Fiamedbarn skrev 2012-11-08 18:10:43 följande:
Jag har inte presenterat mig men jag har en son på 3,5 år och har nu försökt ett halvår med tvåan och är SÅ glad över pyret i magen som jag hoppas vill stanna kvar nu!! Har gjort ungefär 7 graviditetstest och jag gissade rätt på det första fem dagar innan mensen, man kunde med mycket vilja och tålamod skymta ett svagt streck...men först när det starka strecket kom vid BIM kände jag mig färdig

Vi hade precis beställt nya ägglossningsstickor - 27 st! Så kan det bli
Kan tillägga att jag verkligen inte trodde att jag var gravid denna gången, och ENDA gången jag under dessa 6 månader gjorde något "olämpligt" var dagen innan jag plussade. Så typiskt!! Jag var ute med några kollegor, vi pratade om misstänkta gravidmagar och jag förklarade att min bara var för mycket mat...(ljög alltså ovetandes!). Och när en kollega insisterade på att jag skulle ta ett glas vin så tänkte jag, ja varför inte. Så ca 10 dagar efter befruktning drack jag ett glas rött

Hur dum får man vara...men jag har läst att de två första veckorna antaligen inte är så känsliga och många har druckit då för att de inte haft en chans att veta att de är gravida. Får trösta mig med det!!
Mina symptom är ömmande bröst, minskad aptit kombinerad med extrem vrålhunger emellanåt. Och jag är SUPERSVULLEN runt magen! Kommer inte kunna dölja det så länge till. Förra gången var det först i månad 5 det började synas. Nu väger jag några kilon mer men det borde inte synas så mycket som det gör! Läste nånstans att det syns mer om man varit gravid tidigare...
Ska i alla fall försöka att äta måttligt och hälsosamt framöver och hoppas att jag inte behöver gå upp så mycket...skulle egentligen vilja väga mindre innan graviditeten men man kan inte hinna allt. Måste ju försöka bli gravid nu eftersom min ålder börjar bli hög (41)...jag ser det lite som sista chansen!
Ja inte räcker det med ett graviditetstest :P hahahaha.. man vill gärna se det om och om igen utifall det var nåt fel på förra.
Att ta ett glas sådär har inte gjort något, i början lever fostret av någon gulkropps-grej som föda.. det är när det övergår till navelsträngen som det är känsligare men även då ska det till mycket innan man har kunnat ställa till med något.
Jag är också svullen runt magen. Ska fasen iväg och köpa graviditetsbyxor redan nu. Kan inte ha mina jeans knäppta. Inte så kul att gå runt med dom öppna på jobbet... hahaha! Man kan alltid ta en gummisnodd och trä runt mudden på graviditetsbyxorna om de skulle vara alldeles för stora :) Det gjorde jag sist.
Grattis också !!!