Babylängtar skrev 2012-11-09 09:24:19 följande:
Där jag bor får man bara göra ett Vul om det finns någon anledning, tex om man haft missfall eller har te x downs syndrom i släkten. Inte enbart för att man vill. Kram
Men DS syns inte på vul eller ul det får man göra fostervatten prov för.
Jag jobbar på en träningsärskola (de som är för handikappade för att gå i vanlig särskola) Idag frågade bm mig om jag vill göra Kub mm då jag är nyss fyllda 35. Jag svarade nej, man kan se lite avvikelser men långt ifrån alla. Nu vill jag inte att någon ska bli rädd för om man tänker efter hur liten andel av barnen som hamnar på särskola mm.
Men att en Cp-skada kan barnet få innan förlossningen, under förlossningen och fram tills barnet är två år. Skulle samma sak hända efter barnet fyllt två år räknas det som en hjärnskada.
Här hemma resonerade vi att barnen vi har kan bli sjuka när som helst och vi kan inte förutse dem. Därför vill vi inte veta, vi kommer be att få veta könet. Om det blir en pojke kommer vi vara tvungna att berätta då jag har tre stycken som frågar mig om vi inte kan skaffa en bebis, en flickbebis.
Jag vill inte skrämma någon alls, men även om man gör tester och de ser bra ut är det inte 100% att det stämmer.