• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Toja

Fick "mensvärk" och ont i brösten precis som vanligt innan min mens kommer, 2-3 dagar innan mensen skulle kommit. Jag trodde verkligen inte att jag var gravid !

Fast skillnaden på smärtan i brösten var att den var värre o hade mest ont i bröstvårtorna.

• Illes

Hej!

Jag vill gärna hoppa in här! Jag och min blivande man plussade tillsammans imorse och lyckan var obeskrivlig!!! Är på BIM-3 och jag fick ett så tydlig pluss redan några sekunder efter. Testade igen bara en timme efter och likaså det var lika starkt, trots att urinet ej var koncentrerat. Så ingen tvekan om saken. Nu får vi bara hoppas att allt håller i sig, oron började genast gro, men vill försöka att undvika dem tankarna och bara tänka positivt. Å vilken lycka!

Enligt vektygen har vi bf ungefär 20 juli 2013 :)

Första barnet för oss, jag är snart 23 och min sambo 24. Bor i en bostadsrätt i en närförort i stockholm. Hänger som sagt gärna på här!

• Laconian

Vad roligt att det är lite spann på åldrarna här inne :) Allt mellan 20- 45. Vilket gäng!

jag minns inte när magen började synas sist, tror att kring v. 14-15 där började det puta markant men jag kunde komma undan med att jag bara var lite rund fram till vecka 22. Låg jag ner försvann magen ut på sidorna ;) hahaha.. Var ändå ganska smal så trodde det skulle synas snabbare.

Gick upp 12 kilo förra gången och det var alldeles lagom för mig- kommer säkert gå upp mer denna gång. Appropå bröllop och graviditet, jag slog till med att gifta mig 2½ vecka efter förra förlossningen. Folk trodde jag var knäpp och det var jag nog också ;) men vi ville så gärna gifta oss den 11/11/11 eftersom det är vår årsdag och det året var ju datumet så speciellt =)

• Toja

Jag måste nog vara yngst här. Hoppas ingen dömer mig !

• Brumma
    Toja skrev 2012-11-06 18:44:59 följande:

Herregud nej :) här döms ingen - om jag fått in "känslan" för tråden iallafall. Mamma blev gravid med min syster när hon var 18, fick mig vid 21 - syrran blev mamma vid 21.. Jag är seeeen, fick sonen när jag var 33... Det var bara bra att ha en ung mamma tycker jag - hon fattade liksom :)
  • Laconian

Det bästa och viktigaste är att bli förälder, oavsett ålder är kärleken till barnet stor =) Jag Ser stora fördelar med att vara ung mamma Toja!!

• Lillasyster82

Har heller inga problem med unga föräldrar. Hade själv velat vara det men av olika anledningar så blev det inte så vilket jag är tacksam för. Det är först för ett par år sedan som jag hade rätt förhållande för mig och skaffa familj och barn även om längtan funnits där länge.

Mina föräldrar var 20 samt 22 när de fick första, sen blev det 7 till. :)

• Fåret Shaun
    Varför ska någon döma dig?
    Alla gör vi val i våra liv, hur de ser ut beror på många saker. Som jag hade inte ens sex innan jag var 18år, mest för jag hade egna demoner att bekämpa innan jag vågade lita på någon annan.
    Se denna grupp som ett stöd och kunna ställa konstiga frågor.

Idag var jag lite trött, skulle läsa två kapitel för att börja göra ett prov imorgon. Får skjuta upp provet någon dag då jag sov 9-13 istället. Handlade hem mat idag, citrusfrukter, tranbärsjuice och naturdiet. Jag ska göra färskpressad citrusjuice. Nej ingen aptit och mår illa varje natt, nu blir det att försöka dricka under dagarna och peta i mig mat när barnen är hemma.

Har sagt till mina barn att de kan sluta tjata om en bebis för det komemr inte bli någon om inte de börjar göra det jag ber dem att göra. (Klä på sig på morgonen, borsta tänderna osv)

Äldsta har blivit lovad pengar till en Monster High-docka om hon tömmer diskmaskinen, dukar bordet osv utan gnäll. Misstänker att jag inte behöver köpa en docka till henne.

För mig känns det konstigt att jag inte ska ha en höstis, mina andra barn är födda i september och oktober.  
    Det är fint att peka
  • Brumma
    Lillasyster82 skrev 2012-11-06 21:42:51 följande:
    Har heller inga problem med unga föräldrar. Hade själv velat vara det men av olika anledningar så blev det inte så vilket jag är tacksam för. Det är först för ett par år sedan som jag hade rätt förhållande för mig och skaffa familj och barn även om längtan funnits där länge. Mina föräldrar var 20 samt 22 när de fick första, sen blev det 7 till. :)

Ja jösses!! Förlovade mig vid 17... Flyttade ihop, planerade bröllop när jag var 19... Barn ville vi ha vid 20.. Sen sprack det totalt!!! Vilket jag är grymt tacksam för!!! Har även en gång efter det varit nära att skaffa barn med en 13 år äldre man (jag var 22), som ... Tja, han var inte helt seriös kan mam väl säga. Har alltså velat ha barn som ung, men som tur är har jag insett hur fel förhållandet varit innan... Har man däremot ett fint "normalt" förhållande ser jag inga som helst problem med att man är ung.
  • Coolamamman83

Jag var också 19 när jag fick min första. Två månader senare blev jag 20. När jag var nyss fyllda 25 blev jag trebarnsmamma;) om bebis vill stanna i magen, vilket jag innerligt så hoppas så blir jag i samma veva som jag fyller 30 fyrbarnsmamma;) Jag ångrar inte en SEK att vi fick barn tidigt.......
    Flerbarnsmamma som väntar fyran till sommaren 2013
Svar på tråden - bf juli 2013 -