• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Rebban

(Jag är 26 år.)

Jag är i vanlia fall väldigt platt om magen men redan nu i vecka 7 så har jag värsta putmagen och mår illa och kräks ofta tyvärr. Någon mer som redan har fått en plutmage? Vet att det bara är tarmarna som sväller osv men tycker det är sjukt irriterande :(

• Lillasyster82
    Rebban skrev 2012-11-06 11:34:05 följande:
    (Jag är 26 år.)

Jag är i vanlia fall väldigt platt om magen men redan nu i vecka 7 så har jag värsta putmagen och mår illa och kräks ofta tyvärr. Någon mer som redan har fått en plutmage? Vet att det bara är tarmarna som sväller osv men tycker det är sjukt irriterande :(

Nu har jag rätt många kilo övervikt men kan vissa dagar känna på kläderna att de sitter åt mer, kan inte ha vissa kläder dessa dagar. Blir galet svullen och hård om magen. Tycker det är rätt skönt att det inte syns så tydligt på mig men förstår att du tycker det är jobbigt. Dock har jag sluppit kräkningar, har känt av illamående någon enstaka gång men inget som är ett problem, mina tarmar sväller ändå...

Samtidigt längtar jag till den dagen då jag stolt får puta med magen av rätt anledning.

Hoppas du mår bättre snart!
  • Brumma
    Lillasyster82 skrev 2012-11-06 12:09:36 följande:
    Nu har jag rätt många kilo övervikt men kan vissa dagar känna på kläderna att de sitter åt mer, kan inte ha vissa kläder dessa dagar. Blir galet svullen och hård om magen. Tycker det är rätt skönt att det inte syns så tydligt på mig men förstår att du tycker det är jobbigt. Dock har jag sluppit kräkningar, har känt av illamående någon enstaka gång men inget som är ett problem, mina tarmar sväller ändå... Samtidigt längtar jag till den dagen då jag stolt får puta med magen av rätt anledning. Hoppas du mår bättre snart!

Jag har också ett antal kilo extra, och är inte alltid bekväm med att visa upp min kropp normalt sett. När min gravidmage började synas sist så gick jag i tajta jeans och "jazzbyxor" (utsvängda tights), tight linne o T-shirt o en kofta elle skjorta. Älskade att visa min mage o kände mig både vacker o sexig ;) Längtar efter den känslan igen :) Jag känner dock ingenting just nu... Inget illamående, inga svullna bröst längre.. Men lungnar mig med att det var upp o ner förra gången oxå - o jag ÄR bara i vecka 4+5 :) Förra gången hade jag precis plussat vid den här tiden :)
  • Rebban

Jag hoppas verkligen att jag kommer känna mig snygg sen när det är en riktig bejbismage och inte bara en "gasmage". Är inte överviktig annars så det syns tyvärr ganska tydligt på mig att magen inte är i balans direkt. Men när började det att synas för er (förra gången ni var gravida)?

• Flisan85

Jag hoppar in här om det är okej :)

Fick Ma den 5 Oktober i V 14, och idag var jag på efterkrontroll.
    Jag har väl misstänkt att jag blivit gravid igen men fick det konstaterat på VUL idag, ska tillbaka om 2 veckor för nytt VUL och se om man kan se hjärtat slå och så det utvecklas som det ska :)

Är sååå glad att det finns något där inne igen! :)

• Flisan85
    Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet)
    MarieOlisan85
    : BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet )
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet )
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet )
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet)
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet)

Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    smulanss: BF 4 Juli 2013 (andra barnet)
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet)
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet)
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet)
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet)
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet)
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet)
    Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet)
    Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet)  
    Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet)
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet)
    Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet)
    Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet)
    Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet)
  • Brumma
    Rebban skrev 2012-11-06 12:47:36 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag kommer känna mig snygg sen när det är en riktig bejbismage och inte bara en "gasmage". Är inte överviktig annars så det syns tyvärr ganska tydligt på mig att magen inte är i balans direkt. Men när började det att synas för er (förra gången ni var gravida)?

Oj, redan i vecka 10-12 tror jag.. Gifte mig i den vevan o minns att min brudklänning satt som ett smäck när jag provade den tre veckor innan bröllopet, men på bröllopsdagen fick jag snöras ganska hårt :) började använda gravidkläder i vecka 14 ungefär tror jag... Jag provade mina gamla gravidbyxor, som jag köpte i slutet av graviditeten - de är groteskt stora :) Kan inte föreställa mig att jag var sååå stor :)
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-06 12:42:38 följande:
    Jag har också ett antal kilo extra, och är inte alltid bekväm med att visa upp min kropp normalt sett. När min gravidmage började synas sist så gick jag i tajta jeans och "jazzbyxor" (utsvängda tights), tight linne o T-shirt o en kofta elle skjorta. Älskade att visa min mage o kände mig både vacker o sexig ;) Längtar efter den känslan igen :) Jag känner dock ingenting just nu... Inget illamående, inga svullna bröst längre.. Men lungnar mig med att det var upp o ner förra gången oxå - o jag ÄR bara i vecka 4+5 :) Förra gången hade jag precis plussat vid den här tiden :)

Håller tummarna att allt är som det ska Brumma och precis som du säger så kan det både gå upp och ner har jag själv fått erfara dessa veckor som jag vetat om graviditeten.

Har funderat på det om jag verkligen kommer våga visa upp min kropp med tanke på att jag inte är van vid det på det sättet. Kan tänka mig det kommer bero på hur det ser ut. På vissa syns de ju inte att de är höggravida - hoppas dock själv på att få en rund fin mage.

Hoppas också på att inte gå upp så mycket i vikt men kan tänka mig att det är svårt att styra beroende på hur man mår. Mina tre systrar har alla gått upp markant i vikt, 20-30kg/graviditet. Än har jag dock inte gått upp något. :)
  • Lillasyster82
    Flisan85 skrev 2012-11-06 13:08:12 följande:
    Jag hoppar in här om det är okej :)

Fick Ma den 5 Oktober i V 14, och idag var jag på efterkrontroll.

Jag har väl misstänkt att jag blivit gravid igen men fick det konstaterat på VUL idag, ska tillbaka om 2 veckor för nytt VUL och se om man kan se hjärtat slå och så det utvecklas som det ska :)

Är sååå glad att det finns något där inne igen! :)

Välkommen till oss!

Skoj att höra att det tagit sig igen! Måste vara skönt att det gick så snart efter igen, kan jag tänka mig.

Känner du av några symptom?
  • Flisan85

Tack!

Ja det känns riktigt skönt, trodde inte det skulle ta sig så fort men det gjorde det visst :)

Det enda jag känner av just nu är att jag är så fruktansvärt trött och växtvärk i livmodern.
    Men är ju bara i vecka 4+4 så jag gissar på att symtomen kommer snart, förra gången började brösten värka i vecka 5-6 nån gång, fast det kan jag gärna vara utan ett tag till ;)    

Svar på tråden - bf juli 2013 -