• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Brumma
    Rebban skrev 2012-11-07 09:36:01 följande:
    Lilja111: jag har inte någon aptit på morgonen heller. Men har börjat göra gröt som jag tvingar i mig för att få någon form av näring på morgonen. Lyxade till det med färska blåbär igår också men fick tvinga mig i de också. Senare på dagen är jag dock ashungrig och min mage sväller upp som en balong. Känns sådär att man ser ut som man är i 5 mån varje kväll...(tänkte srkiva något om att det är lyxproblem om man i slutet får en bejbis men det är kanske underförstått.)

En liten roligare gröt får du (samtidigt som den är nyttig) om du hackar (stora bitar) mandel o hasselnötter, rosta dem. Blanda med fiberhavregryn. Släng i en näve linfrö för magen, avsluta med mängder av kanel (inget socker) Blanda allt i en burk så du har det klart. Till frukost tar man 1dl havregrynsblandning, 1,5dl vatten, lite salt. Blanda o ställ i micron tre minuter, full effect. Ät med en skvätt mjölk. Supergott!!
  • Rebban
    Skogsälva74 skrev 2012-11-07 10:30:48 följande:
    Jag kom, jag testade, jag förlora' de´. Rynkar på näsan 

Lycka till ni andra. 

Hoppas det går bättre nästa gång!
  • Rebban
    Brumma skrev 2012-11-07 10:47:16 följande:

En liten roligare gröt får du (samtidigt som den är nyttig) om du hackar (stora bitar) mandel o hasselnötter, rosta dem. Blanda med fiberhavregryn. Släng i en näve linfrö för magen, avsluta med mängder av kanel (inget socker) Blanda allt i en burk så du har det klart. Till frukost tar man 1dl havregrynsblandning, 1,5dl vatten, lite salt. Blanda o ställ i micron tre minuter, full effect. Ät med en skvätt mjölk. Supergott!!

Jag är faktiskt så lat så jag köper färdigblandad gröt som innehåller bitar av torkad apricos, torkade blåbär och nötter. Som jag kör i micron på morgonen. Men kanel har jag faktiskt glömt bort att jag kan ha till...ska köpa idag :)
  • Brumma
    lilja1111 skrev 2012-11-07 10:52:38 följande:
    Den gröten ska jag testa.

gör det :) Jag köper axas (tror jag det är..) blandning med fiberhavregryn och quinoa (en lila/vinröd påse) för att få då bra, långsamma kalorier som möjligt. Man står sig ganska bra samt att det är SUPERGOTT!! :)
  • Brumma

Tips till alla som börjat må illa. Ha några osötade kex i handväskan att knapra på när det behövs. Förra graviditeten köpte jag med kanelsmak, men det kände jag inte för denna gången. Köp ingefära och blanda i tet. Jag köpte pulver i en hälsokostbutik sist o hade i en påse medans tet drog sig. Det finns torkad ingefära att tugga på oxå. Det hjälpte - nackdelen var att jag tillslut fick svårt för ren ingefära :)

• Illes

Jag har vart gravid innan detta förrut -(slutade tyvärr i v 9). Den gången mådde jag fruktansvärt illa och då lärde jag mig ett tips. Att koka upp vatten med hela bitar av ingefära i. Sedan sila bort och dricka som te, det hjälpte faktiskt mig rätt bra. Ibland hällde jag i citron för smakens skull.
    Denna gång är jag fortfarande så tidigt så illamåendet har inte ritkigt satt igång ännu, men lite molande sådär känner jag på morgonen.

Ringde och bokade in mig på inskrivningen idag. Nämnde då att jag snart åker utomlands i två veckor, Barnmorskan rekomenderade mig att genast boka en  tidig ultraljudstid för att se till att graviditeten verkligen satt sig. Förstår att det är för att vara på den säkra sidan men usch så orolig jag blev! :(

Någon annan som åkt flyg tidigt i graviditeten?

• Jane  Doe
    Illes skrev 2012-11-07 11:33:53 följande:
    Jag har vart gravid innan detta förrut -(slutade tyvärr i v 9). Den gången mådde jag fruktansvärt illa och då lärde jag mig ett tips. Att koka upp vatten med hela bitar av ingefära i. Sedan sila bort och dricka som te, det hjälpte faktiskt mig rätt bra. Ibland hällde jag i citron för smakens skull. Denna gång är jag fortfarande så tidigt så illamåendet har inte ritkigt satt igång ännu, men lite molande sådär känner jag på morgonen. Ringde och bokade in mig på inskrivningen idag. Nämnde då att jag snart åker utomlands i två veckor, Barnmorskan rekomenderade mig att genast boka en  tidig ultraljudstid för att se till att graviditeten verkligen satt sig. Förstår att det är för att vara på den säkra sidan men usch så orolig jag blev! :( Någon annan som åkt flyg tidigt i graviditeten?

Jag flög med 4 mellanlandningar samma dag som ägget fäste (nidblödning) och hittills stannar lill*en kvar.
  • Illes

Oj fyra mellanlandningar! Jag slipper visserligen mellanlandningar men är fast på flyget i 12 h :( men inte mycket att göra nu får hålla timmarna samt köpa stödstrumpor enligt bm då man har ökad risk för blodpropp som gravid. Kändes ju verkligen som ett jätteroligt samtal.. Haha var minst sagt lite snopen

• Juli2013

Hur gör ni med pastöriserade saker - har läst någonstans att man ska dricka högpastöriserat??

Svar på tråden - bf juli 2013 -