Har gått i bebisbubblan ett bra tag nu och det har inte blivit många knop gjorda. Imorgon börjar sambon jobba igen så då blir det att dra igång vardagen.

Jag tar gärna fika/promenad någon dag när mina stora är på förskolan (de går 8-13 tisdag, onsdag och torsdag).
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Malva 130101 ♥ louise.brickarp.se
  • nyistan4

Hej och grattis själv! Fint namn :) Min son var också 48cm och vägde 3180g. Allt gick kanonbra och jag har återhämtat mig bättre och snabbare än jag trodde att jag skulle. Jätteskönt!

Min lilla ska heta Milo.

Vad skoj om vi kan ses och gå promenader ihop. :) Jag har börjat ta promenader men orkar inte alltför långa eller snabba sådana ännu. Tar det steg för steg men jämfört med hur jag gått de senaste 4 månaderna pga foglossningen, är det milsvids skillnad! :)

• Louwa

Tack :) Va skönt att återhämtningen går snabbt.
    Fint namn .)
    Är det snittet som gör det jobbigt att gå eller är det foglossningen som ligger kvar?

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Malva 130101 ♥ louise.brickarp.se
  • nyistan4

Det är både snittet och foglossningen. Foglossningen är 1000ggr bättre nu men ännu ej helt läkt. Sen är konditionen lite si och så efter 4 månaders handikapp. Är vanligen väldigt aktiv person så det känns bra att äntligen komma igång och röra på sig igen. 

Min lilla kille blev förkyld igår så idag har vi bara vilat hemma. Han har ingen feber tack och lov så jag hoppas rosslandet snart ska gå över. Det blir bättre med koksaltlösning men återkommer efter ett tag igen.
    När han är helt frisk och kry kanske vi kan ses för en fika eller promenad. Nästa vecka om du vill? Jag har bvc på måndag och ett annat inbokat ärende på torsdag e.m men annars är vi hemma.

Ha det gott.

Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?